Hallo Allemaal, Na 4 IUI's is het zwanger worden helaas niet gelukt. Nu zit ik te denken om er hormonen bij te nemen om de natuur wat meer te helpen. Wie doet ook aan IUI en gebruikt ook hormonen extra erbij? En wat voor hormonen gebruiken jullie dan? Ik hoor graag wat meer hierover. Groetjes Agnetha
Dat zal je toch aan je gyn moeten vragen, maar als jou eicellen groeien en genoeg groeien...en springen...... Wij hadden eerst clomid, daarna puregon. voorstellen kan altijd!
Wij hadden Gonal F en Ovitrelle. Voor de innesteling kreeg ik progesteron bolletjes. Wij hebben ook 4 mislukte iui pogingen gehad. Na de 4e IUI Via de natuurlijke weg zwanger geraakt.
Hormonen neem je er niet zomaar bij. Dat is onderdeel van je behandeling, daarvoor moet je bij je fertiliteitsarts zijn. Heel veel succes
Ik snap dat je die niet zomaar erbij neem, maar ik kan het niet op de natuurlijke manier doen omdat ik geen man heb maar een vrouw. Maar bespreken kan altijd je weet maar nooit
Dan ligt de situatie ook wat anders denk ik. Bij IUI krijg je hormonen als je zelf geen of te langzaam een eicel aanmaakt. Of paren die onbegrepen verminderd vruchtbaar zijn, op die manier kunnen er twee eitjes groeien voor meer kans. Gemiddeld staat er een jaar voor om zwanger te worden, dus 12 pogingen. Ik snap dat jullie zo snel mogelijk een wondertje willen, maar het is heel 'normaal' dat het na 4 pogingen nog niet gelukt is.
Ow dat wist ik niet mijn kliniek zei iets van 6x gemiddeld vandaat zoiets begreep ik. Maar ik kan me vergissen. Mijn tijd komt wel, maar de laatste keer bij mijn 3de iui wilde mijn arts gaan bekijken of mijn baarmoeder wel goed is voor check up ondat het nog niet gepakt heeft bij me dus ik ga over 2 maanden weer naar de kliniek des noods gelijk voo4 nakijken hoe alles gaat van binnen.
Je kunt best om medicatie vragen om de eisprong beter te kunnen timen (en je kansen dus te verhogen), of om je luteale fase te ondersteunen. Vind dat niet zo'n vreemd idee hoor.. Ik zou het gewoon eens overleggen!
Ik zou het ook gewoon even overleggen. Zo vreemd vind ik het niet. Hier bij ons in het ziekenhuis doen ze ook 6 keer IUI en dan stappen ze over naar een volgende stap. Ze geven standaard hormonen dus in dit geval menopur en pregnyl. Krijg je geen echo's om de groei van je eitje te volgen?
Onze diagnose was onbegrepen verminderd vruchtbaar en wij hebben in twee verschillende ziekenhuizen (één academisch en één streek) beide keren iui met hormonen gekregen vanaf de eerste iui. Er is ons verteld dat de kans gewoon net even wat groter is met hormonen. Dus volgens mij heb je groot gelijk om het nu met hormonen te willen proberen en als ze er in jouw ZH niet aan willen dan zou ik gewoon naar een ander ZH gaan!
Ik had puregon, pregnyl en utrogestan tijdens de IUI's maar dat was omdat ik zelf geen goede eisprong had en cyclussen variërend tussen de 35 en 80 dagen, daarnaast heb ik een progesteron tekort waardoor ik meestal al 5 dagen na eisprong mijn menstruatie kreeg. Ik denk dat het het beste is om het aan je gyn te vragen aangezien hij jou casus het beste kent en je het beste kan adviseren in wat wel of juist niet te doen.