Helpp?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Natas123, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.474
    326
    83
    Dit is voor een vriendin
    De onderste test is van vrijdag, de bovenste van half uur geleden, wat denken jullie gaat dit fout of?

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Is wel duidelijk lichter.. Misschien hele heldere urine?

3. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.474
    326
    83
    Kan dat ook zo veel verschil na je nod?

4. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hoever is ze dan?

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik vraag me werkelijk waar af waarom ze nog een keer getest heeft die van vrijdag was overduidelijk een knaltest en daar had ze het bij moeten laten, feit is dat als je bijna 5 a 6 weken zwanger bent je hcg dan weer zakt en je hierdoor ineens een lichtere test kan krijgen, echter kan je test ook afnemen als je een miskraam krijgt dus het kan beide kanten opgaan nu is ze onzeker wat logisch is met zo een test dus was niet slim

wat ze zou kunnen doen is morgen even de verloskundige bellen maar feit is wel dat ook een vroege echo nu onzeker kan maken, er is niets anders te doen dan afwachten helaas :)

6. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.474
    326
    83
    Ze is 4 weken en 5 dagen

7. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Zakt je HCG weer met 5/6 weken?
    Toen ik een BBZ had ging de gynaecoloog er met 7,5 week nog steeds van uit dat het moest verdubbelen..

8. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Als ik jou vriendin was zou ik stoppen met testen.
    Maakt je onzeker en heeft geen zin, als het fout gaat heb je daar hoe moeilijk ook geen invloed op..
    Testen kunnen best veel verschillen..

9. nev

nev Actief lid

5 apr 2013
    295
    2
    18
    Tsja die van vrijdag is natuurlijk meet gedroogd dus dat vertekend al. Daarnaast is die echt knal. Testen kunnen wat minder duidelijk worden als t hcg heel hoog is. Ik had na die van vrijdag echt niet verder getest met streepjestesten.

Ik denk dat je hier niks uit af kan leiden.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ja ik heb dat vaker hier meegemaakt en daarom echt het advies op den duur te stoppen met testen je hcg is dan zo hoog dat de test het niet aan kan en hierdoor lichter aanslaat ;) dus omdat je hcg te hoog is gaan de testen ook raar doen en uiteraard ook als het mis gaat helaas

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    In 2 dagen tijd ? Zal wel mee vallen lijkt.me.

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Wat een onzin!
    Ts, hcg zakt absoluut niet op dat termijn!De piek is rond de 10 weken.

13. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.474
    326
    83
    Ik snapte het al niet met 5 a 6 weken vond ik al snel als je dan zulke test krijgt.. Ze gaat morgen haar gyn bellen en nog een test doen omdat ze nu heel ongerust is.
    En ze ging alleen maar nog keer testen omdat het eindelijk na 2 jaar gelukt is. Dus ik zou dat ook doen hoor!

14. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Bij mij was dit geen goed teken. Hoop voor je vriendin dat het goed zit.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Eens! zeker als het verschil maar 2 dagen is. Bovendien: ik heb nog nooit bij een late test ineens lichter getest. Ook met 10 weken was hij bij mij gewoon knal. Dat zakken van HCG is ook echt een fabeltje aangezien je bij een goede zwangerschap echt wel hoger zit dan 50 HCG (dan is een test ook al knal) Het "niet aankunnen van een hoog HCG" is volgens mij dikke onzin die ik hier op het forum nogal eens lees.

On topic. Ze heeft met middagurine getest, als ze veel gedronken heeft kan het zijn dat hij daarom een stuk lichter uitvalt. Het kan wel 2 kanten op gaan. Heel vervelend, maar even een dag of 2 afwachten en dan opnieuw testen en zien wat de test dan aan geeft.

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Weet niet wie jou verteld heeft dat hcg zakt na 5 /6 weken maar dat is echt onzin.
    je hcg piek ligt rond de 10 / 11 weken dan neemt hcg pas langzaam iets af.

Ts, er zijn meerdere reden waarom zo,n test lichter kan zijn.
    1 je hcg is zo hoog dat de test het niet meer aan kan en lichter uitslaat
    2 je hebt op een andere tijdstip getest hierdoor is je urine meer verwaterd
    3 je hebt een ander merk test gebruikt
    4 je heb veel gedronken
    5 het hcg zakt omdat de zwangerschap is afgebroken en er een miskraam volgt
    6 je hebt de test niet goed uit gevoerd door meer of minder urine te gebruiken

Zo zie je maar er zijn een hele hoop redenen waarom de test lichter kan zijn.
    mocht ze echt onzeker zijn kan ze de ha bellen om te vragen 2 x hcg in het bloed te prikken. Tussen deze 2 metingen moet er 2 dagen zittn . De hcg waarden moet dan verdubbelt zijn , is hij dan lager of nie goed verdubbelt dan vrees ik voor een goede afloop !

17. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.474
    326
    83
    Bedankt voor de duidelijke uitleg missymaaike. Morgen ga ik nog een test met haar doen en bellen we ook de gyn!

Fijn de reactie's. Het is inderdaad even om gek te worden!

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    voor iedereen die zo geweldig leest ik had mezelf al verbeterd jeetjemina zeg :$:$:$ ;);) dus voortaan even verder lezen aub

hcg is dan zo hoog dat de test het niet meer aankan en ja dat is vaker hier gezegd en ook bewezen dus dat is een mogelijkheid, uiteraard kunnen we nu ook wel direct roepen dat het met 100 % zekerheid een miskraam is omdat alle pipo's natuurlijk glazen bollen hebben zodat ze dat precies kunnen zien ;);););) en omdat er 1 of meerdere pipo's dit hebben meegemaakt maar feit is dat ook veel mensen hebben meegemaakt dat een test opeens lichter is en er blijkt niets aan de hand feit is dat wij allemaal, jullie niet maar ik ook niet geen helderziende zijn

het kan dus 2 kanten op het zit fout en dus miskraam heel veel sterkte voor je vriendin

of het hcg is zo hoog dat de test het niet meer aankan en dan krijgt ze straks een goede echo

hoe dan ook wens ik je vriendin heel veel sterkte toe in de komende onzekere weken

en @pipo30 volg me niet nog steeds overal aub inhoudelijk reageren is er bij jou totaal niet meer bij niet word je niet moe van jezelf ;););)

19. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.474
    326
    83
    Dank je wel! Ze gaat straks nog 1 x testen geloof ik en naar de gyn!

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb wel eens met hetzelfde plasje op 2 k2v5 testen heeeeel andere streepjes gehad, de een echt duidelijk, de andere een 'duidelijke tuur'. Het lichter worden van een testje zegt op zichzelf niks.
    Het beste doe je na een knaltest gewoon geen nieuwe testen meer. Scheelt stress!
    Het kán een slecht teken zijn, maar er zijn ook vele andere verklaringen mogelijk, zoals Missymaaike al schreef.

Deel Deze Pagina