zie zo op op tegen BV geven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lauren02, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

#61 Vrolijkheid, 26 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2014
    QUOTE Zodra de kindjes ouder zijn, zeg maar vanaf een half jaar krijg ik er helemaal kippenvel van... brr QUOTE

+ 1! Maar inderdaad dat is wel mijn mening en ik vind het wel knap als andere moeders dat doen moet ik zeggen!

Overigens ga ik wel beginnen met borstvoeding. Gewoon, omdat ik daar nieuwsgierig naar ben en het mij mooi lijkt. En als het lukt vind ik het dan ook prima. Maar ik ben al wel voornemens om daar mee te stoppen zodra ik weer ga werken. Praktisch oogpunt dus. Daar voel ik mij gewoon onprettig bij.

Als ik dát aangeef krijg ik al reacties van mensen dat ik minimaal zoveel maanden móet geven etc. Nou ik vind van niet. Ik doe waar ik mij goed bij voel en als ik al een beetje mee kan geven dan is dat mooi en mocht het uiteindelijk helemaal niet gaan/lukken of wat dan ook nou dan ook dat niet. Dan wordt mijn kleine man vast ook alsnog een gezonde knul :)

Dus TS: lekker doen waar jij je goed bij voelt. Meningen zijn er toch wel en die worden ook heus wel gegeven, wat je keuze ook gaat zijn! Dus wil je flesvoeding geven? Dan doe je dat? Wil je het eerst proberen? Dan doe je dat!

2. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    vreemd hoe hoog de gemoederen oplopen bij dit onderwerp.
    Ik hoor niet bij 'de maffia', maar ben wel voorstander ervan om het te proberen. Ik kon me veel dingen van ouderschap van tevoren niet voorstellen, die nu heel natuurlijk zijn.

Wat ik minder vind is dat degenen die hier raden het toch te proberen gelijk als 'maffia' bestempeld worden?
    Mijn zoontje heeft bv gekregen tot hij 14 maanden was en dan te lezen dat mensen daar 'kippenvel van krijgen', het onsmakelijk of raar vinden is ook niet echt tolerant. ;)

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik ben geen type voor borstvoeding. Bij de eerste wel geprobeert, maar dat ging niet doordat ik bijna 3 liter bloed ben verloren.
    Bij dit kindje wil ik het niet eens proberen, ik heb alles voor flesvoeding al in huis gehaald. Mijn dochter is nu 3,5 jaar, ze is vrijwel nooit ziek en ook kwa hechting mankeerd er niets aan.
    Je moet gewoon je eigen gevoel volgen, wil je wel bv geven dan ga je dat doen. Wil je het niet, ook prima.

Ik heb trouwens 2 weken geleden gehoord dat ik nu geen bv mag geven ivm medicatie, maar daar kan ik dus ook niet wakker van liggen.

4. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ik heb niet alle reacties gelezen. Enkel, ik geef borstvoeding. Dacht toen ik zwanger was vooral dat ik het aan mijn lichaam en baby over zou laten. Het is zo natuurlijk, waarom zou ik dat niet geven? En ja, mijn zoontje wilde het, mijn lichaam kon heten dus gaf ik het.

Kunstvoeding? Nee. Niet als het niet nodig is.
    Borsten zijn er enkel om te voeden. Dat is de primaire functie. Dat ze uiteindelijk ook een seksuele lading krijgen heeft zelfs te maken met de voortplanting, eigenlijk. Dus het is allemaal natuur.

Ik vond en vind het heerlijk. Geen gedoe met flesjes, ik geef m'n kind alles wat het nodig heeft en zelfs nog meer (wat in kunstvoeding niet zit). Voor de band is het enorm helpend. Ik raakte er m'n kilo's door kwijt (toch tof pluspuntje ;)).

Was het niet gelukt? Dan is donormelk of kunstvoeding een alternatief, maar bij voorbaat al zeggen het niet te doen heb ik nooit goed begrepen...

5. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    En die hele maffia discussie, bah. Hoe naar is het om dat altijd naar je hoofd te krijgen.
    Zijn anderen dan van de kunstvoedingsekte?

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ik zou het eerder een club noemen ;)
    Bij een sekte ben je alleen welkom als je net zo bent als de rest....

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als het niet goed voelt: Niet doen.
    Bij twijfel: Probeer het en misschien valt het je mee!

Als je het nog nooit hebt gedaan, kan je er ook niks zinnigs over zeggen.
    Trek je niks aan wat anderen er van vinden, want het is jou kind & jou lichaam.

Laat je geen schuldgevoel aanpraten....er is maar 1 ding wat je je kindje nooit mag ontzeggen en dat is je liefde.
    En of dat gepaard gaat het een fles of een borst....who cares ;)

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dit soort uitspraken leiden er toe dat ik jou idd bij een bepaalde groep vind horen. Maar he, als jij en je man er gelukkig mee zijn, wie ben ik ;)

9. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier heeft Kaan 5 maanden lang bv gehad, en dit keer wil ik / hoop ik minimaal 12 maanden lang bv geven.. Bv geven is geweldig & is mijn droom.. :):D

10. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Huh? Het is een feit. En mijn man staat juist hierachter. Nog genoeg tijd voor hem om aan me te zitten als we dat willen.

Zou je dan ook niet moeten gaan bevallen omdat er een kans is op nare complicaties waardoor je wellicht een tijd geen gemeenschap kunt hebben? Of is 'doen under' niet seksueel?

Ja, het is een keuze. Maar denk wel goed na waaróm je iets kiest. Het is bij mij zeker niet makkelijk gelopen maar dit had ik voor geen goud willen missen.
    En mijn man en ik zijn nog steeds samen hoor.

Maarre, TS, wel eens een voorlichtingsavond of bv-cursus gedaan? In ieder geval goed om te doen zodat je een goede keuze kunt maken.

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Nee hoor, Kaan heeft bv gehad en hij sliep met 3/4 weken al gelijk door:D

12. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Plus, nachtvoedingen zijn nog goed ook. Lees maar eens wat over de bloedsuikerspiegel bij baby'tjes. ;) Tenzij je kindje aangeeft door te willen slapen natuurlijk.

Maar hé, ieder z'n ding.

13. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje heeft fv gehad vanaf het begin en sliep echt niet "sneller de nacht door".
    Sterker nog, hij heeft behoorlijk lang nog een fles gekregen 's nachts. Om die reden zou ik het dus niet doen of laten. Want dat zsm door laten slapen van een kindje heb ik nooit begrepen en zal ik ook nooit doen. Je kind geeft zelf wel aan wanneer hij geen behoefte meer heeft aan een fles midden in de nacht.

Dus gewoon kiezen waar jij je uiteindelijk goed bij voelt ;)

14. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Wat mij wel een beetje tegen de borst stoot ( :) ), is dat hier wordt gezegd dat de 'borstvoedingsmaffia' zo vooroordelend/aanvallend is, want eigenlijk vind ik dit soort uitspraken niet heel netjes naar alle mama's toe die borstvoeding geven.

De gedachten die je hebt ts zijn helemaal niet raar! Ik ben proborstvoeding, maar zal nooit iemand erop afrekenen dat diegene kunstvoeding geeft. Want ook moeders die kunstvoeding geven hebben deze keuze met de beste bedoelingen gemaakt. Doe vooral waar jij je het fijnst bij voelt, jouw kindje heeft meer aan een blije mama, dan een mama die niet achter haar keuze staat.

Ik ben zelf blanco erin gegaan en vond het normaal om de borstvoeding te proberen, ik heb tijdens het voeden ook geen moment de associatie gehad met iets seksueels terwijl dat voor de bevalling wel het geval was.

Nu al bijna 5 maand bezig, en die twee zijn voor ons prima te onderscheiden. Maar dat is hoe ik erin sta.

En ook na 6 maanden krijgt mijn kind gewoon borstvoeding, want waarom zou ik overstappen op kunstvoeding als alles zo fijn loopt en mijn kind gewoon mijn melk kan drinken, omdat sommige vrouwen dat raar vinden?

Laat elkaar lekker in je waarde, kunst- of borstvoeding. Jammer dat dit soort topics altijd een verdedigingsstrijd moeten worden..

Lekker genieten van je kindje straks, welke keuze je ook maakt, als jullie je er goed bij voelen is het helemaal goed!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als iedereen zo reageert als jij hoeft dat niet. Maar er zijn alweer genoeg Posts die dringend kunnen overkomen. Vol van de oordelen.

Zelf ben ik ook pro, maar dat is mijn keuze en die zou ik nooit iemand opdringen. Ik snap de keuze voor vk namelijk ook.

16. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik heb ook fv gehad en ik voel mij prima gehecht aan mijn moeder.....
    Mijn sm heeft 2 kinderen wel bv gegeven en 2 niet. Ik zie geen enkel verschil in de hechting/band tussen de kinderen die het wel hebben gehad en de kinderen die het niet hebben gehad.
    Wat een nonsens zeg.

17. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Een vriendin van mij wilde heeeeeeeel graag bv geven. Vanalles geprobeerd maar lukte niet.
    Ze was er ziek van en hierdoor was de kraamtijd van haar 1e kindje niet leuk.
    En wat zei ze: 'wat zal de buitenwereld hiervan vinden? Ik voel me een ontaarde moeder' :$.

Dat is wat ik bedoel met de bv-maffia. De vrouwen die ervoor kunnen zorgen dat andere vrouwen die geen bv (kunnen) geven zich een ontaarde moeder voelen.

Ikzelf ga ook bv geven, maar zal een mama die fv geeft NOOIT veroordelen.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

oh bijkomend voordeel van bv.....je hebt het altijd bij de hand. Overal. En altijd op de juiste temperatuur. Geen gezeul met flesjes, poederdoosjes en een krijsende baby die moet wachten tot zijn flesje op temperatuur is.....kwestie van aanleggen en drinken maar.

;)

Zo heeft zowel bv als kv zijn voordelen!

Ieder moet doen waar ze zich het beste bij voelt. Ik ben zelf groot geworden met fv. Een van mijn zusjes heeft ook fv - kinderen en die doen het ook prima.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

ik begrijp wat je bedoeld hoor maar ik kan me niet voorstellen dat iemand tegen haar gezegd zou hebben: wat ben jij een slechte moeder. Dat zij bang is voor de reacties van de buitenwereld kan er ook mee te maken hebben dat ze zelf nogal onzeker in het leven staat.

Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die heeft gezegd op basis van kv dat diegene een slechte moeder is;) Dus het is ook een beetje wat je je zelf aan praat.. Beetje jammer dat er dan meteen een bv maffia wordt bijgehaald omdat iemand zichzelf misschien schuldig voelt omdat het niet lukt... (en dat is niet raar maar ga niet iemand anders de schuld geven van jouw schuldgevoel)

20. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    De WORLD Health Organisation geeft een algemeen advies, dus ook voor vrouwen in derde wereldlanden. Daarvoor geldt met name het advies om langer door te voeden, omdat daar doorgaans onvoldoende voedzaam eten is en er meer uit bv gehaald kan worden. Dat wil niet zeggen dat het in een welvarend land afgeraden wordt, maar het is echt niet nodig.

Persoonlijk vind ik het er erg vreemd uitzien om een dreumes aan de borst te zien. Ik krijg er bijna kriebels van. Omdat het niet nodig is om zo lang door te gaan komt het op mij meer over als een moeder die het babyzijn van haar kind niet los kan laten (dat bedoel ik niet aanvallend, maar zo komt het op mij over). Alle argumenten dat bv beter is vanwege voedingsstoffen: ja, dat is zo. Maar het heeft ook met aanleg en gevoeligheid van je kind te maken. Want ik heb zeker drie voorbeelden in mijn omgeving van kinderen die flesvoeding kregen, die bijna niet ziek waren, op de "standaard" klachten na. Maar ook voorbeelden van kinderen die wél bv kregen die heel vaak ziek waren en darmproblemen hadden.

Ik ga zelf overigens bv geven, gewoon omdat dat voor mij goed voelt.

Deel Deze Pagina