Vrijdag nacht begon de ellende.. Carmen en Devin hadden alles onder gespuugd in bed. Carmen had koorts, Devin verhoging en ook nog een lichte oorontsteking. Álles wat er in ging kwam er met een grote vaart weer uit binnen 10 min. Zaterdag gelijk ORS gehaald en er mee gestart. Helaas.. ze bleven alles er uit spugen Maandag waren ze zo suf en afwezig dat we naar de ha zijn gegaan. Zaten tegen uitdroging aan, vooral Devin. We moesten kleine beetjes ors blijven geven en we kregen domperidon mee (is tegen spugen). Gelijk thuis domperidon gegeven en even een tijdje gewacht met drinken. We zijn toen naar 10 a 15 cc per keer gegaan. Bij Carmen ging dit vrij aardig, bij Devin kwam t er vaak toch nog uit. Dinsdag weer gebeld en we mochten weer langskomen. Ha vond opname niet nodig omdat ze vond dat ze al weer wat alerter waren. En we moesten doorgaan met kleine beetjes ors geven. Ha post zou ons toch naar huis sturen zei ze. Nu geven we Carmen inmiddels geen domperidon meer, die houdt t gelukkig gewoon weer binnen en die drinkt nu zo'n 60cc per keer, eet al wat stukjes beschuit etc en word weer wat actiever, hoewel ze nog erg zwak is. Devin daarentegen, vanmorgen had ie wéér gespuugd ondanks de domperidon. Rest van de dag constant huilen en mopperen als ie wakker was (een half uurtje voornamelijk) en daarna kon ie weer naar bed zijn lipjes zijn stuk en hij is echt niet lekker. Eind vd middag kreeg ie weer een kokhalsneiging maar de ors bleef er in (gelukkig). Ook nog een diarree luier.. Zou ik morgen nu weer bellen? Dit is toch niet normaal of wel??
Zeker! als jij het gevoel hebt dat het niet goed is gewoon bellen. beter 3 keer naar huis gestuurd worden dan 1 keer te laat gaan omdat je bang bent dat je 'lastig ' bent. Ik ben van mening dat je als moeder zelf weet wanneer er iets moet gebeuren.
Ja, dit is zeker niet normaal! Duurt wel heel lang zeg. Ik zou eigenlijk zelfs vanavond nog de HAP bellen. Soort van second opinion.. Even kijken wat zij ervan zeggen.
Gewoon bellen hoor! Beter een keer teveel dan te weinig toch. Hier hebben we denk ik hetzelfde virus gehad.. Donderdag was ze ziek en ze is nu beter. Dus het duurde hier ook vrij lang. Ze heeft gistermiddag voor het laatst gespuugd en heeft nu nog wel wat dunnere ontlasting, maar geen diarree meer. Ze was wel al vanaf zondag wakkerder en wat vrolijker. Hier was het enorm besmettelijk, mijn man en ik hebben het beide ook gekregen. Sterkte hoor en nogmaals gewoon een belletje doen als je je daar fijn bij voelt!
Als het je niet lekker zit zou ik bellen, dat vooropgesteld. Maar als ik het zo lees gaat houden ze nu wel beiden hun eten en drinken binnen? Als ze tot gisteren nog erg hebben gespuugd dan voel je je natuurlijk niet meteen vandaag al beter, maar moeten ze eerst weer even aansterken. Als ze genoeg drinken, plassen en verder wel allert zijn doen ze bij de huisartsen post verder ook niks. En ik vind het advies van een second opinion bij de HA-post ook geen goede, want daar zijn ze niet voor. De HA-post is er voor spoedgevallen en niet voor iets waar je morgen ook mee naar je eigen huisarts kan. Je kunt altijd morgen nog even bellen met je huisarts en even vragen wat je hier nu mee moet, zij zullen dat aan de hand van jou verhaal en hun eerdere bevindingen waarschijnlijk beter in kunnen schatten dan wij op basis van jou verhaal. Maar mochten je allarmbellen afgaan, dan nooit twijfelen maar altijd bellen.
Bij twijfel altijd bellen! Je zoontje is nog zo jong, en het duurt nu toch al 5 dagen met overgeven en diaree. Als hij van de week al tegen uitdroging aan zat, en hij heeft niet veel gedronken dat zou ik zeker weten weer een huisarts bellen. Veel beterschap voor je kleintjes, hopelijk knappen ze snel op
bellen!!! Lucas heeft 10dgn in het zkh gelegen met dit virus. als ik jouw verhaal lees is t net dat van mij 3 wkn terug. Google maar op Rota virus
Lijkt idd verdacht veel op t rota virus, maar dat kunnen ze nu niet meer achterhalen zei de ha assistente. het gaat al weer ietsje beter, dus ik ga er van uit dat t op zn retour is.
Ook al had je kindje wel het rotavirus, zolang ze niet uitdrogen doen ze er weinig aan. Het beste is om het het lichaam zelf op te laten lossen, dus alles moet eruit en dat is vervelend, maar geen reden tot doktersbezoek of ziekenhuisopname. Pas als je kind te weinig drinkt, suf is en minder reageert moet je meteen aan de bel trekken. Natuurlijk kun je als je je daar lekkerder bij voelt de volgende ochtend de huisarts bellen, maar ik krijg hier wel eens het idee dat iedereen je meteen naar de spoedeisende hulp wil hebben omdat kinderen meteen doodziek zijn als ze 's wat hebben. Elk kind wordt ziek en soms ook behoorlijk ziek, maar gelukkig komt het niet vaak voor dat een ziekenhuisopname nodig is en gaat het meestal vanzelf weer over. We lijken wel eens te vergeten dat ons lichaam behoorlijk goed in staat is om ziektes te bestrijden, alleen hoort je niet lekker voelen daar nu eenmaal bij. Dit is geen aanval naar iemand, maar meer een algemeen verhaaltje omdat ik vind dat er wel erg snel geroepen wordt dat je METEEN actie moet ondernemen.
Klinkt net als mijn zoontje van bijna 3. Zaterdag werd hij ziek en zondag is hij opgenomen met uitdrogingsverschijnselen. HIj is in 3 dagen 8% van zijn lichaamsgewicht kwijt geraakt en heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Gisteren zijn we eindelijk weer thuis gekomen. Hij zag er erg slecht uit en hij hield de ors die hij per sonde kreeg niet binnen (diarree) ern moest er op dag 3 dus toch nog een infuus bij. je moet je instinct volgen. groetjes ylona
Kleintjes hebben ook hun jasje uitgedaan hoor, ismalle gezichtjes en spillenpootjes er is nu niks meer van over. Vandaag eten en drinken ze als een bezetene, ze hebben wat in te halen. Lin80, zoals ik al vermeldde zaten ze al tegen uitdroging aan en waren ze ook heel suf, devin gooide het ondanks de ors er toch nog uit incl diarree. Dat vind ik een reden om weer aan de bel te trekken. Weliswaar niet naar de ha post maar gewoon naar de ha. Ik ben helemaal niet iemand die om ieder wissewasje bij de dokter zit. Dit heb ik gewoon nog nooit eerder zo ernstig mee gemaakt. Vandaar die ongerustheid en voorzichtigheid.
Wij hebben vorig jaar hetzelfde meegemaakt met onze jongens. Vooral Midas is er erg ziek van geweest, net als Devin. Met hem hebben we ook bij een huisarts gezeten omdat hij al dagen alles er uit gooide, maar ze deden er niks mee. Uiteindelijk ook allemaal weer goed gekomen, maar als je kind zo ziek is, schrik je je gewoon een ongeluk en wordt je als moeder bezorgd, toch? En inderdaad, alles wat ondergespuugd en gepoept is in de kookwas, deurklinken, wc;s en kranen vaak met bleek schoonmaken. Is de enige manier om van het (in ons geval waarschijnlijk het Noro-) virus af te komen. Sterkte ermee