11 dagen terug gezet.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamaloes29, 20 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloes29

25 okt 2019
    45
    19
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Gister eerste echo gehad. Volgens mijn berekening laatste menstruatie 26-10 zou ik gister 7 weken +5 dagen zwanger zijn.
    Op de echo zagen ze dat dit niet klopte en hebben ze me 11 dagen terug gezet. Het ging allemaal heel vreemd de vrouw die de echo deed vertelde dit terwijl ik me aan het aankleden was en liep zelf door de kamer heen en weer. Nu vertelde ze mij dat het of een miskraam word of dat een late innesteling is geweest. Er was trouwens wel een kloppend hartje te zien..

Nu mag ik pas over twee weken terug komen.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

2. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Geen ervaring mee, maar had je niet gewoon een latere eisprong? Wanneer was je eerste positieve test en hoe donker was deze? Datum laatste menstruatie is niet betrouwbaar als je een lange cyclus hebt.

3. Mamaloes29

25 okt 2019
    45
    19
    8
    Vrouw
    nou mijn cyclus is altijd rond de 28,29 dagen en had op 25-11 een licht positieve test... op 27-11 een donkere

4. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    stel dan even dat je op 29-11 op 14 dpo zat, dan zou je nu precies 7 weken zijn, als de vk daarnaast nog een meetfout gemaakt heeft, wat heel snel gedaan is op deze termijn, kan de meting zo maar 11 dagen afwijken van wat je zelf denkt. Voor nu kun je niets anders doen dan afwachten helaas.

5. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik ben destijds ook 10 of 11 dagen teruggezet. Heb me ook wel wat zorgen om gemaakt, maar tis nu een tweelingzwangerschap van 27 weken. Blijkbaar toch een late eisprong of innesteling gehad, terwijl mijn cyclus altijd heel precies 28 dagen is (tot op een paar uur nauwkeurig). Terugkijkend had ik dan ook al met 3+1 weken een positieve test, volgens de verloskundige vanwege meer hormoon door tweeling. Wat overigens wel apart is, ze zijn nu allebei bovengemiddeld groot gemeten op de schaal voor een eenling! Dus zou de termijnecho er niet toch naast hebben gezeten en dat ik eigenlijk al wat verder ben? Linksom of rechtsom: mijn boodschap is dat dit dus ook gewoon goed kan komen ;)

Mamaloes29 vindt dit leuk.
  6. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Ik heb ook ervaring hier mee. Ik zou met de eeste echo 10 weken zijn geweest. Maar ik was 8.3. Heb me eigen toen helemaal niet gerealiseerd dat het ook weleens fout had kunnen gaan. 2 weken laten was ik opeens 11.3.
    Een andere zwangerschap werd ik juist een stuk vooruit gezet en liep ik heel lang overtijd. Dus je kunt het gewoon niet precies zeggen..

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Jouw test van 26 nov (geplaatst op 27 nov) komt overeen met 9-10 dpo.
    Dan zou je dus op 30 nov 3+6/4 wkn zwanger zijn.
    Tijdens je echo gisteren was je dus 6+4/5 wkn zwanger.
    Neem daarbij een meetfoutje van 1-2 mm en je bent gelijk al een dag of 4-5 korter zwanger volgens de meting dan je eigenlijk bent.

Ik vind het er prima uit zien hoor :)

Je bent dus vandaag zo'n 6+6 weken zwanger en niet 7+6 :)

8. Mamaloes29

25 okt 2019
    45
    19
    8
    Vrouw

Ik hoop zo dat dit mogelijk is... ze waren er niet echt gerust op namelijk.. maar we wachten het af.. het duurt veels te lang...

9. Mamaloes29

25 okt 2019
    45
    19
    8
    Vrouw
    dankjewel voor je reactie. Hadden ze toen ook tegen je gezegd dat hèt kan uitlopende een miskraam ?

10. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Nee dat hebben ze niet gezegd. Bij de 2e echo zei de vrouw die weer de echo maakte. Zo nu kan ik jullie feliciteren want nu ziet het er goed uit. Toen dacht ik dus achteraf, oke het had dus ook fout kunnen aflopen. Maar het was mn eerste zwangerschap dus ik wist nog niet veel. En ik maakte me bij de eerste echo vooral zorgen of er wel n kloppend hartje aanwezig was. Omdat mijn vriendin niet zolang ervoor een miskraam had gehad waarbij bij de eerste echo het hartje niet bleek te kloppen. Dus ik had gewoon zoiets van hoera er klopt in ieder geval een hartje. Nu bleek ik gewoon een lange cyclys te hebben maar de verloskundige ging gewoon uit van 28 dagen. Nu ga ik nooit zo vroeg meer voor n echo. Bij de 3e zwangerschap mocht ik wel komen met 7,5 week eigen berekening op basis van mijn cyclus van soms wel 36 dagen. En toen bleek ik opeens wel al 9.3:eek:. Ik verwchte een mini frummeltje te zien en ik zag een compleet bewegend mensje. Toen heb ik waarschijnlijk n korte cyclus gehad. Hij was wel groot en kwam ook overtijd, maar hij had lange nagels en was erg droog van huid. Dus toch de tijd on mn buik goed uitgezete.

Dus ik bedoel maar te zeggen dat je het soms gewoon niet kan weten. Het kan gewoon alle kanten op met zo,n klein mensje in wording. Maar dat kan ook als je goed op schema ligt dat het hartje opeens niet meer klopt. Dus probeer je niet al te druk te maken. (Moeilijk). Wanneer moet je ook alweer voor de volgende echo?

11. Mamaloes29

25 okt 2019
    45
    19
    8
    Vrouw
    Het kan nog goedkomen dus.. ik mag 3 januari terug komen. Duurt zo lang voor m’n gevoel met de feestdagen er tussen.. ik weet het is vroeg om te vertellen maar we wilde me schoonouders dit nieuws brengen met de kerst.. daar keek ik vooral zo naar uit maar we houden het nog eventjes stil...

12. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja het is zo lastig te zeggen. Ik heb zowel een negatieve als een positieve ervaring met terugzetten en t enige wat je kunt doen is afwachten (aargh). Deze zwangerschap ook ruim n week teeuggezet en helemaal weer in de stress, maar blijkbaar langere cyclus dan normaal met late eisprong en/of innesteling. De keer ervoor 2 weken verschil en dat liep helaas niet goed af, maae daar was er ook alleen trage hartactie.

Je kunt er trouwens ook voor kiezen om t een aantal mensen wel te vertellen, als t dan misgaat is t ook fijn als mensen op de hoogte zijn.

13. Mamaloes29

25 okt 2019
    45
    19
    8
    Vrouw
    Ja een aantal mensen weten het al hoor, maar niet op een speciale manier verteld en dat wilde we bij de ouders van me vriend wel doen... misschien vertellen we het ook wel :) het is idd afwachten... we houden hoop

14. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja ik begrijp t. Kijk anders gewoon hoe t voelt op die dagen dat je hen ziet en wat je vriend graag wil tegenover zijn ouders, je kunt altijd nog besluiten het toch te zeggen.

15. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wij zijn via ovulatie inductie zwanger geworden, met follikelmetings bij de gynaecoloog. Ze hadden mijn eisprong “vastgesteld” op 1 Oktober maar bij de eerste echo al meteen 1 week terug gezet, en nu bij de termijnecho weer 5 dagen terug gezet. Dus zelfs via het ziekenhuis is mijn eisprong dus echt later geweest, denk met een eigen cyclus kan dit ook prima.

De gynaecoloog wilde er ook niet aan dat hun een “foutje” hadden gemaakt dus hebben me bestookt met het woord miskraam en dat het er niet goed uitzag. Maar inmiddels toch echt bijna 13 weken zwanger. Weliswaar wel al 10 echo’s verder aangezien ik zo onzeker ben geworden door dit alles..

16. Mamaloes29

25 okt 2019
    45
    19
    8
    Vrouw

Pfff ik vind dit allemaal zo erg. Ik kon geen extra echo krijgen dus ik ben zelf naar een pret echo bureau geweest. Vruchtje is gegroeid naar 7 weken.. kloppend hartje alles ziet er goed uit voor nu

sarah28 vindt dit leuk.
  17. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel helemaal! Ik wilde toen ook tussendoor naar een echobureau gaan, alleen had ik toen net intake + echo bij de vk dus was dat uiteindelijk niet nodig.

Probeer jezelf niet helemaal gek te maken, en geloof me ik weet hoe moeilijk dat dat is! Bij mij vonden ze ook het vruchtzakje eerst te klein, dus ik heb echt flink in de stress gezeten. Maar toen de vk zei dat het er goed uitzag en het allemaal wel meeviel was ik er voor het eerst gerust op, en de week erna bij de gyn was het vruchtzakje ineens prima qua formaat. Ik geloof heilig dat het meegeholpen heeft dat ik die week niet gestresst was..

18. Mamaloes29

25 okt 2019
    45
    19
    8
    Vrouw

Ik kan het nu ook wel goed loslaten hoor..

geneeke vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.001
    15.035
    113
    Mij hebben ze bij mn dochter ook 11 dagen teruggezet, geloof rond de 10 week ofzo. Werd later nog een keer aangepast. Was na eerste aanpassing de 25e, werd daarna de 22e.

Periode bekend, exacte datum bekend van geklus (en die periode de enige optie tenzij je onbevlekt ontvangen als optie rekent). Dochter werd gewoon stug en perfect voldragen geboren op de originele dag.

20. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente

Deel Deze Pagina