Alleen met speciale gelegenheden doen wij wat; dus samenwonen, trouwen, kinderen. Voor verjaardagen hangen we alleen slingers op. Ik ben erg blij hiermee, want het team is recent uitgebreid en ik wil niet 30x per jaar geld neerleggen voor een kado. 7,50 vind ik vrij veel voor een collega met wie je niet samen werkt, vind ik veel
Ik heb net een nieuwe baan dus geen idee😁 Bij mijn man is bij verjaardag/geboorte/trouwen altijd vanuit de baas. Daarnaast gaat de hoed nog rond en kunnen ze er zelf iets indoen. Gemiddeld 0,50 bij een verjaardag er werken er ongeveer 30 vast personeel. Bij geboorte/trouwen ongeveer 1-2 Vind 7,50 dus best veel. Of iemand nu ontslagen wordt of zelf weggaat is voor mij geen verschil. Toe wij trouwde kregen wij (toendertijd) de nieuwste PlayStation (incl spel & 2 controllers) en een eveloppe. Van collega's die kwamen kregen we ook nog een eveloppe.
Hier is de inleg best stevig, ongeveer 90 euro per persoon per jaar. Daarvan worden namens de hele groep cadeaus gekocht voor promotiefeestjes (bijna iedereen een keer) en bruiloften waar iedereen is uitgenodigd, afscheid (meestal ivm einde opleiding) en bloemetjes en kaarten bij lief en leed. En incidentele dingen buiten de groep zoals een baas die professor wordt. En een deel van de inleg wordt gebruikt voor een gezamenlijk uitje, met daarnaast nog een kleine inleg en een sponsoring door het afdelingshoofd. Voor baby's is er een kado vanuit het afdelingshoofd, en verder regelt het kraambezoek zijn eigen cadeaus. Het is altijd even slikken als de bijdrage weer wordt geïnd, maar vervolgens hoef je qua cadeaus voor collega's eigenlijk nergens meer aan te denken.
Wij leggen als team 2,- per persoon per verjaardag in. Hier kopen we dan een bosje bloemen of een kadobon van. Ik vind het prima zo, het gaat om het idee. We krijgen verder van onze baas 50,- per perrsoon per jaar budget wat wij kunnen besteden aan wat we zelf willen. Sommige filialen gebruiken dat voor verjaardagen etc maar wij gaan gewoon 1x per jaar lekker uit eten. We zijn overigens met 7 personen ins onsd team
Wij hebben een lief en leed potje en doen daar allemaal 2,50 per kwartaal in. Meer dan genoeg. We besteden dat geld wel alleen aan ons eigen team. Als er een cadeautje voor een ander team wordt gehaald dan leggen we zo geld bij.
Ik werk voor een stichting en daar zijn gewoon vaste potjes voor dit soort uitgaven. Zwangerschappen, collega's die weggaan, Team uitjes etc Er gaat gewoon iedere maand een aantal euro van je salaris dus je merkt er niets van. Ik vind 7,50 voor een niet directe collega best een flink bedrag. Met zijn hoevelen ben je op de afdeling? Wij hanteren overigens 50 euro voor deze gelegenheid en dan doen we een afscheidslunch en die halen we uit de kas van in en uitgaven binnen het centrum.
Wij deden ongeveer 2 euro per persoon, waren met een team van 10 ongeveer. En daar kan je als je een beetje creatief bent echt heel leuke kado's van kopen.
Ik stuur altijd actief af van gekochte cadeaus/geld. Ik ben zelf erg creatief, dus wat ik doe is aan iedereen een creatieve bijdrage vragen en daar maak ik dan één cadeau van voor degene die weggaat. Ik geef iedereen bijvoorbeeld een papiertje van een bepaalde maat en vraag of ze daar een briefje op schrijven/tekening maken/collage otd en die papiertjes bind ik vervolgens met de hand tot een mooi boek. Als iemand ziek is of gaat trouwen maak ik zelf een hele grote kaart waarin het hele kantoor zijn wens kan neerschrijven. Alles in thema van die persoon. Lekker persoonlijk en het kost niks, want ik gebruik materialen en tijd van de baas.
Hier gaan we met de pet rond. Vrijwillige bijdrage. Volgens mij wordt er niet moeilijk gedaan als iemand 1 euro geeft en de rest 5. Vrijwillig is vrijwillig. Onlangs is hier ook iemand weg gegaan en 'toevallig' gaf iedereen 5 euro. Ik denk dat dat hier zo ongeveer wel het normale bedrag is. Persoonlijk vind ik het niet uitmaken of iemand zelf weggaat, of dat hij weg moet. Ik kijk of ik iets heb met die persoon.
Ik vind het afhangen van de situatie.... Is het een directe collega met wie je 10 jaar samen gewerkt hebt, of is het iemand van een andere afdeling die je niet zo goe kent.... Ik werk in een groot bedrijf en er gaat iedere week wel iemand met de pet rond voor een geboren kindje, jubileum, vertrek, 50 jaar geworden, trouwerij.... Ik geef meestal 2 euro, maar ik heb ook wel eens niets gegeven omdat ik die persoon gewoon niet kon.
Als er iemand weggaat krijgen we altijd een mailtje met de mededeling dat er een envelop klaar ligt en dat je daar wat in kan doen als je wilt meegeven met het cadeau. Bij baby's leggen we zelf vaak wat geld in of vullen we een mand met ieder een cadeautje. Met verjaardagen doen we niks. Ik heb zelf nog nooit 7,50 gegeven, ik geef 5 euro max. voor directe collega's en een euro of 2, 3 voor collega's binnen onze unit,