Zie ik het dan echt verkeerd ?! Man denkt anders

Discussion in 'De lounge' started by mamavanuk, Oct 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanuk

mamavanuk Lid

Oct 2, 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mamavanuk, Oct 16, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 16, 2009
    Ha meiden, ik wil graag jullie mening hierover.

Mijn man en ik kennen elkaar nu zo'n 8 jaar en telkens loop ik tegen dezelfde dingen aan. Als ik dit aankaart gaat hij heftig in het verweer en vraagt of ik de scheidingspapieren al heb aangevraagd. Hallo, dus ik mag niets meer zeggen. Waar het om gaat is dat hij zijn prioriteiten niet kent. Een voorbeeld: ik vraag om gezellig een dagje samen weg te gaan. Nee, dat gaat dan niet ivm bezetting op zijn werk en hoeveelheid vrije dagen. Maar als dezelfde dag zijn zus of een goede vriend belt voor iets leuks dan zit mijn man al in de auto dan is het ineens allemaal geen probleem meer. Sinds 5 weken hebben wij een wolk van een dochter en ik ben de hele dag in de weer. Eén dag in de week is hij standaard vrij en heb hem voorgesteld dat dit dan zijn dag is, zodat hij dan ook de hele dag in de weer is om te ondervinden dat de dagen die ik thuis zit echt geen vrije dagen zijn, zoals hij dat doodleuk zegt. Afijn, als hij dus wilt klussen dat wil hij de kleine naar zijn ouders brengen want dan heeft hij zijn handen vrij. Hallo, dat doe ik toch ook niet?! Ik kan de kleine meid toch niet dag en nacht bij mijn schoonouders brengen omdat ik zonodig wil strijken, stofzuigen, dweilen enz. enz. Nee, dit probeer ik te doen tijdens haar slaapjes.

Zoek ik nu spijkers op laag water, of wordt hier nu gemeten met 2 maten?

Thnkx !!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verplaats hem even naar de lounge en pas je titel iets aan.
    Dit is niet echt iets voor bij de clubs.
    Elmo

3. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Tja, dat is zeer vervelend inderdaad! Maar je kunt dus echt niet met hem praten, lijkt het??
    Ouders ben je natuurlijk samen en niet alleen en ik vind het persoonlijk ook niet anders dan normaal dat hij, als hij een dag in de week vrij is, voor jullie dochter zorgt zoals jij dit ook doet. Mannen denken er misschien iets te makkelijk over. Maar dat hij zegt dat je lekker vrij bent, daar klopt natuurlijk geen moer van!!! Ik vind het echt een moeilijke situatie en hij zal toch echt wat meegaander moeten zijn. In ieder geval wel blijven proberen te praten. Succes!!!

4. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Je man denkt er duidelijk anders over dan jij. Misschien moet hij nog een beetje wennen aan de situatie, dat er een derde bij is en hij verantwoordelijk!

Ik vind dat je hem daar best op mag aanspreken, hij hoeft dan niet gelijk zo te reageren! En ook dat mag je hem duidelijk maken. Praat er ook over met je schoonouders, dat ze niet steeds op de kleine passen, als hij wil klussen, maar hem ook vertellen dat hij de vader is en zelf moet oppassen, jij doet het toch ook allemaal??
    Succes!

5. Seth

Seth Niet meer actief

Herken het wel... alleen dan met andere situaties....

Veel (niet alle) mannen zijn gewoon makkelijk uitgevallen.....en lopen vaak de "kantjes er van af"...!!!
    en vinden vrouwen vaak "zeuren"....

net alsof ze toch nog vast houden aan het oude rollenpatroon...
    kinderen zijn de vrouws taak... ook al hebben "we" er samen voor gekozen...
    Ja de leuke dingen....

Krijg hier ook vaak te horen : Ja, maar IK werk...
    hmmm huisvrouw met puber peuter, kruip/lopende baby..en puberende pup... is altijd zo relaxed.....

Ja het zijn twee maten... maarja... succes met het laten inzien... meestal zien mannen het inderdaad anders....

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja hier had ik er ook zo eentje maar die is toen helemaal bijgedraaid toen ik ineens in het ziekenhuis lag en toen moest hij wel voor de kinderen zorgen. En toen kwam hij ook aan me bed helemaal uitgeput vertellen dat hij respect had hoe ik het deed.. en hij dus helemaal niet snapte dat je 3 kinderen voor 7 uur kan aangekleed hebben :D sindsdien doet hij heel veel in huis zelf koken(waarvan hij eerst zei dat ie het niet kon) maar hij brengt geen van de kinderen weg ofzo maar hij deed gewoon helemaal niks en dacht dat ik lekker vrij heb thuis met de kids. alsof ik de hele dag met de voeten hoog lig met me ice teatje. Gelukkig weet hij nu hoe het is. Maar ik moet er wel bij vertellen dat als ie niks met ze zou doen ik niet bij hem zou blijven of het is samen of niet. Als ik alles alleen zou doen dan kan ik net zo goed opmezelf gaan wonen. Er zijn namelijk 2 mensen die voor een kindje kiezen en niet eentje

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja en toen we de eerste hadden deed hij ook helemaal niks en als we dan ergens heen gingen deed ie ff de goeie papa uithangen en kreeg meneer dus complimentjes van wat voor een goeie vader hij was en dat hij het goed voor mekaar had! Op zo'n moment gaat het bloed dus echt koken! gelukkig is dit niet meer zo en helpt hij geweldig goed mee!

8. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik vind niet dat je het verkeerd ziet. Als je man thuis is 1 dag in de week dan geeft hem dat de kans om lekker samen met jullie kindje te zijn en zijn eigen speciale band op te bouwen. Als hij dan wil klussen oid dan moet dat dus tijdens slaapjes

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hij zou juist blij moeten zijn dat hij een dag met ze alleen heeft, zodat hij een band met ze kan opbouwen idd.
    Dit is zijn kans om wat met zn kind(jes?) te doen.
    Tuurlijk mag ie ook best even wat anders doen, maar die dag moet hoofdzakelijk om zn kindje(s) draaien!!!
    Hier zorgt mijn man vier ochtenden in de week voor onze dochter en hij geniet daar ook van. Tuurlijk zit hij wel eens even te computeren terwijl mijn dochter lekker speelt, maar zodra ze aandacht vraagt, is hij er voor haar.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Er word idd met 2 maten gemeten maar als jou vriend papadag heeft, zorg jij gewoon dat je met iedereen besproken hebt dat je kleintje niet mag komen omdat je vriend eens moet inzien dat je met kind thuis niet "vrij" bent.
    En dan ga jij lekker met een vriendin een dagje weg.

Tenminste, dat zou ik doen.
    Mijn vriend heeft er ook nog wel eens problemen mee hoor.

En wat betreft de dagjes uit...heb je het hem al eens voorgeschotelt hoe hij zich gedraagt?
    Hem gevraagd waarom het altijd lastig en moeilijk is als jij het vraagt maar het wel kan wanneer een ander het vraagt?

11. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Hahaha herkenbaar! En ik kreeg dan het verwijten van de familie dat ik niks deed en hij alles, terwijl het in 'real life' toch echt andersom was! Ik werkte ook en ik zorgde voor onze dochter, hij had haar ook 1x per week en hij bracht haar af en toe ook naar zijn moeder, echt een vreselijke rot streek vond ik dat!
    Nu is het ook veranderd hoor, hij zorgt veel meer voor de kindjes ondanks hij heel veel tijd kwijt is aan onze eigen zaak waar hij voornamelijk werkt.

TS, ik vind ook dat jij gelijk hebt hoor. Zeker wat betreft de uitjes, ik vind dat hij daar best wat meer zijn nek voor uit mag steken naar jou toe.
    Het papa/dochter dagje vind ik ook wel dat je gelijk hebt, maar tegelijkertijd zijn gemis als hij jullie dochter wél naar zijn moeder brengt. En hij zal het met der tijd vast wel inzien dat hij ook meer tijd met zijn dochter door wil brengen.

12. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Lijkt me gruwelijk irritant als ie ook echt zo vaak over de scheidingspapieren begint. ;)
    Maar je man wilde ook een kindje toch?
    Daar mag ie best zijn verantwoordelijkheid voor nemen.
    Dus nee, ik vind niet dat jij het verkeerd ziet, ik vind je man een egoïstische hork, sorry!

13. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,254
    0
    0
    Eindhoven
    Hmm ik denk dat jullie eens serieus om de tafel moeten gaan zitten. Waarschijnlijk dat hij moeite heeft met het aanpassen op de situatie. Belangrijk is dat jullie er een goed over praten en jullie wensen duidelijk maken. Probeer hem te laten inzien dat papadag er is om een band te krijgen met papa en dochter en niet voor excuses om te gaan klussen. Misschien voor het weekeinde bewaren oid. En zeker voor zorgen dat je schoonouders dit ook inzien en zelf lekker iets voor jezelf doen op papadag. Misschien heeft hij wel behoefte aan wat meer supervision, weet hij niet helemaal hoe dat ie het moet aanpakken...Mannen worden niet geboren met dat moederlijke instinct ;)
    Iig Praten, praten en praten....Ook over die dagjes uit!
    Ik hoop voor je dat het goed komt!

Liefs
    Jinne

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mijn vriend praatte de eerste 4 maanden dat ik thuis zat ook zo.. Ik was s'avonds helemaal kapot en dan wou Esmee ook nog clusteren dus ik had bijna geen tijd voor mezelf.. Stond ik onder de douche kwam mijn vriend met Esmee binnen.. Esmee huild en heeft honger.. Schiet eens op ! ( 5 minuutjes douchen).. Voelde me toen ook erg alleen..

Je kunt het ze 1000X uitleggen.. wat ik dus ook heb gedaan maar op de 1 of andere manier kunnen ze zich hierin niet inleven ;)

Toen ik eenmaal weer aan het werk was viel het mijn vriend erg tegen dat hij vanuit zijn werk Esmee moest ophalen, eten geven, pyama aan en naar bed. ( wat is hier moeilijk/zwaar aan) Nu hebben we thuis oppas dus dat scheelt al weer..

De weekenden vind mijn vriend vooral zwaar ( ik werk in de zorg dus om het weekend).. Hij heeft dan dus die 2 dagen alleen de zorg voor Esmee..

Laatst zei hij dus tegen vrienden van ons.. Ik ga liever een dag werken dan een dag Esmee verzorgen ( qua vermoeidheid ;)).. De vader in spé leek het wel wat op thuispapa te zijn! :D Erwin heeft hem even uit de droom geholpen..

Ja, mijn vriend weet dat het zwaar is om een kindje te verzorgen/ op te voeden.. 2 honden te hebben die ook uitmoeten/ aandacht willen.. Dan is er nog de huishouding/boodschappen..

Moet zeggen dat ik als ik thuis kom in het weekend na het werken het huis schoon is en er boodschappen/ wat lekkers is gehaald! Ben best trots op mijn vent!:D

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    ja dat zijn moeilijke dingen,
    ik kan je maar 1 advies geven. Echt enorm duidelijk zijn.....
    Laat hem maar even zweten. misschien moet je wel harder worden hoor! sommige mannen leren daar pas van.
    Je moet heel goed nadenken bij jezelf, als hij zo blijft, word je daar dan gelukkig van? nou ik denk NEE, omdat je het hier nu al aankaart.

Hij moet dus echt veranderen, en misschien moet je proberen om niet tijdens een conflict te zeggen dat je iets niet leuk vindt aan hem, maar juist als het heel gezellig is samen. Dat het je erg dwars zit en er graag wat aan wilt doen.
    Als hij dan nog niet luistert, of het negeert, dan zul je harder moeten worden en zeggen dat je op deze manier niet gelukkig kan worden en hij JOU straks kwijt is. vaak denken mannen dat het ''allemaal wel meevalt''

Heel veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat jullie eruit komen!

liefs Muis

Share This Page