Haha oei wat een vraag. Als vriendin zou ik het niet vragen. Als zieke zou ik het wel aanbieden. Ik zou ook niet blij zijn de volledige rekening te krijgen dan. Zou t logischer vinden als ze de helft ofzo zouden vragen. Boos? Nee. Jammer? Ja.
Tja jij vraagt het en hun vragen het terug. Ik had het zelf al gewoon overgemaakt. Ga er niet vanuit dat hun het voor mij betalen. Daarnaast kan ik mij zo voorstellen dat 1 iemand betaald heeft en dat iedereen aan haar terug betaald. Dan loopt het al anders met dat 10 pp.
Ik vind het ook moeilijk wat ik zou doen. Het ligt er denk ik aan of het van tevoren al betaald is door 1 persoon. Ik heb zelf wel eens geld terug gevraagd/ geëist aan m'n broer. Ik had toen kaartjes voor en dagje uit geregeld en hij kon op het laatste moment toch niet mee. Ging ook maar om een lullig bedrag maar ik ga mijn geld niet weg gooien. Dus als de afspraak was, regel het maar en hopelijk ben ik niet meer ziek en ga ik gewoon mee. Of was de afspraak, ik ben nu ziek en weet nog niet of ik me dan al beter genoeg voel om mee te gaan? In het eerste geval vind ik het dan eigenlijk logisch dat je evengoed je part betaald, en daarbij heb je het zelf ook al aangeboden om iig jouw deel wel te willen betalen. Dan vind ik dat je dat ook moet doen als erom gevraagd wordt ipv boos te worden.
Oh ja, ik zou jou gewoon om 50 euro vragen. Zou er niet eens over nadenken. 300/6=50. Je hebt zelfs aangeboden om je deel te betalen. Ik kan daar echt geen geheime hoop uit aflezen dat je vriendinnen je alsnog dat bedrag cadeau doen. Is dat dan een soort beterschapscadeau ofzo? Nee, ik snap je frustratie niet.
Lastig, Betalen voor iets waar je niet hebt aan meegedaan is niet tof. Maar de kosten zijn dan weer wel op 6 personen berekend en niet op 5. Er van uitgaande dat er drie hotelkamers waren á€100. Betekend dat 1 vriendin alleen heeft geslapen en dus dan ineens €100 moet betalen, zonder dat ze daar op had gerekend. Dat kan misschien voor haar ook een dilemma zijn. Het is overmacht voor beide partijen. Daarbij heb je zelf aangeboden om mee te betalen. Wellicht toch maar eens bespreken met je vriendinnen, wat het zou erg jammer zijn als dit in jullie vriendschap blijft sluimeren.
Ik ben het hier mee eens. Ook moet je denken dat zelfs al had je eerder afgezegd er toch nog een kost was voor die kamer. 5 vriendinnen, 3 kamers. Eentje had dus een kamer voor zichzelf. Maar voor het hotel was die kamer geboekt. Ineens komt die kamer weer tot beschikking maar ze hebben misschien nee moeten zeggen tegen andere mensen dus het hotel gaat nooit het volledige bedrag terug betalen, zij houden een compensatie. En je hebt het ook zelf aangeboden. Ik vind dat niet meer dan normaal dat je dat doet. Ieder zijn deel toch. Ik zou het heel graag doen maar financieel is het wat moeilijk. Dan zou ik ervoor sparen en ook al zou ik geen uitspattingen doen tijdens het winkelen en uitgaan ik zou ook daar een bedrag voor sparen. Maar als ik daar dan ineens een extra tientje moet bovenop leggen dan zou het mij goedkoper uitkomen om te zeggen dat ik dan ook niet mee ga.
Nee, als vriendin zijnde had ik je niet om 50€ gevraagd. Daarentegen had ik wel (onbewust) van je verwacht dat je uit jezelf mee zou betalen. Ik kan er net zo weinig aan doen dat je ziek bent als jij. Dan zit ik ook niet op jouw kosten te wachten. Dus ik vind het best opvallend dat je dan boos bent omdat anderen niet voor jouw kosten willen opdraaien. Lijkt me namelijk niet meer dan logisch. Als de kamers vooraf waren betaald had je die kosten toch ook niet terug gekregen? Als ze zelf nog steeds maar 50€ pp hadden betaald ipv nu 60€ pp, had ik je wel gelijk gegeven. Maar dat haal ik niet uit je verhaal.
Volgens mij is het meer de teleurstelling dat je niet mee kon gaan. Je voelt je al rot en buiten de boot gevallen. Ik kan mij zo voorstellen dat het een soort van troost zou kunnen zijn als jouw vriendinnen de kosten op zich hadden genomen. Nu voel jij je misschien wat gepasseerd? Hoe hebben de meiden op jouw afbericht gereageerd? Hebben ze in de app nog geïnformeerd naar jouw welzijn? Stel dat dit niet het geval was, dan komt dat appje behoorlijk hard aan, dat begrijp ik wel. Misschien ben je nu boos omdat je ziek bent en kun je je eroverheen zetten als je weer beter in je vel zit. Beterschap, gauw opknappen hoor!
Ik zou als vriendin gezegd hebben "joh, laat maar zitten", maar wellicht dat ze juist bang zijn je te beledigen ofzo
Ik zou het geld zelf al overgemaakt hebben denk ik. Ik zou echt niet durven vragen aan vriendinnen of ze mijn hotelkamer willen betalen omdat ik ziek ben. De kosten zijn nu eenmaal gemaakt, er was een afspraak gemaakt, maar helaas kon je niet mee. En omdat je geen annuleringsverzekering hebt, moet je gewoon betalen. Ik zou het ook niet leuk vinden om te moeten betalen voor een ander, omdat ze ziek is. Het is natuurlijk balen, maar ook niet mijn schuld dat iemand ziek is. Maar als die zieke persoon er vanuit gaat dat ik zal betalen, had ik dat wel gedaan. Ook al wil ik dat dus eigenlijk niet. Maar ik ben echt te schijterig om te gaan miepen over 10 euro.
Bij mij zou het er erg vanaf hangen wie ik voor me heb. Zo ken ik mensen die met enige regelmaat om de meest onbenullige dingen afzeggen. Die zou ik dan alsnog hun deel laten betalen. Maar er zijn er ook die alleen niet komen als ze er écht te ziek voor zijn of een andere goede reden. Die hoeven wat mij betreft dan niet te betalen. Afhankelijk van de kosten natuurlijk. Wat voor persoon jij (TS) bent, kan ik vanaf hier moeilijk zeggen natuurlijk.
Hmm als de zieke vriendin het had aangeboden had ik gezegd nee joh, laat maar! Als ik het zelf was geweest had ik het zonder vragen over gemaakt. Zij kunnen er net zo weinig aan doen dat ik ziek ben.
Waarom iets aanbieden wat je niet wilt doen of wilt geven? En later zelfs boos van word.... Komt natuurlijk netjes over. Maar is blijkbaar gewoon schijn.
Ik vind het in dit geval helemaal niet relevant wat de 'juiste' handelswijze was geweest in deze situatie voor beide partijen. Je hebt het aangeboden en dan moet je het gewoon doen punt. Aanbieden iets te doen en dan boos worden als je het moet doen vind ik echt nep. Sorry dat dit misschien hard klinkt. Ik zou zeggen betalen en 'get over it'. is in mijn ogen de enige juiste manier nu. En zeker niet nu nog gaan aankaarten en je vriendschap hiermee op het spel zetten. dat is het echt niet waard.
Aan de ene kant had ik net als jij aangeboden om evt extra kosten wel te betalen, zeker als ik last moment had afgemeld. Weet niet of het zo is maar als ze de extra kamer bijvoorbeeld niet kosteloos konden annuleren danwel de 5e persoon niet op 1 van de andere kamers erbij zou kunnen zie ik die 50€ dus als ‘extra’ kosten die ze anders niet hadden zeker wanneer dat is omdat ik last moment heb afgemeld. Vanaf de andere kant zou ik die 50€ eerlijk gezegd niet verzoeken vanaf de zieke. Ik had er dan wel alles aan gedaan om die kosten naar beneden te krijgen zoals kijken of de kamer geannuleerd kon worden en de 5e persoon op 1 van de andere 2 kamers kon slapen. Maar goed ik wijzig ook wanneer mogelijk mijn reservering op het moment dat 1 van mijn vrienden aangeeft vanwege omstandigheden liever in een hotel/huisje te slapen dan op de camping. Dat ze uiteindelijk niet mee is gegaan was zuur maar meer ook niet.
Ik had het uit mijzelf al betaald. Zij hoeven niet op te draaien voor de kosten die jij normaal zou dragen omdat je nu ziek bent. Vervelend voor jou, maar anders vervelend voor hun..
Ik had het denk ik ook al uit mezelf overgemaakt. Kan me dan wel weer voorstellen dat als je het aanbiedt en ze vragen de volle mep het voor jou vervelend voelt. Maar het ligt er dan ook weer aan zoals iemand al aangaf of ze wel even nog iets anders hebben geappt als "wat balen dat je er niet bij kunt zijn en beterschap." Dat scheelt ook enorm in jouw gevoel.