Onze dochter van 2 weken oud heeft erg veel last van krampjes. Na het voeden (volledige bv) krijg ik er 9 van de 10 keer geen boertje uit, hoe lang we dit ook proberen. Standaard wordt ze een half uurtje na de voeding wakker om vervolgens met opgetrokken beentjes heel hard te gaan krijsen. We hebben alles al geprobeerd: fietsen met de beentjes, nóg langer op allerlei manieren een boertje eruit proberen te krijgen, buikje masseren, warm kruikje bij de buik, met de buik liggend op de arm wiegen. Niets helpt. Meestal wordt ze het rustigst van op je buik liggen, al merk je dan alsnog dat ze pijn heeft en begint ze dan ook te huilen. Maar dat kunnen we met een rondrennende dreumes ook niet altijd blijven doen. Ze heeft normale plasluiers en normale poepluiers. Ik ben nog niet met middeltjes in de weer geweest, ik ga morgen nl. met haar naar de ha om evt. iets anders uit te sluiten en misschien dat zij haar een middeltje kunnen voorschrijven. Het rare is dat ze er 's nachts weinig tot geen last van heeft. Kan dat zijn omdat ik haar de laatste voeding en de nachtvoeding liggend voed? Heeft iemand nog andere tips? Ik weet dat krampjes heel normaal zijn in deze fase (al ken ik het niet van mijn zoontje), maar ik vind het zo sneu voor mijn meisje dat ze er zoveel last van heeft en hierdoor bijna niet slaapt terwijl je kan zien dat ze doodop is.
Je zou kunnen overwegen langs een osteopaat te gaan, hier zaten de darmen wat vast wat heftige krampen veroorzaakte. We gebruiken infacol met goed resultaat, alleen heeft onze zoon nu moeite met poepen en hoor ik via dit forum dat het van de infacol kan komen... Dus weet nog niet helemaal of ik het je kan aanraden Succes ermee iig!
Van infacol had ik al gelezen dat het de kleine belletjes tot 1 grote bel vormt, maar die bel moet er dan wel uit, anders krijgen ze extra veel last. En aangezien ze zo moeilijk boert, weet ik niet of dat de oplossing voor ons zal zijn. Een osteopaat zou ik altijd kunnen proberen, kan je die gewoon bellen en een afspraak maken?
Hier hielp het soms om baby recht op op schoot te zetten. Dan proberen armpjes in de lucht. Komt dan wat meer druk op buikje waardoor boer omhoog schiet.
Probiotica door de voeding! Dus als je bv geeft moet dat wel met afgekolfte melk. Het was hier hét wondermiddel! Je hebt speciale probiotica voor pasgeboren baby's.
Loveshinealight, ook die techniek hebben we al geprobeerd. Net als zittend 'ronddraaien'. Allemaal technieken die de kraamverzorgster ons heeft geleerd om er een boertje uit te krijgen. Het helpt helaas allemaal niets. Bij ons zoontje weet ik nog dat we te horen kregen dat een boertje niet persé nodig is bij bv, maar deze kraamverzorgster zei dat dat absoluut wel moet.. Olifantje, dat zou ik nog kunnen proberen. Alleen moet ik even kijken hoe ik dat overdag ga doen met zoonlief. Die zou ik dan elke voeding mee moeten slepen naar boven waar ons bed staat, ik ben helaas niet gezegend met een mooie grote bank waar ik haar liggend kan voeden. Sneeuwvlokjes, hier had ik ook al over gelezen. Dus dit kan ik nog proberen. Waar kan ik dit halen?
Hier had zoontje ook last van buikkrampen. Heb op een gegeven moment cinababy druppels van vsm geprobeerd, heeft naar mijn idee wel geholpen. Met boeren hield ik hem rechtop tegen mijn borst en schudde dan een beetje op en neer, zodat mijn borst in beetje in z'n buik drukte. Dit hielp altijd goed.
Ik lees mee...lees inderdaad veel over probiatica waar haar je dat!? Wij gebruiken nu sab simplex... veel mega goede berichten gelezen maar hier geen succes verhaal!
Probiotica bestelde ik online, via bijvoorbeeld bol.com; https://m.bol.com/nl/p/orthica-orthiflor-start/9200000005143272/
Probiotica idd. Trouwens... bij bv hoef je niet te boeren hè aangezien je kleine waarschijnlijk goed vacuüm zuig aan de borst, zal er ook weinig lucht mee naar binnen gezogen worden. Dus dan ook geen boertje. Boertjes laten is voor fv waar ze sowieso meer lucht naar binnen krijgen door de fles.
Osteopaat baby kies erg goede want kan wel eens mis gaan.. Infacol helpt boeren Andere boertechniek? Hier boert ze alleen op schoudermet tegen kontje aankloppen of op schoot zittenden dan van lig positie naar zittens met hoofd vasthouden kloppen van kontje tot nekje omhoog Probiotica bijvoorbeeld dermocare infantis
Kopen jullie de probiotica allemaal online? Of kan ik het ook bij een drogist kopen of een reformhuis? En hoe geef ik die kleine meid de probiotica? Kolven en door de voeding? Of kan dit vóór het begin van de voeding geven?
Wat een ellende die krampjes. Hier het zelfde. M'n oudste heeft nooit ergens last van gehad en de jongste juist wel. Hier verder geen tips die hebben gewerkt. Bij ons was de onrust in de nacht (lag dan op de bank beneden met hem op de borst omdat ik bang was dat door het gehuil mijn oudste wakker zou worden) en overdag sliep hij prima en leek nergens last van te hebben. Mijn voeding heb ik zoveel mogelijk aangepast. Dronk nogal veel spa rood, niet wetende dat hij last zou kunnen krijgen van mijn koolzuurgebruik. Wel dus! Wat hier hielp is de tijd... met 6 weken was de piek en daarna nam het gelijdelijk af... nu is hij 11 weken en heeft amper nog krampjes. Ik ben b.t.w. ook bij een osteopaat geweest vanwege andere klachten en heeft toen ook gelijk naar zijn buikje gekeken maar hier was verder geen spanning te bekennen bij zijn buikje. (wel in zijn nekje en is met succes behandeld).
Nou, volgens mijn kraamverzrgster, twee lk's én verpleegkundigen van de kraamafdeling hoeft het niet. Ik zou dus ook maar snel ophouden met dat gestress om een boertje, want je kleine voelt dat haarfijn aan. Behalve natuurlijk wanneer je écht de indruk hebt dat je kleine een boertje dwars zit. Infacol, Cinababy (bevat alcohol!), e.d. zou ik niet aan beginnen. Heeft alleen maar een placebo effect. De werking daarvan is nooit wetenschappelijk aangetoond. Wat wél aantoonbaar helpt is: dragen, darmpjes masseren, warme kruik, troosten (niet tegen de pijn, maar wel tegen de stress) en probiotica.
Hier ook een zoontje die de eerste paar manden ontzettend veel last heeft gehad van krampjes. Probiotica was voor ons ook het wondermiddel. Ik gebruikte darmocare infantis, besteld via bol.com. 1 x daags een zakje poeder oplossen in de fles deed wonderen. Veel sterkte, ik weet hoe vreselijk het kan zijn helaas.
Kijk op vitaminestore.nl Staan duidelijke uitleggen, vragen etc. Als je vragen heb gewoon mailen hun! Van babys goede zijn Abs dolfius Dermocare infantis Solgar 40+ Ze verschillend qua stammen en hoeveelheid. Zo dermocare en solgar sterkste. Onderzoeken bewezen dat 1e levensjaar belaagrijk geven het verhoogd weerstaand, darmflora, vermindert eczeem en allergieen preventie. Maar let op effect is niet blijvend op moment dat je niet geeft is gelijk alles weg volgende paar dagen. Ook is verstansig het eens in 6 mnd veranderen van merk/stammen. En eerste 1.5week kan je zien verbetering of niet als je niet ziet verbetering of juist te veel harde ontlasting of zo moet je andere overstappen. Hier bijv microbiol 0-4 gekocht de goedkoopste maar bij mijn oudere dochter deed die niets. Dermocare doet wonderen nu eigenlijk dochrer poept 1-2 x per dag met fv en minder last van kraampjes. Dochter krijgt hier wel nog aanvulling in vitamine e en GLA preventie eczeem.. Is poeder of poeder is capsule gewoon 1x per dag door de fles of sap of water. Indd gewoon 1x dan afkolfen en doorheen roeren. Is dure grap maar elk cent waard hoor. In bv heb je al die bacteries maar de mate is /kan weinig zijn. In 1 sachet zitten miloenen bifido en l.pidus bacterie die je nodig hebt voor gezonde darmflora (is soort yacult melk flesje maar om daar iets uithalen moet je 10ltr per dag binnen werpen). Volgens mij is bij bv heb je boeren laten doen nodig pas als kind niet vacuum zuigd. In principe indd bij vacufles difrax of andere heb je boer nodig en bij bv geloof ik niet is normale zuigtechniek
Ik geef ook bv, maar mijn dochter moet toch echt boeren! Doet ze het niet merk ik gelijk dat haar krampjes erger worden. Wat bij ons een goede techniek is haar laten 'staan'. Dus een beetje optillen onder de oksels. Hierdoor creëer je ruimte in de maag streek waardoor de lucht omhoog kan, maar het eten er (vaak) in blijft. Ik loop ook voor haar darmen en onrustigheid bij een osteopaat. Je kan gewoon eentje bellen of mailen, je hebt geen verwijzing nodig. Ik zou er wel eentje uitzoeken die vaker baby's behandeld, puur vanwege de ervaring. Een osteopaat manipuleert niets! Er wordt niks geknakt of gekraakt oid. Dat is een manueel therapeut. Ik heb nu 2 behandelingen gehad, en merk dat ze de dag na de behandeling veel rustiger is. Ze heeft nog steeds heel erg last van krampen en windjes laten, maar kan er beter mee omgaan. Wat bij haar ook goed helpt is met de klok mee rondjes over haar buikje wrijven, met een warme hand. Succes!
We zijn vanochtend bij de ha geweest en het kwam op het volgende neer: 'Het hoort er nou eenmaal een beetje bij.' En dat weet ik ook wel, maar ik gaf ook aan dat ik het gewoon zielig vind voor dat meiske dat ze zo'n pijn heeft en soms paars aanloopt van het persen van een scheetje of poepje (terwijl de poep altijd vloeibaar is). Volgens hem was infacol het beste middel. Een probiotica raadde hij juist af bij zo'n kleine baby... Dus we hebben maar trouw infacol gehaald en hopen dat dit een beetje gaat helpen. Als ik binnen een week geen resultaat zie, dan ga ik alsnog op zoek naar probiotica en/of een osteopaat. Oh en troosten en dragen doen we al, al ben ik een nieuweling in het dragen..