vaag..(marktplaats)

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    #1 celia82, 11 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2009
    Hoi Dames,
    Ik ben op zoek na een auto via marktplaats zag ik een leuke dus meteen gebelt en we hebben afgesproken voor morgen.

Maar ik bel al 2dagen voor zn adres en steeds krijg ik te horen ik stuur het via sms:(
    Nu nog niks gehad
    Heb 2 uur terug weer gebelt voor zn adres hij zei jaa ik stuur het nu meteen door weer niks:(

Ik vind het echt vaag wat vinden jullie? ik durf al niet meer te bellen:(

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

wil me er niet mee bemoeien ;)
    maar ga het toch even doen :D

Een auto via marktplaats kopen moet je echt HEEEEEEEEEEEEEEL voorzichtig mee zijn. Veel oplichterij mee. Pas een familielid van mij ook auto via marktplaats willen kopen, wat blijkt gestolen auto! Gelukkig hadden ze het niet gekocht maar hebben de politie gewaarschuwd en is hun erg dankbaar geweest.

Ook veel mankeert er vaak aan zo auto. Zijn inderdaad goedkoper dan bij een garage maar ik raad aan toch liever 1000 euro er mee aan uit te geven en bij een garage te kopen met oa garantie en een erkend logo, dat je zeker weet dat het niet oplichterij of iets is.

En als hij niks laat horen of zij ;) dan denk ik bij mezelf of er is wat aan de hand? maar een sms terug sturen kand an even.. of hij/zij wilt zijn auto niet verkopen!.. of is al fout..

Misschien heb ik snel argwaan maar ik vind het vaak niks grote dure dingen kopen op marktplaats.

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik heb al 2x een auto gekocht via marktplaats (eerste een oudje van 350,- en dit jaar een nieuwere van 2000,-)

Natuurlijk heb je niet de garantie die een garage je evt. kan bieden, maar als je iemand meeneemt die verstand van auto's heeft kom je al een heel eind.

Over gestolen auto's: als het kenteken op de foto's staat kan je die via de site van het rdw checken. hierdoor zie je ook meteen hoe lang de auto al in het bezit van de huidige eigenaar is, en als ie gestolen is wordt dit er ook bij vermeld!! staat het kenteken niet op de foto's, vraag er dan even naar aan de verkoper zodat je "alvast de verzekeringspremie kan checken" ;)

In het geval wat jij beschrijft, ik zou hier niet verder achteraan gaan. Blijkbaar wil hij niet zo graag zijn auto verkopen, of is het inderdaad een vorm van oplichting.

Er zijn trouwens ook genoeg handelaren die op marktplaats auto's aanbieden. Kijk daarom ook altijd even bij de overige advertenties en google de bedrijfsnaam of het telefoonnummer, dan kom je meestal wel op de site van de handelaar terecht.

Succes met de aanschaf van een nieuwe auto!!

4. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik heb mijn auto ook via marktplaats gekocht maar dan wel bij een officiele autohandelaar.
    Ik vind het inderdaad vreemd dat hij zijn adres niet gewoon even geeft. Ik zou niet meer afspreken!! Zo meteen wil hij ergens op een parkeerplaats ofzo afspreken.
    Mijn advies: verder kijken!!

5. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Niet alle autos zijn bij het rdw op te vragen sommige kentekenplaten kunnen afgeschermd zijn (bij mij ook) weet niet wat je dan te zien krijgt.

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik heb gekeken bij andere advertenties vn hem hij zoekt wel auto s
    En het is wel via een auto bedrijf misschien dat iemand ff mee wil kijken..
    Me pa heeft redelijk verstand vn auto s hij zou meegaan het is 2 uur rijden maar ik vraag me nu af is het wel de moeite waard zo:(
    Ook bij de andere advertenties zie ik nergens een adres staan hij zei alleen dat het in lelystad was.

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    wat is de link ?
    eerlijk gezegd zou ik niet meer gaan, zijn verlies!!

8. augurkjes

ben ook benieuwd naar de link...
    en dan alles even nakijken inderdaad

9. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
  10. augurkjes

je weet toevallig ook niet de bedrijfsnaam of iets?

11. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Als je die vergelijkt met de de andere autos (zelfde merk bouwjaar) is de prijs aan de lage kant. de andere autos hebben meer op de teller en de prijs is een stuk hoger. En als het van een bedrijf is zou hij gelijk het adres geven. Ik vind het nog steeds een beetje vreemd.

12. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Wat me ook opvalt is dat hij pas 3 dagen actief is op marktplaats dus er valt ook niet veel uit te zoeken via marktplaats dan.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Moet zeggen dat ik het er niet erg betrouwbaar uit vind zien.
    Hij is nog maar 3 dagen actief op marktplaats. En heeft verder alleen advertentie's met auto's gezocht.
    Verder zijn de kentekens onleesbaar gemaakt.

En daarnaast heb je al een paar keer gebeld voor het adres, en die krijg je maar niet.
    Ik zou het niet vertrouwen.

14. augurkjes

ik vertrouw het ook echt totaal niet.
    Waarom maakt hij uberhaut de kentekens onleesbaar?
    Kan je daar als buitenstaander wat mee doen of niet?
    (weet het niet precies hoor daarmee dan)

Maar inderdaad 3 dagen actief nog maar, en vraag alleen maar autos te koop. Gewoon even de bedrijfsnaam vragen of als je die weet kan je op google veel dingen opzoeken over het bedrijf. Of de naam van die man misschien kan je daar al mee google'n.?

15. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ja vaag toch allemaal..
    Ik zie ook nu pas dat hij sinds 3 dagen los gaat.

Wat ik ook vaag vind.ik belde gister en hij zei jaa als je maandagochtend kan komen? ik zo ja ik moet ff iemand regelen die meekan rijden waarop hij zei..anders kom je toch met de trein?
    heeeeel vaag dus

16. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik ben nu aan het googlen.. kom wel een autobedrijf naam tegen ik heb alleen trouwens zn tel ingetoets.
    autobedrijf bijma b.v staat er ff verder kijken

17. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Luister nou eens naar je gevoel en kijk wat jezelf al schrijft!!
    Je vertrouwd hetzelf ook niet! je denkt misschien een koopje te doen maar zometeen is het alleen maar ellende! als hij zo graag die auto wilt verkopen en hij is een eerlijk persoon had hij je gelijk zijn adres gegeven. En hij is pas actief, dat kan betekenen dat hij steeds onder een andere naam op marktplaats dingen probeert te verkopen. Er staat verder ook geen naam bij niks.
    En waarom wil hij niet via email? zodat zijn nummer en adres te achterhalen zijn als er iets mis zou zijn. Wedden dat zijn mobiel prepaid is!!

18. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ja ik weet het niet hoor..
    Wat zouden jullie doen?
    nog een x bellen of sms sturen? of hierbij laten?

19. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Als ik het tel. nr google dan kom ik op marktplaats 2 aanbieders tegen, waaronder W van Zijl Bedrijfswagens. de site die hierbij hoort is wvanzijl.nl

op de site staat overigens wel een ander telefoonnummer.

ik zou het er gewoon bij laten en op zoek gaan naar een verkoper waar je een beter gevoel bij hebt.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hierbij laten ik zou daar dus echt geen auto kopen.

Deel Deze Pagina