Goedenavond, Ik heb een klein vraagje. Ik ben sinds enkele weken gedeeltelijk ziekgemeld ivm zwangerschapsklachten en werk nu nog 16 uur verdeeld over 4 dagen. (normaal 32 uur over 4dagen). Nu ga ik begin maart een week op vakantie naar België. Dit stond al gepland voor mijn ziektemelding en is fysiek mogelijk met mijn klachten, gelukkig gaan we niet alleen dus kan ik voldoende rusten. Deze week vakantie neem ik ook gewoon verlof op bij mijn werkgever en schrijf ik geen ziekte uren. Moet ik wel bij het uwv doorgeven dat ik een week niet thuis ben? Of hoeft dit niet omdat dit regulier verlof is en losstaat vam mijn ziektemelding? Alvast bedankt.
Hoi DisneyMama, Ik begrijp dat je al aan het uitkijken bent naar een vakantie begin maart. Dat is altijd fijn! Als je op vakantie wilt dan is dat natuurlijk van belang dat je dit bespreekt met je werkgever. Als je ook bent ziek gemeld bij UWV dan heb je een meldingsplicht. Je kunt je vakantiemelding, minimaal twee weken van te voren, telefonisch doorgeven. Je kunt UWV Telefoon Werknemers bereiken op 0900-9294, houd je BSN bij de hand. Ik wens je alvast een fijne vakantie. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team