Ik zet bijna nooit iets op marktplaats.. en nu eens wel. Een vitrinekast. prijs; bieden. Vervolgens is er een man die mij een mail stuurt dat hij hem voor 35 wil halen. Waarop ik reageer dat ik graag 40 euro wil hebben. Vervolgens stuurt meneer mij een mail met 37.50 als de kast netjes is. Naar mijn weten was de kast netjes en heb ik dus de mail beantwoord met ja hij ziet er prima uit. Meneer kwam vandaag met zijn zoon en dochter langs om de kast te halen. Nou bleek dat er een kras in het glas aan de zijkant zat en hij zegt dit vind ik niet mooi. Mijn man reageert met de zinnen.. wij hebben de glazen platen er ook uit gehaald en al beneden gelegd. Helaas hebben wij gezien dat die ook niet meer helemaal mooi zijn. Dit was geen probleem en voor 25 wilde hij de kast hebben. Dus kast naar beneden gehaald. De platen in papier gemaakt en hem geholpen alles in de auto te leggen.. Krijg ik toch mijn grote schrik en verbazing vanavond een mail dat ik een oplichter ben en dat zijn zoon zich genaaid voelt! Hij wil melding maken bij marktplaats.. (heb ik inmiddels ook gedaan). Ook wil hij aangifte doen bij de politie (heb ik inmiddels melding van gemaakt bij de politie). Alleen nu wil zijn zoon of hij zelf ook mijn naam met adres op facebook plaatsen als zijnde ik een oplichtster!! BEN PISLINK!! Hij wilde zijn 25 euro terug... en als ik dit niet doe dan bovenstaande! Ik heb netjes gemaild dat ik hem de helft terug wil storten voor zijn zoon.. maar zelfs dit al niet nodig vond aangezien ze de spullen hebben gezien. Dit verhaal heb ik ook bij de politie neer gelegd en de agente in kwestie vertelde mij dat ik al veel te netjes was geweest door überhaupt een bedrag te bieden!! Wil hier verder niks mee.. ff frustratie van me afschrijven!!
Als die man zo'n perfecte kast wil moet hij niet op MP kopen! Hij zou van mij geen cent terug krijgen. Als je hem toch tegemoet wilt komen zou ik zeggen dat hij de kast dan maar terug moet brengen en dan geld terug, maar dan mag hij je héél dankbaar zijn vind ik!
Jeetje zeg, dit lijkt echt nergens op. Wat aso zeg om zo te dreigen en ook met fb. Wat zei de politie daarvan?
Als ik idd mijn naam op facebook of mp vind als oplichtster.. dan aangeven wegens smaad! Agente zei letterlijk; mp is garantie tot aan de deur! En die vond het te netjes dat ik al de helft had geboden. Nu ik zwanger ben maak ik me gewoon sneller druk.. en raak sneller in de stress..! Bah!
Nou volgens mij wil hij jou oplichten!! Ik zou zeggen als hij de kast in dezelfde staat terugbrengt krijgt hij zijn geld terug. Doet hij dit niet of is hij niet in dezelfde staat dan is het pech!!! Je gaat hem toch niet zomaar geld toegeven?!! Vind dat echt raar hoor!
Inmiddels dreigt meneer hier aan de deur te komen morgen en politie te laten komen. Mijn man irriteert zich enorm aan zijn dreigende toon en heeft inmiddels aangegeven dat hij mij met rust moet laten. en als hij wat wil regelen het via mijn man moet doen. Ik merk aan mezelf dat het me zooo kwaad maakt dat ik onrustig word. Kotsberoerd ben.. en dat doodeng vind door mijn HG! BAHH!!
Net als Micchan zegt! Dan maar kast terug En niks de helft teruggeven.... Daarna zet ie alsnog je naam online
Wat raar zeg dat die man zo reageert!! En helemaal dat hij dreigt je op fb te als oplichster! Hij heeft toch van te voren de kast bekeken!? Zou hem pas zijn geld terug geven als hij jou kast is de zelfde staat terug brengt
Ik zou zeggen, meneer u krijgt al het geld terug. Als ik de kast in dezelfde staat terug krijg als toen jullie hem meenamen. En meteen zeggen dat jij zelf al contact hebt gehad met de politie hierover. Je gaat toch niet echt geld terug geven toch voor iets wat ze hebben gezien voor ze het kochten. Zot zou dat zijn.
Wat een malloot zeg. Hij heeft van te voren de kast gezien. Jullie zijn toen al akkoord gegaan met een lager bod en nu jullie ook nog eens bedreigen? Ik zou er niet eens meer op reageren.
Ik reageer er ook niet meer op. Ik heb tot nu toe nog geen mail weer gehad! Gelukkig! Op de laatste mail heeft mijn man geantwoord.. dat hij mij met rust moest laten en dat als hij contact wil het maar via mijn man moet doen! Met dus zijn gegevens erbij. En meneer zei langs te willen komen morgen en dan hier bij de voordeur de politie wil bellen om de zaak ook daar voor te leggen. Mijn man heeft hierop gereageerd, prima je bent welkom ben de hele dag thuis. Zoals ik al zei, bleek er een kras te zitten op de zijkant! HEB IK NIET GEZIEN! titel van adv. was dus ook mooie vitrinekast! Dat de glazen platen beschadigd waren hebben we gezien toen we de platen eruit haalden.. dus nooit opzet in het spel geweest van onze kant! Hij wil het aankoopbedrag + de kosten voor het naar het stort brengen van de kast + benzinegeld terug!! NO WAY! En hij mag hier best met politie komen geen probleem.. mijn man verkoopt regelmatig dingen via mp of via fb.. en als iets defect is of een mankement heeft vermelden wij dit ALTIJD! Vandaag aan kennissen een ladekastje verkocht.. onderste la stuk en bovenste linker lade moest even weer goed vast gemaakt worden. Netjes aangegeven.. en geen probleem!!
Nou ja zeg wat een l*l van een vent. Hij heeft hem toch zelf ingeladen? En hij heeft al korting gekregen dan mag hij nog niet mopperen! Hopelijk doet hij niks met zijn dreigingen
Zo denken wij er dus ook over! Het is geen splinternieuwe!! Staat er al een tijdje (was ook wel te zien hoor.. lag nog stof achter SHAME ON ME)
Het gaat meneer voornamelijk om de glasplaten! 2 bleken dus niet origineel te zijn en lelijk gesneden.. Wij hadden ze op de keukentafel liggen.. en hij heeft niet gevraagd of hij ze eerst mocht bekijken. Dus tegen het breken in de auto heeft mijn man ze ingepakt in papier.. aangegeven dat er beschadigde/lelijke platen bij waren Nu beweert meneer; 2 glazen platen ingepakt in papier, doelbewust OM ZIJN ZOON VAN 14 OM DE TUIN TE LEIDEN! mooiste uit 1 van zijn mails is dat hij zegt dat 1 glasplaat KROM is