Mijn hubbie ook niet maar hij moet nog 2 maanden. Sommige mensen hebben inderdaad geen keus omdat het werk niet anders is. Ik werk weekenden en avonden, ook niet iets waar ik altijd even blij mee ben
Als je er samen voor kiest dat jullie het prima vinden dat een van jullie zoveel werkt dan vind ik het helemaal niet erg. Maar ik vind het abnormaal als een man solliciteert op een baan als dit als hij weet dat zijn vrouw dit absoluut niet wil. Ik zou ook niet willen dat mijn vriend zoveel weg is en als hij na lang praten toch die keuze maakt dan is het ook einde verhaal voor mij. Voor mij is het belangrijk dat we een gezin zijn en 's avonds samen aan tafel zitten (in ieder geval een paar keer per week) en dat de kinderen hun vader vaak genoeg zien. Ik begrijp heel goed dat er genoeg gezinnen zijn waarin de man vaak weg is en daar heb ik veel begrip voor maar het is niet wat ik zou willen en waar ik akkoord mee zou gaan. Wel vind ik inderdaad dat als het financieel krap zit en deze extra uren/baan echt nodig zijn dat het niet anders kan. Wil je dan dat je man meer thuis is dan moet je zelf een baan zoeken en tot die tijd het maar even accepteren. Succes!
@Foekie...vind dat ook een beetje raar gezegd...mijn man werkt ook in ploegen...maar die ziet Finn die vaker dan de meeste vaders omdat hij ook vaak overdag thuis is als hij in de nacht werkt... @mijkeltje...'s nachts slaap je toch dus mis je niets aan elkaar Hahaha! Nee hoor...mijn man werkt gemiddeld 6 nachten per maand..meer zou ik ook niet leuk vinden hoor! Hij werkt er meestal 3 of 4 achter elkaar. en dat is ook genoeg....als het er meer zijn voel ik me wel eenzaam in bed! Het voordeel is juist dat hij vaak overdag bij Finn is en veel dingen ziet die papa's die overdag werk juist niet meemaken! De man van mij collega bijvoorbeeld werkt 5 dagen...die gaat om half 8 de deur uit en is om 19.00 thuis.. die ziet zn kind dan 1 uurtje per dag! Mijn man komt om 8 uur thuis en maakt dan een fles en geeft die en als hij in de middag wakker wordt heeft hij nog een poos de tijd om lekker te spelen of iets! @TS...24 uur is toch niet zoveel...hoeveel pakketdiensten draait hij daarnaast nog dan? als dat ook nietzoveel is staat dat gelijk aan een fulltime baan denk ik zo! Ik zou er ook geen problemen mee hebben verder...ook niet dat hij het niet gezegd heeft! Ik ben zelf ook druk aan het solliciteren geweest,,,soms gingen er een paar brieven tegelijk uit...en ik ga echt niet elk briefje verantwoorden bij mijn man...ik ben wijs genoeg om dat zelf te kunnen regelen allemaal. Wel mag hij eerder zn bed uit komen hoor! Hier maak ik mijn man echt wakker als hij om 17.00 nog nie uit bed is! (meestal wel eerder) Maar dat hij zegt dat jij toch thuis zit kan ik van hem ook wel begrijpen! Niet dat dat een excuus is om niets te doen....maar wel om veeeeeeeel minder te doen! Ik werk 3 dagen en mijn man 5...ik doe dus het meest..en dat vind ik logisch! Ik zou me er ook niet geod bij voelen als ik lekker op mn gat ga zitten op mn vrije dag en hem laat zwoegen terwijl hij ook nog moet werken (even zwaar uitgedrukt dan!) Ik zou me er allmaal niet zo druk om maken en blij zijn dat je een inkomen hebt in deze tijd! Maar blijf er wel over praten heh! Anders krop je het op en barst de bom!
Oh maar ik ben dan ook zeker zeer blij dat hij werk heeft hoor dat absoluut! Maar het punt is gewoon ook dat hij ook wel eens wat meer tijd met zijn gezin mag door brengen. Ik zal eens een voorbeeld geven: zullen we even lekker weggaan? Nee ik ben moe maar als er een maat belt van he kom je ff of wil je dit voor me doen dan vliegt hij! Dat vind ik echt niet normaal maar goed ik ben zeer benieuwd of hij het zondag niet vergeet!
En dan vind ik dat je dan zolang je geen baan hebt even moet doorbijten tot je zelf werk hebt en je vriend/man minder of ander werk kan gaan doen. TS: Nou sorry maar dat heeft dan niets met werk te maken maar is gewoon gebrek aan interesse naar mijn mening. Zoiets zou ik echt niet accepteren.
Allereerst ben ik het er mee eens dat je dit soort beslissingen samen neemt en niet achter elkaars rug om... Mijn man is vrachtwagenchauffeur en is erg blij met zijn kids. Hij is soms nachten weg, ik werk zelf onregelmatig en als hij wel thuis is en ik een reeks late diensten heb, zien we elkaar ook alleen slapend! Maar hij is blij met zijn werk, gaat er met plezier naar toe en dat is ook wat waard als je hoofdkostwinner bent! Je moet er wel tot je pensioen mee voort! Mijn man is blij met de tijd die hij met zijn meiden kan doorbrengen. bij ons gaat ook de kwaliteit voor kwantiteit. Je moet het samen wel doen en dan is niet altijd alles ideaal! Ik kan me wel goed indenken dat je iets voor jezelf zou willen doen. Misschien kun je iets overdag gaan doen, dan is opvang niet zo'n probleem. En als het geen betaald werk is, er zijn genoeg dingen waar ze zitten te springen om vrijwilligers! Ook leuk toch?
Als ik het zo lees is zijn baan niet echt een probleem, maar dat hij met zijn gezin weinig doet en weinig aandacht schenkt aan zijn kinderen. Ik zou als ik jou was op dat punt een goed gesprek voeren met je man en hem een figuurlijke trap onder zijn achterste geven Als hij altijd maar zo moe is moet hij maar naar de dokter gaan voor een bloedprik formuliertje Ik zou 1 dag per week proberen te beslissen voor hem om wat met jullie allen iets te gaan doen. Dus niet: zullen we vandaag daarheen gaan schat? Maar: We drinken nog een kop koffie en dan gaan we gezellig daarheen, dan stel je geen vraag waar hij "nee" op kan antwoorden.
Ow ik snap het! Dat is idd niet leuk! Dat heb ik hier ook wel eens hoor! Als mn man dan nachtdienst heeft gehad vind ie gewoon dat ie de rest van de dag vrijstelling heeft van alles hier in huis! En ik zeg dan heel subtiel: "Ow sorry...ik was vergeten dat je vandaag vrijstelling had aangevraagd" Dan gaat ie wel wat doen! Hahaha! Ik snap dat echt niet leuk is...vind het ook moeilijk om je daarover tips te geven. Ik ben bang dat ik juist de verkeerde tip geef en het juist erger wordt! Wat geeft hij dan als reactie als je hem confronteert met het feit dat ie voor een vriend dan wel tijd heeft en niet moe is? Misschien is de sfeer wel gewoon even kut en doet hij dat daarom bijv. Ow en afspreken helpt hier ook goed! Geen spontane dingen! Maar echt inplannen! Dan kan hij zich voorbereiden en dan is het goed! Als ik op een zondag megazin heb om naar het park te gaan kan hij wel juist het idee hebben om heerlijk thuis op de bank te hangen (of andersom) Als je vantervoren aangeeft dat je zondag naar het park gaat met zn allen kan dat langzaam in zn hersenen doorwerken! Hahaha! Hier gaat dat goed iig!
Zodra jij een baan vind gaat je het minder irriteren.Echt, je let erop en je vergelijkt. Dan zie je alles zwart in en dat helpt niets meid. Praten, zeggen waar je mee zit. Maar hem ook een trap onder zijn achterwerkje geven om te vertellen wat het probleem is. Trek een dagje de deur achter je dicht, regel oppas.(JE MAN) Ga vervolgens van een leuke dag genieten. Al om al is dat maar tijdelijk en lost praten veel op. Hopelijk komen jullie er samen uit.