ik heb wel is gehoort dat katten mischien boven op een kleine kunnen gaan liggen maar of het zo is weet ik niet heb er geen ervaring mee ik zal sowieso geen dieren bij ons op de kamer laten of bij de kids je weet nooit wat een dier met een kleine doet als jullie slapen als jullie er bij zijn kunnen ze heel lief zijn met kinderen maar mischien als jullie slapen dat ze anders zijn liefs Maria
Ik denk dat dit voor een groot deel aan het karakter van de kat ligt. Mijn dochter slaapt bij ons op de kamer in haar wiegje, maar de kat slaapt vaak bij ons op bed of in ieder geval in de slaapkamer. Hij springt de wieg niet in. Hij vindt Yelena ook niet bijster interessant en is ook niet jaloers. Ik heb van het CB het advies gekregen om de deur dicht te houden als Yelena slaapt zodat de kat er niet in kan. Ik doe dat zelf niet want ik wil haar kunnen horen en ik kan mijn kat tot dusver vertrouwen dat hij niet in de wieg gaat liggen. Wel check ik geregeld even. Dus ik zou zeggen kijk naar je kat en beslis dan wat je doet. Yelena is nu niet zo lekker maar ik laat haar gewoon in haar wiegje slapen. Haar vertrouwde plek.
dat heb ik dus ook met onze katten, ze hebben eigenlijk helemaal geen interesse voor Daan en zijn ook totaal niet jaloers..Daan slaapt nu gewoon snachts in zijn eigen kamertje en daar kunnen geen katten bij maar onze slaapkamer zit geeneens een deur in dus de katten lopen in en uit en slapen meestal op het voeteneinde van ons bed..ik vertrouw mijn katten er wel op dat ze niet op hem zouden gaan liggen maar ja je kunt het denk ik nooit 100% zeker weten...maar ja op ons gaan ze ook nooit liggen..
Ik kan wel begrijpen als je het doet maar het ligt aan het kindje zelf. Als ze in het verleden ook misschien veel bij jullie heeft geslapen en nu eindelijk inhaar eigen bedje slaapt zou ik het nietzo snel doen. Daan is vorrige week aan zijn amandelen enzo geholpen hij mocht bij ons in bed slapen maar wilde gewoon naar zijn eigen bedje.
Mijn dochter zit nu in zo'n periode dat ze snachts vaak wakker wordt en dan het liefst bij wil zijn. Zodra ik haar bij me neem en in bed kruipt en haar dus op me leg, valt ze meteen in slaap. Ik wacht tot ze goed slaapt, leg haar terug in bed, kruip er zelf ook weer in en bingo, ze begint weer te gillen. Dit herhaalt zich dan vaak een paar keer per nacht, erg vermoeiend. Ik vind het dus zelf heel moeilijk en eng om te gaan slapen terwijl zij bij me ligt. Angelina wil namelijk niet naast me liggen, maar op me, met haar hoofd op m'n borst zeg maar. Als ze naast me ligt gaat ze keten, als ze op me ligt gaat ze meteen slapen. Ik ben dus niet zozeer bang dat ik me omdraai ofzo, maar meer dat zij wakker wordt en van me afkruipt of zich omdraait en van me afvalt. Daardoor blijf ik dus wakker en zit ik momenteel met wallen van anderhalve meter omdat ik al nachten niet geslapen heb. Iemand tips?
Dat vind ik ook wel, je kan ze nooit voor de volle 100% vertrouwen. Volg je gevoel erin...je kan bijvoorbeeld eens proberen of ze bij je zoontje komen overdags door elke 10 minuten te kijken. Ik weet van mijn kat dat hij overdags nooit in onze slaapkamer is. Hij zoekt de warme cv op en ligt daar de hele dag te slapen of ligt boven in zijn Ikea kattententje 's Nachts komt hij tegenwoordig alleen bij ons liggen als 1 van ons wakker is om de fles te geven en als we net op bed liggen. Ik ken dit patroon van mijn kat, dus ik laat met een gerust hart de deur van de slaapkamer open staan als Yelena ligt te slapen. Als ik druk bezig ben met het huishouden en ik kan niet constant op letten, wil ik de slaapkamerdeur nog weleens dichtdoen.
@melloncollie: hmmm dan durf ik het idd niet aan denk ik, onze katten liggen heel veel op ons bed namelijk.. (we hebben er ook 4) weet jij misschien vanaf welke leeftijd kindjes wakker worden/kat wegslaan als deze erbovenop komt liggen?
Als je het niet aandurft, niet doen! Dan zit je niet op je gemak natuurlijk. Ik weet niet vanaf welke leeftijd kids dat doen, maar je kindje is nog wel klein. Dus ik denk haast dat hij dat nog niet kan. Stel dat hij het probeert, weet je ook niet wat je kat terug doet natuurlijk.