Hoe doen jullie t eigenlijk op je werk met cadeautjes gelegenheden? Is er n lief en leedpotje. Of gaan jullie met pet rond? Bij ons gaan er vaak mensen weg of hebben jubileum. Meestal gaan ze met pet rond. Dus regelmatig wordt er een bijdrage voor iemand gevraagd, of moeten er kleine cadeautjes zelf worden gekocht. Maar nu vraagt men 7,50 voor een afscheidscadeau voor iemand die zelf stopt en weggaat. Is wel van mijn soort van mijn afdeling maar ook niet echt naaste collega. Vind t best veel. Zie ik dat verkeerd dat het best behoorlijk is.
Geven jullie altijd zoveel? Bij mij op het werk het andere uiterste, zelfs met de geboorte van mijn kinderen heb ik niets gezien, alleen een standaard felicitatiekaart ondertekend door de managementassistente.
Hangt van de grootte van de groep af. Als je er met 3 man staat vind ik 7,50 best meevallen. Maar bij een groep van 10 man vind ik het veel te veel. Bovendien vind ik een vrijwillig vertrek niet per se een reden voor een cadeau. Na 10 jaar dienst heus wel, maar sommigen vertrekken al na een jaar bijv.
Ik vind 7,50 best veel! Bij ons zamelen we wat in voor geboorte en vertrek, beide vaak 5 euo en dat vind ik al veel. Maar het is wel consequent 5 euro en dat vind ik wel weer fijn/netjes, geen onderscheid in collega's dus.
Ja kijk, ik wil er nog aan toevoegen dat we het thuis niet breed hebben op dit moment. Ik voel je me bijna schuldig (stom he) dat ik niet 7,50 geef, ik heb dus minder ingeleverd. Voor mij werden er ook cadeautjes ingeleverd toen ik met zwangerschapsverlof ging en bevallen was.. maar toch. Ik vind iemand gaat zelf weg.. en het is geen naaste collega. De andere (stuk of 15 pers) hebben allemaal een hoger salaris.
Ik vin het eigenlijk niet zo veel. Ligt ook aan de gelegenheid en de grootte van de groep etc. Hier op kantoor leggen we meestal 10 euro bij als er een geboorte o.i.d. is. Bij een collega wat ging trouwen 25 p.p. en 50 per koppel als je met partner kwam. Bij een andere collega die weg ging hadden we een speciaal kadotje op het oog. De prijs was maar iets van 50 euro dus hebben 5 euro p.p. gedaan en van het resterende geld nog iets lekkers erbij gekocht. We zijn trouwens een kantoor van nu nog maar 14 collega's. We zijn met iets boven de 20 begonnen. Af en toe heb ik wel eens gegrapt dat het zich voor mij niet meer loont om te vertrekken, er zijn nog zo weinig collega's over dat mijn afscheidscadeau dan ook wel kleiner zal zijn
Oh wij hebben net ook geld opgehaald voor een collega die morgen zijn laatste dag heeft. Iedereen heeft hier minstens 10 euro gegeven. Vorige week een jubileum van een collega, was ook zoiets. Maar wel lastig als je het geld eigenlijk niet echt kan missen natuurlijk.
Ik vind niet dat je inleg salarisafhankelijk moet zijn. Dus ook al hebben ze een hoger salaris, dat maakt verder niet uit. Wat wél belangrijk is, is de vraag of je het kunt missen. Heb je het niet? Nou even goede vrienden toch. Bij ons op kantoor hanteren we ongeveer 10 euro iedere keer. Er wordt wel telkens duidelijk bij gezegd: je bent het niet verplicht, je mag geven wat je zelf wilt en kunt missen. In mijn voorbeeld gaf ik aan dat we met de bruiloft 25 p.p. en 50 per koppel gaven. Nou 50 was me iets te gortig aangezien ik dat toen echt niet kon missen dus heb ik 25 gegeven terwijl ik wel met mijn partner kwam.
Ik vind 7.50 ook echt veel voor iemand die je wat dat betreft nauwlijks kent.. Wij hadden 1£ ongv. per persoon voor een verjaadags collectie of andere collecties zoals zwangerschaps verlof endergelijke.. Ook maandelijkse non uniform day en dan is de minimum donatie 1£ als je dus non uniform naar werk wil.. Als je iemand beter kent o.i.d dan kan je vrijwillig 2 of 3£ geven ofzo maar het is niet verplicht en niet teveel..
Wij hebben op het werk een potje waar we 5 euro per jaar indoen. Voor collegas die weg gaan word daar geld uit gehaald voor een cadeau. Het is aan jezelf om bij het afscheid nog iets anders mee te nemen. Ik persoonlijk doe dat nooit. Met zwangerschapsverlof is da wat anders dan komen collegas in groepjes en bepalen ze met dat groepje wat ze halen en hoeveel dat gaat kosten. Maar ook dan is het als je niet mee doet even goede vrienden. Vind niet dat ze mogen eisen dat jij mee doet. En idd als je 7,50 niet kunt missen al helemaal niet.
Wij hebben 56 man op de vloer en geven allemaal 5 euro daarvan word een groot kado gekocht. Zoals een mantelpakje of iets anders wat die persoon graag wil hebben
Wij hebben een pot waar iedereen 10 euro in doet. Als dat op is, hangen we weer een briefje op en vragen we om de volgende 10 euro. Zo zit er eigenlijk altijd wel wat in. Nou hebben we ook niet veel nodig Bij ons is het niet de gewoonte om grote dingen te kopen, meestal een mooie bos bloemen of een cadeaubon. Meestal geven we totaal tussen de 10 en 25 euro uit, afhankelijk van wat de gelegenheid is en voor wie het is.
Wij zijn een klein hecht team en daar vind ik 7.50 wel redelijk ( ligt er aan waarvoor Laatst werd een collega 60 en ze had een groot feest toen legde wij allemaal 6.50 neer voor het cadeautje. Bij een verjaardag koopt 1 iemand een cadeautje voor de jarige .Dat is dan voor 5 euro per cadeau dus dat is netjes. Je koopt altijd een cadeautje voor iemand die na jou eigen verjaardag jarig is. Als ik iemand niet ken of amper vind ik het wel een hoop geld. Zou het gewoon uitleggen aan de persoon die het regelt. Cadeautje hoeft toch niet van grote waarde te zijn.
Hier ben je vrij om te geven wat je wil.Meestal is het 5 euro. Maar het ligt er ook aan hoe vaak het voor komt. Ik vind bv kadootjes geven omdat iemand met zwangerschapsverlof gaat onzin. Kadootjes krijgen ze wel als het kind er is vind ik.
Hier is het meestal rond de 2,50 tot max 5 euro.. ligt natuurlijk aan de gelegenheid. Onderling iemand jarig doen we niets.. krijgt wel vanuit werkgever een cadeau. Maar als bijv werkgever jarig, doen we iets van ons allemaal, bevalling, ons gaat verlaten etc.
O en we doen niks met verjaardagen enzo. Is eigenlijk alleen bij baby,trouwen, weggaan of jubileum. bij verjaardagen wordt vanuit de administratie een kaart gestuurd en bij langdurige ziekte een bos bloemen.
Bij ons is die onzin gelukkig afgeschaft. Ze krijgen een bos bloemen van de directie en kunnen van mij een hand krijgen. Kom op zeg, ik werk niet om kadootjes te kopen voor mijn collega's. Als er een baby geboren wordt ga ik trouwens ook nooit mee, naar bruiloften ga ik ook niet. Maar ik houd het dan ook gescheiden, heb prima collega's, maar ik heb mijn eigen vrienden.
In het team doen we voor iedereen 5 euro per persoon met verjaardagen. Verder buiten de afdeling bespreken we dan gewoon en is het vrij om iets te geven of niet.
Toevallig is bij ons de "sociale kas" weer aangevuld... 10 euro voor iemand die voltijds werkt, 5 euro voor iemand die halftijds werkt... Nu ja ik ben vorig jaar getrouwd en toen kreeg ik een mooie envelop met 175 euro denk ik... Ik vond het wel mooi. De collega's die waren uitgenodigd en aanwezig waren op ons feest hadden ook nog samen gelegd apart... Bij ons zijn er dus vaste bedragen voor bepaalde gelegenheden: pensioen, trouw, kinderen, ... Bij ons was het geen verplichting! Nu ja ik heb ingelegd want ik beval dit schooljaar nog