Wie heeft er tips tegen een fikse verkoudheid? Mijn hele rechter gezichtshelft zit vast en doet giga pijn. Ik ben al met otrivin bezig maar die helpt niet echt (mag je ook maar 4x per dag gebruiken???? volgens de bijsluiter) Warm bad gisteren gehad, niet echt geholpen. Het ergste is nog dat ik hierdoor weer de hele dag het overgeven ben........
Ik lees mee Ben ook strondverkouden geworden sinds een paar dagen (en ik sliep al zo slecht) Voor mijn neus heb ik spray op basis van zoutoplossing maar dat helpt mee even want mn neusgaten lopen na 10 minuten weer vol. Ik vraag me ook af welk hoestdrankje ik mag gebruiken, dan kan ik die straks gaan halen.
Paracetamol slikken, de gewone zonder toevoegingen. Hoestdrank mag iig van VSM, voor de rest gewoon brutaal wezen en bij de drogist of apotheek zeggen "Ben verkouden, wat mag ik hebben tijdens zwangerschap" en dan laat je hun lekker bijsluiters uitpluizen
stomen, paracetamol en zoutspray. Verder mag je eigenlijk niet zoveel. Of tenminste, in de meeste bijsluiters staat dat niet bekend is wat de effecten tijdens de zwangerschap zijn. In het ergste geval even langs je huisarts.
Ik was er al bang voor.... stomen, bad, douche is maar voor korte duur en zelfs de neusspray (otrivin) werkt maar even. Volgens de bijsluiter mag ik die maar 4x er dag nemen... erg weinig maarja.... Verder heb ik ontdekt dat ht wat helpt als ik met warm/heet water over mijn wangen wrijf, beetje masseer. Daar komt het ook van los, maar dat kan ook inbeelding zijn hahahahahah. Sterkte iedereen!!!!!! ps man is paar weken terug geweest en toen hebben ze bij kruidvat van alles uitgeplozen voor te stomen.... zelfs de baby luuf mag je niet hebben....... erg eigenlijk he. dat ze daar niets op bedenken
ik ben al 2 weken verkouden...denk dat ik de rest van de zwangerschap mee zal zitten... Ik heb vicks badschuim gehaald , is tijdelijk goed, Verder drink ik thee , snoep vicks snoepjes, Pfff kan de zakdoekjes al niet meer tellen die ik heb opgebruikt.. Het ergste vind ik de verstopte neus! Slapen gaat beter met 2 hoofdkussens , kan je tenminste nog iets ademen en gebruik vliersiroop van de natuurwinkel succes iedereen ene veel beterschap
Zijn jullie al voor kruiden langs `de tuinen` geweest? (Had ik in het april mama topic al gepost, maar hier nog maar eens)
Dampo! Stomen en smeren, het werkt wel om het los te krijgen! Of Echinaforce (ofzoiets) van A. Vogel werkt schijnbaar ook(zelf niet geprobeerd maar en vriendin gebruikt dat altijd)
Vanmiddag nagevraagd bij de apotheek en die zei dat ik geen hoestdrank mag Nouja... dan maar een paracetamolletje voor het slapen gaan. Voel me behoorlijk belabberd.
Ik hoop dat jullie hier nog wat aan hebben, want ik had een paar weken geleden het zelfde. Zo benauwd en beroerd dat ik ook dacht waar moet ik het zoeken. Ik deed mijn bed omhoog zetten, neusspray van kruitvat zoutoplossing, paracetamol en de echt gouden tip is.......stomen met kamillebloesem!! Haal je voor geloof ik 2,- ofzo bij het kruitvat en werkt echt top. Je gebruikt dat gekookt water, gooit er wat van die bloesem in en stomen maar. In het begin denk je ik krijg het alleen maar benauwder, maar na het stomen heb je echt heerlijk lucht en voelt het zacht aan in je luchtwegen. na het stomen haalde ik dan wat water uit de bak en deed ik in een glas en dan met dat warme bloesemwater gorchelen om je keel te verzachten (ik had echt mega keelpijn) en het helpt echt. Het voordeel vond ik dat het helemaal natuurlijk is zonder medicatie of iets dergelijks. Ik ben de vrouw bij het kruitvat die mij dit adviseerde zeer dankbaar, want vaak heb je na stomen met bijv dampo even lucht en is het daarna weg, maar met dit niet. Ik heb het de 1e 2 dagen iets van 3x per dag gedaan en daarna alleen nog voor het slapen gaan. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en snel weer wat lucht krijgen. Ik ga het in ieder geval ook onthouden voor als ik niet meer zwanger ben en dit nog eens heb. sterkte meiden!!xx
ga morgen gelijk voor kamillebloesem!!!! ik vraag me alleen af waar al dat groene spul vandaan komt... elke 5 minuten een zakdoek voel is toch niet niks he.....
ik ben vorige week strontverkouden geweest...het enige wat ik heb genomen was...tegen de keelpijn veel thee met honing en dropjes..keelpijn was zo weer weg... tegen het lamlendige gevoel bouilion...knapte na 1 dag al op.. en tegen de verstopte neus niets behalve snuiten en mijn neus ophalen...wel een schrale neus als gevolg maar voor de rest geen paracetamol genomen..had geen koorts gelukkig..
Hoi Hoi Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en alweer ben ik de gehele zwangerschap verkouden. Bij de vorige bleek ik een allergie voor mijn katten te hebben ontwikkeld... Ik heb heel veel middelen geprobeerd, maar niks werkt. Houd even in de gaten hoe lang dit aan houdt, anders misschien ook een allergie testje doen? Schijnbaar kun je het een en ander ontwikkelen tijdens de zwangerschap. Bij mij helpt helaas niks, mijn neus is echt helemaal kapot!
ik ben ook allergisch voor katten...heb speciale neusspray vd dokter..die helpt goed hor alleen niet meteen...werkt pas na een week..dus je moet echt geduld hebben met dat spul! vervelende is dat je hem een paar keer moet gebruiken want een hele nacht werkt die niet..voordeel je mag hem tijdens je zw gebruiken,,die iets sterkere die wel 24 uur lang werkt mag je helaas niet tijdens de zw gebruiken..
hier nog 1 hoor. heb gewone neuspray voor volwassenen. paracetamol en eucaliptus olie voor in bad. en in de nacht een ui naast mijn bed
Vervelend het zo verkouden zijn en niks mogen Voor de hoestdrank heb ik nog een tip. Snij een ui in 2en haal in de breedte. Haal een klein stukje eruit zodat je een klein gaatje krijg aan de onderkant ( kun je ook met een prikker doen en doe wat basterd suiker erop. Zet dit op een glas en laat het druppen. Dat opdrinken en je voelt je hopelijk beter
haha, dacht ik de gouden tip te hebben, namelijk stomen met kamille, maar die is al genoemd. Is ook het beste als je niet zwanger bent trouwens... Pas op met Otrivin, het is zwaar verslavend, vandaar dat je het niet te vaak mag. Maximaal een week gebruiken, het sloopt je slijmvliezen. Het is ook bloedvat verwijdend dus extra voorzichtig zijn als je zwanger bent. Het mag wel, maar met mate. ik gebruik het nu ook (ben ook goed ziek) maar probeer het maximaal 2 keer per dag te nemen.