0.5 mg foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door esleen, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esleen

    esleen Lid

    7 aug 2007
    17
    0
    0
    Wie weet een adresje waar ik 0.5 mg. foliumzuur vandaan kan halen? Bij Kruidvat hebben ze het in ieder geval niet. Daar kan ik alleen maar 0.4 mg. foliumzuur vinden. Ik wil persé die van 0.5 mg. aangezien ik epilepsie heb en dus sowieso voldoende foliumzuur moet slikken.
     
  2. wolly

    wolly Niet meer actief

    hoi hoi

    Ik heb het bij de apotheek gehaald in een doosje van 90 stuks.

    Liefs wolly
     
  3. plopje82

    plopje82 Actief lid

    7 sep 2007
    202
    0
    0
    Bij ons in de apotheek hebben ze alleen 0,5mg foliumzuur, in doosjes van 30 en 90 st.
    Zou gewoon even langs bij de apotheek gaan, die hebben altijd foliumzuur op voorraad!

    succes :)
     
  4. tamara36

    tamara36 Lid

    6 sep 2007
    12
    0
    0
    bij etos die is ook handig omdat er dagen op staat je niet een dag overslaat
     
  5. esleen

    esleen Lid

    7 aug 2007
    17
    0
    0
    Oké, bedankt voor de tips!
     
  6. Priscill

    Priscill Actief lid

    7 aug 2007
    151
    0
    0
    In Belgie raden ze 0,8 aan.

    Mijn huisarts vertelde me dat je ook rustig 2 tabletjes van 0,4 in kunt nemen...

    Groetjes
    Priscilla
     
  7. esleen

    esleen Lid

    7 aug 2007
    17
    0
    0
    Ja? Is dat dan niet erg dat je ineens de dubbele hoeveelheid neemt? Ik bedoel, te veel is toch ook niet goed?
     
  8. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Foliumzuur is een B-vitamine, oftewel een in water oplosbare vitamine. Dit betekent dat je lijf een eventueel overschot aan de vitamine er gewoon weer uitplast.
    Je zou wel heeeeeeel veel pilletjes moeten nemen om een overdosis te krijgen. En voor zover ik weet (gezocht op internet en hier aan de vk gevraagd) is een overdosis aan Foliumzuur krijgen zo goed als onmogelijk.
     
  9. Priscill

    Priscill Actief lid

    7 aug 2007
    151
    0
    0
    Ja precies,

    Dat is mij ook verteld. Dus geen zorgen, ik slik zelf ook dagelijks twee tabletjes van 0,4!

    Groetjes
    Priscilla
     
  10. Luuntje

    Luuntje Lid

    3 feb 2007
    74
    0
    0
    Ik slik er 2 per dag van Etos merk

    Heb het nagevraagd bij een apotheek. Ik slik meer omdat ik een broer heb met een open ruggetje dus heb ik ook een verhoogde kans op een kindje met een open ruggetje.

    Bij de apotheek hebben ze er wel nadrukkelijk bij gezegd dat het niet verstandig is om nog meer te slikken.
     

Deel Deze Pagina