Zie ik het nou zo verkeerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mythique, 22 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Als de kamer sowieso gebruikt zou worden dan is het wel jammer dat ze je laten meebetalen.
    Als zij er toch niet meer voor hoeven bij te betalen.
    Denk aan ontbijt oid.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Of ze hadden dan iets anders gereserveerd. Voor 1 vriendin is het ook niet leuk om alleen op een hotelkamer te zijn.

Waarom verwacht jij dat iemand anders voor jou betaald? :)

maartje84 en Triangel vinden dit leuk.
  3. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.128
    5.046
    113
    Vrouw
    Ik snap je punt, die kosten waren sowieso gemaakt. Maar ze gingen er nu vanuit dat je mee ging, dus dat maakt de kosten waar hun van uit gingen ook hoger.. Ik zou het persoonlijk niet meer dan normaal vinden om alsnog mee te betalen, helemaal als je het ook nog eens zelf hebt voorgesteld.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waarom heb je het überhaupt voorgesteld als je van mening bent dat het belachelijk zou zijn dat je het zou betalen? Wilde je bij je vriendinnen bekend staan als een goeddoener terwijl zij jouw aanbod moesten afslaan?

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Jeetje, doe is ff rustig joh! Ik heb al meerdere malen toegelicht waarom ik zo reageerde. Bedankt voor je bijdrage.

Ysabella en Popidepi vinden dit leuk.
  6. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Reageer jij in het dagelijks leven ook zo of doe je dit alleen op een forum achter je beeldscherm?
    Is helemaal niet nodig om zo te reageren. TS heeft al meerdere keren uitgelegd waarom zij het aangeboden heeft.

Ysabella vindt dit leuk.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Maar wat ik niet begrijp is dat als je het zo voelt, waarom je dan aangeboden hebt om te betalen? Dan had je toch beter af kunnen wachten of ze je het in rekening zouden brengen? Doordat je het zelf aangeboden hebt vind ik persoonlijk dat je je teleurstelling niet ter sprake kunt brengen.

Ik snap je redenering wel voor dat de kosten hetzelfde zouden zijn geweest (ondanks dat ik er anders in sta) maar vooral de tegenstrijdigheid in het aanbieden om mee te betalen terwijl je het er eigenlijk niet mee eens bent vind ik moeilijk te begrijpen. Wees dan eerlijk tegen je vriendinnen en zeg niet dat je mee wilt betalen, maar zeg juist dat je niet mee wilt betalen. Dan kunnen zij kiezen of ze dat willen honereren of niet.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zo zou ik in het dagelijkse leven inderdaad ook gereageerd hebben. Ik zou er zelf vanuit gegaan zijn dat ik mee zou dokken als ik de sjaak afhaak was geweest en dus al helemaal niet voorgesteld hebben mee te betalen om er vervolgens sjaggerijnig over te gaan zijn om het feit dat mn vriendinnen het niet afgewezen zouden hebben.
    Aanbieden om jouw deel te betalen maar stiekem
    hopen dat je vriendinnen het afwijzen vind ik opmerkelijk gedrag. En wbt die hotelkamers: er zijn genoeg hotels waar je een extra bed op de kamer kunt laten plaatsen dus als ze het bij boeken voor vijf i.p.v. 6 hadden betaald waren ze naw goedkoper uitgeweest.

Dit vage gedoe: iets aanbieden en ondertussen andere bedoelingen hebben zijn van die dingen waardoor ik mannen weer beter begrijp wanneer ze zeggen dat vrouwen veel zeuren en niet te begrijpen zijn. :roflmao:

Another, Tweedeopkomst en Pantoffelheldin vinden dit leuk.
  9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Graag gedaan :p:o::roflmao:

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik ben geloof ik een beetje meningloos...

Waarschijnlijk had ik ook voorgesteld het x bedrag te betalen ook al kon ik door ziekte niet mee gaan. Aan de andere kant zou ik nooit aan een vriendin vragen of ze alsnog het bedrag zou willen betalen. Als een vriendin zou voorstellen om het bedrag te betalen had ik vriendelijk bedankt en gezegd dat het niet nodig is iets te bij te dragen als je door omstandigheden niet mee hebt kunnen gaan.

11. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik zou betalen! Ik zou mij namelijk al lullig voelen omdat ik niet meega en dan extra lullig omdat de kosten dan door minder personen gedeeld zouden moeten worden door mijn afwezigheid. Ook als vriendinnen zeggen dat het niet hoeft, zou ik erop staan om te betalen.

Maar... ik zou in de plaats van je vriendin weer zeggen, ach joh, laat maar zitten. En hier zou ik er weer opstaan dat zieke vriendin niet meebetaald.

Beetje dubbel dus :rolleyes:

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Dames, bedankt voor alle reacties. Meningen zijn verdeeld. @Beheer topic mag dicht.

13. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik zou net zo reageren! Ben het helemaal met je eens

maartje84 en Caithy vinden dit leuk.
  14. Is jou mening inzicht nu veranderd door het topic?
    Hoop niet dat het jullie vriendschap in de weg gaat zitten?

15. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zelf zou ik niet moeilijk doen om die 50 euro (die ik als vriendin dan extra moest betalen omdat jij niet mee zou kunnen), maar ik kan natuurlijk niet in een ander zijn portemonnee kijken. En gezien je het zelf aangeboden hebt... Ik zou er ook niet boos of iets dergelijks om worden maar gewoon betalen en klaar. Alhoewel ik je gevoel ook wel weer kan begrijpen hoor. Dubbel voor mij dus zoals je merkt!

16. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik snap niet zo goed dat je aanbiedt iets te betalen en het dan vervelend vindt dat ze vragen of je het betaalt. Ik zou het niet tof vinden als mijn vriendinnen zoiets aan zouden bieden terwijl ze het niet zouden menen. Voelt voor mij niet helemaal eerlijk. Dat tientje wel of niet betalen vanuit je vriendinnen gezien, dat zou me niet zoveel uitmaken, maar ik zou wel eerlijkheid verwachten van een vriendin.

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Popidepi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina