Ik ben ondanks mijn spiraal zwanger geworden. Afgelopen zaterdag ben ik hier achtergekomen. Maandag kon ik meteen in het ziekenhuis terecht en vandaag moest ik ook weer terug voor controle. Maandag HCg: 67 Vandaag HCg: 453 Dat ziet er dus mooi uit. Omdat ik geen menstruatie had zijn er ook echo's gemaakt om te kijken hoe ver ik ben. Er is behalve verdikt baarmoederslijmvlies nog niks te zien, ook niet in de eileiders. Toch heeft de gyn het steeds over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en wil hij dat goed in de gaten houden. De kans dat dat zo is is klein en de kans is 90-95% dat het gewoon goed gaat. Ook is er een cyste van 5cm op 1 van de eierstokken gevonden. Echo maken doet ook best pijn. Ik moet a.s. donderdag weer terug om hcg te prikken en om een nieuwe echo te maken om te kijken of er dan een zwangerschap is te zien en waar de zwangerschap dan zit en natuurlijk ook hoe het met de cyste is. De gyn zei dat er nog niks aan de hand is maar dat hij mij ook nog niet gerust kan stellen Ben toch wel geschrokken... Nu wachten tot donderdag en dan hopen op duidelijkheid.
Je zou dus pas tussen de 4 en 5 weken zijn (gezien de hoogte van je hcg op maandag), dan is het echobeeld helemaal normaal hoor Hopelijk heb je over 6 dagen een mooi vruchtzakje erbij in de baarmoeder
Zit je spiraal er nog wel in dan? Of hoe kan je dan zwanger worden? Ben je er blij mee? Hopelijk zit het allemaal goed!