hoi, gisteren had ik eindelijk mijn 20 weken echo. eindelijk weer ons kindje zien ik was er helemaal zenuwachtig van. maar wat viel het tegen, de wachttijd liep bijna een uur uit en toen hadden we ook nog is een mevrouw die niet echt aardig tegen ons was. ze zei dat alles gezond was maar we moesten zelf nog aangeven dat wij het geslacht niet wilde weten want ze keek gewoon tussen de beentjes. de foto's die ik mee heb gekregen kan ik niets uit halen, niet ons kindje mooi van de zijkant, het lijkt net mijn 11 weken echo. ik baal er ernorm van, tuurlijk blij dat alles gezond is want dat was mijn grootste zorg maar wat had ik graag een mooie echo van ons kindje gehad.
ja het is geen pretecho dat word er nog bij vermeld MAAR dat betekend natuuurlijk niet dat je zo'n nare echo moet krijgen, ik zou zelf over eeb oaar weekjes een leuke pretecho laten maken (met 27 weken schijnt mooi te zijn)
Bah, ook niet leuk. Je verheugd je erop, ondanks dat het medisch is om je kindje te zien en dan dat! Ik heb het ook gehad. Die echoscopiste mompelde maar wat in zichzelf... Kreeg ook geen mooie foto mee!
ik weet dat het geen pretecho is maar de echo van mijn zus (we zijn tegelijk uitgerekend, hoe krijgen wij het voor elkaar was gewoon 1000x mooier, bij haar kon je het kindje echt goed zien. bij mij lijkt het nog een beetje op een alien. uiteraard ben ik super blij dat het gezond is maar toch, ik had er een heel ander beeld van.
Meis dat is niet leuk zeg, hier zeiden ze van of je hebt iemand die gelijk begind te praten over wat zei ziet,of je hebt iemand die heel stil is en niks zegt, gelukkig hadden wij iemand die wel veel zei en het is niet leuk als ze niet even de moeite nemen om een mooie foto te maken, maja blijkbaar zag ze het alleen als de echte 20 weken echo
Maar wat verwacht je dan van een 20-weken echo? Het is een medische echo... Ik snap echt niet dat mensen deze echo zien als leuk uitje om de baby weer te zien en zenuwachtig zijn omdat ze dan het geslacht te horen krijgen. Een teleurstellende echo heb je pas wanneer je hoort dat je kindje niet gezond is... Dus gefeliciteerd met je GEZONDE kindje en laat een pretecho maken. Dat is nu helemaal leuk, omdat je weet dat je kindje in goede conditie verkeerd.
Gewoon nog een keer een pretecho maken. Een 20 weken echo is natuurlijk ook niet voor de lol. Het gaat er alleen om dat het kindje gezond is.
wat balen zeg! ik zou het ook erg jammer vinden als het bij mij zo zou gaan! wel hartstikke mooi dat het kindje gezond is! dat is het belangrijkste groetjes
zeker gaat een 20weken echo erom of het kindje gezond is of niet. maar het is toch ook wel heeel leuk als je een mooie leuke echo foto krijgt en toch niet zo bot of kort af wordt behandeld
Ik denk dat het misschien zo overkomt, maar de echoscopisten zijn vaak in uiterste concentratie bij zo'n echo zodat ze niets missen. Denk dat dat het belangrijkste is. Voor mooie plaatjes kun je een pretecho maken en zelfs dan heb je nog geen garantie
Ja, dat zou een leuke bijkomstigheid zijn. Maar om het dan een tegenvallende echo te vinden... En echoscopisten lijken bot, omdat ze idd in opperste concentratie bezig zijn. Liever dat, dan een giebelkont die haar werk slecht doet toch?
het is inderdaad een medische echo en daar heb ik ook echt wel rekening mee gehouden en natuurlijk ben ik dankbaar dat alles goed zit. maar als je mijn foto's ziet dan haal je daar echt niets uit, niet een mooi zij aanzicht van ons kindje en dat vond ik gewoon erg jammer. Ik snap ook dat zo'n vrouw in opperste concentratie naar het scherm zit te kijken maar hier en daar wat uitleg waar we naar zitten te kijken was voor ons wel prettig geweest, nu heb ik die echo foto's waarvan ik geen flauw idee heb wat erop staat of hoe het kindje ligt en dat vind ik gewoon erg jammer.
Dat de echo zelf niet superduidelijk is, daar kan de echoscopist niets aan doen.... Dat heeft met allerlei omstandigheden te maken en daar heeft de echoscopist gewoon geen controle over. Onze echo's waren heel duidelijk, maar heb ook veel foto's gezien dat ik dacht: ja, daar zie je veel minder... en sowieso: hoe verder je bent, hoe minder goed alles te zien is. Bij de echo die wij bij 30 weken hebben gehad, heeft ze enkel een foto van het koppie gemaakt, voor de rest was er niks moois van te maken... En ik kan me dus voorstellen dat als het allemaal zo vaag is, dat ze juist dan dus supergeconcentreerd moeten zijn om alles goed te zien. Ja, dan is er minder tijd voor small-talk...
Mijn 20 weken echo was ook niet zo super... ik had een stagiar die heel zenuwachtig was en heel erg trilde. Hij legde wel een beetje uit maar niet veel maar het allerbelangrijkste vond ik dat ons kindje gezond is. De enige foto die ik mee kreeg was een foto van het geslacht tja daar was ik ook niet echt blij mee maar had met 18 week al een pretecho laten maken en binnenkort gaan we weer! Daar zijn super leuke foto's uitgekomen! Dus als je je kindje graag in alle rust eens goed wilt bekijken zou ik als ik jou was gewoon een pretecho laten maken, daar nemen ze alle tijd voor je!
wees blij dat dit de enige 'tegenvaller' is... ik snap best dat je een mooi fotootje leuk had gevonden, maar realiseer je dat je met dit topic ook mensen kwetst... Heel veel meiden zouden graag met je ruilen, omdat ze echt een tegenvaller te verwerken kregen bij een echo. Ik heb zelf bewust geen 20-weken echo laten maken, maar nu heeft de VK toevallig op een routine-echo iets vreemds ontdekt. Ik heb prachtige foto's van die echo, maar had liever gehoord dat mijn kindje gezond was.
ik zou bij t onderwerp van dit topic ook iets anders verwachten, en denk ook zeker dat je andere mensen hiermee kan kwetsen, tuurlijk is het fijner als je wat leuke foto's meekrijgt, maar daar gaat deze echo niet om! t gaat om het medische gebeuren, en als ik jou was zou ik gewoon een pretecho laten maken.
nou ben het meerendeels wel met jullie eens, maar dan moeten ze ook afschaffen dat je kan vragen wat het geslacht is,doe dat dan ook gewoon bij een pretecho
jullie hebben helemaal gelijk, het was zeker niet mijn bedoeling om mensen hier mee te kwetsen, hier had ik niet over nagedacht. ik was teleurgesteld in het hele gebeuren maar inderdaad ik kan hier mensen mee kweten, mijn excuses.