Borstvoeding en werk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nadine31, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadine31

Nadine31 Lid

7 apr 2011
    71
    0
    0
    Hulpverlening
    Nijkerk
    Hoi!

Ik ben een trotse mama van een zoon (17 weken). Borstvoeding verloopt uitstekend. We zitten meestal op 4 voedingen per week en soms eentje extra (slaapmutsje).

Hij groeit goed en er zijn eigenlijk verder helemaal geen problemen. Waar ik heel blij mee ben!

Mijn vraag is het volgende. Ik werk als gezinsbegeleider bij twee gezinnen. Nu kan mijn zoon bij één van de gezinnen gewoon mee, wat geweldig is aangezien de borstvoeding dan gewoon door kan gaan. Bij het andere gezin kan dit niet. Mijn man vangt onze zoon dan op van 16.45-20.45 uur en geeft hem de gekolfde melk met een fles. De eerste keer ging dit helemaal prima en is zoonlief ook gaan slapen. Precies zoals we hadden gehoopt!

De week erop ging het helemaal niet goed. Hij weigert de fles en iedere dinsdagavond is het weer raak: krijsen, brullen en honger hebben, maar niet willen drinken.

Uit wanhoop heb ik allerlei spenen geprobeerd, zelfs lepelen geprobeerd en laatste probeersel is de 'breastflow'. Die heb ik vandaag ontvangen en gaan we weer proberen.

Wat kunnen mijn man en ik doen dat onze zoon toch gaat drinken uit de fles? Elke dag een keer kolven en met de fles vind ik zelf helemaal niet leuk, of is dat echt noodzakelijk om hem te laten wennen aan de fles??

Groetjes,

Nadine

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Wat fijn dat je borstvoeding zo goed gaat!

Voor ik met allerlei tips kom. Je zoontje drinkt gemiddeld 4 voedingen per dag. Is het een idee, om hem te voeden vlak voor je weg gaat en wanneer je terug komt?

Andere tips:
    - Blijf zelf rustig. Je zoontje merkt als je onrustig bent en dan zal hij dat ook worden.
    - Geef het flesje in dezelfde ruimte of op dezelfde plek als waar je BV geeft.