Te vroeg getest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door DJT, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DJT

DJT Nieuw lid

25 aug 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij zijn nu ong twee maanden bezig voor ons eerste kindje. Ik heb 1 maand na het stoppen van de pil al een normale cyclus.

Nu zou ik maandag 1 september ongesteld moeten worden, maar was een beetje ongeduldig en heb vandaag al een test gedaan. De uitslag was negatief :( Kan het zijn dat ik gewoon veel te vroeg heb getest?

Hopelijk hoor ik snel iets van jullie !

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je zegt dat je 1 september ongesteld moet worden. Is dat op basis van je gemiddelde cyclus of heb je ovulatietesten gedaan?

Ervan uitgaande dat het klopt dat je op 1 september ongesteld zou moeten worden, dan ben je een week te vroeg met testen. De meesten testen positief vanaf 2 a 3 dagen voor NOD. Dus ja het kan heel erg goed dat je veel en veel te vroeg bent.

3. Liefebeess

Liefebeess Actief lid

11 aug 2014
    133
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het zelfde als wat Hilly1980 al zegt.

En je kan beter ook op je NOD testen
    , al testen veel mensen voor hun NOD ook al positief, het hoeft niet zo voor jou te zijn. Ik testte met 3 dagen overtijd licht positief. Het kan natuurlijk ook zijn dat de ei later is gesprongen dan ik zelf dacht ( geen ovulatietesten gebuikt). Dus geef nog niet op ;)

4. Anjou

Anjou Niet meer actief

inderdaad sowieso te vroeg getest als je uitgaat van 1 september. En daarbij kan je eigenlijk, helaas, nu nog niet zeggen dat je alweer een normale cyclus hebt. Helaas kan het de eerste maanden nog heel erg wisselen. Dus een cyclus van 28 dagen maar dan ook zo 1 van 5 weken of langer ertussendoor. Alleen door ovu-testen en/of temperaturen kun je je NOD dan goed bepalen.

Succes

Ps: probeer er niet te veel op te focussen. Je bent net bezig. Een spannende tijd ik weet het maar geniet vooral van jullie besluit.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ook al had je de eerste maand een normale cyclus,dat wil niet zeggen dat dit iedere maand nu zo is.
    Je zilt een paar maanden je cyclus moeten bijhouden om te weten of hij regelmatig is.
    Maar hopelijk ben je gewoon te vroeg en test je later positief!
    Succes meid!

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Tja. Er zijn inderdaad vrouwen die gelijk na 28 dagen na pilstop weer ongesteld worden.......waarna de cyclus alsnog op hol slaat.
    Het kan wel tot een jaar na pilstop duren voordat je kunt spreken van een normale cyclus.

Je kunt helaas 1 maand na pilstop nog niet zeggen dat je weer een keurige cyclus hebt. Al hoop ik dat wel voor je!

Je kunt inderdaad te vroeg getest hebben. Misschien is je eisprong later geweest?

Deel Deze Pagina