Hallo, Ik heb een vraagje, sinds 1 februari 2012 ben ik werkloos geworden en heb 6 maanden recht op een WWuitkering. Nu heb ik mij 13 februari 2012 ziekgemeld ivm dreigende miskraam en ben nog steeds niet beter. Nu is mijn vraag word mijn WW nu verlengd nu ik in de ziektewet zit want kan nu zeker niet werken ben toch nog bang dat het verkeerd afloopt want heb vorig jaar 3 miskramen gehad. Alvast bedankt
Beste Meryem81, Ik kan me goed voorstellen dat je bezorgd bent na het verloop van vorig jaar. Als je de WW wilt voortzetten na je ziekteperiode dan heb je nog recht op de openstaande uitkeringsduur. Houdt er wel rekening mee dat de WW-uitkering eerst nog 13 weken doorloopt als je ziek wordt. Ben je binnen 13 weken hersteld? Dan kan je beter melden via UWV Telefoon Werknemers 0900 - 92 94. Je hoeft de WW dan niet opnieuw aan te vragen. Ben je na 13 weken nog ziek? Dan krijg je misschien een Ziektewet-uitkering. Als je bent hersteld dan kan je na je beter melding opnieuw de WW aanvragen via WERK.nl. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel sterkte. Met vriendelijke groet, Mariƫlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare