Hoi allemaal, Onze oudste word in april 7 jaar. Nu valt me sinds een aantal weken op dat als ie staat dat dan zn rechtervoet naar buiten gedraaid staat. Sinds een half jaar heeft ie ook plots erge platvoeten gekregen. Dit had ie eerder nooit. Maar als ie niet staat dan is juist de voetboog erg hoog, ook dit lijkt steeds erger te worden. Ook begint ie steeds meer te staan met een holle rug en bolle buik en steken zn schouderbladen veel meer uit dan een kleine half jaar geleden. Is dit een normale ontwikkeling voor een bijna 7 jarige? Heeft het met de groei te maken?
Zou er even naar laten kijken. Als je voet ineens naar buiten staat vind ik dat wel iets om naar te laten kijken. Heeft hij/zij er ook klachten van?
K heb dit ook alleen voet naar binnen. Ook holle rug gehad als kind e.d Via ziekenhuis bij kinderfysio gekomen en via hem door gestuurd maar een podoloog. Het heeft zo ontzettend geholpen dat ik nog jong was en zooltjes kreeg en 'recht' groeiden. Als ik uitgegroeid was moest ik geopereerd worden namelijk. Mijn bekken stonden scheef daardoor houding verstoord. Ik heb er nog een beetje last van. Komt omdat ik wel iets aan de late kant was. Jou zoon is 7 dus nog jonger als ik toen was. Zou toch echt even laten kijken. Ze kunnen nu nog zoveel stellen en corrigeren aangezien hij nog jong is ! Succes