ziek, borstvoeding en bijvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door allanieew, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Ik ben wat grieperig en heb daardoor een flinke terugval gemaakt in mijn melkproductie. We zijn sinds een maand begonnen met bijvoeding en zoonlief vind het heerlijk voor een kereltje van 5 maanden eet hij als een bootwerker (2 hele volle eetlepels 's ochtends en 's avonds). Wat is verstandig doorgaan met bijvoeding zodat hij iig iets binnen krijgt dat ik kan controleren of zorgen dat eerst mijn borstvoeding weer op orde is?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Zorgen dat je borstvoeding weer op orde is. Bv is de hoofdvoeding totdat je kindje 1 jaar is. De vaste voeding mag op deze leeftijd nog geen bv vervangen! Hij haalt de meeste calorieën en voedingsstoffen uit jouw melk, niet uit de vv.
    Dus aanleggen aanleggen, kolven,kolven...succes!

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik denk ook dat het beter is om je zoontje bij jou te laten drinken als je nog lang borstvoeding wil blijven geven.
    Als je binnenkort toch wilde gaan afbouwen, dan zou ik het op z'n beloop laten.

Moet wel zeggen dat ook mijn voorkeur uit zou gaan naar alleen bv nu, zeker omdat jij niet lekker bent. Je geeft je kindje dan gelijk antistoffen tegen jouw verkoudheid ;)

Deel Deze Pagina