Ik durf niet te testen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ago, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hé meiden,

Ik zit met een enorm dilemma en ik hoop dat er hier vrouwen zijn die er ervaring mee hebben.
    Op 18 sept heb ik een miskraam gehad en op 18 oktober is er nog een nacurretage geweest. Sindsdien is er geen ongi meer te bekennen ik zou zwanger kunnen zijn. Voorheen had ik een regelmatige cyclus maar na een MK of curretage kan je lichaam van slag zijn.

De laatste week heb ik allerlei kwaaltjes. Vlagen van misselijkheid, opvliegers, vermoeid, pijntjes in de onderbuik etc. Het zou gezien de symptomen kunnen zijn dat ik zwanger ben. Maar ik ben bang, bang om te testen. Want ik wil natuurlijk heel graag dat de test positief is, alleen ben ik bang dat ik vervolgens enorm in de stress schiet uit angst dat deze zwangerschap ook mis zal gaan. Ik weet dat het iets is waar je geen controle over hebt, maar ik ben echt op zoek naar handvaten om mezelf een beetje gerust te kunnen stellen.

Wie heeft zoiets meegemaakt waarbij de volgende zwangerschap gewoon goed bleef gaan. En hoe ben je daar in de eerste weken mee om gegaan?

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik denk dat de onzekerheid die je nu hebt ook niet goed voor je is. dat is ook nogal een stress situatie van zou het wel/zou het niet.
    Zou toch een testje wagen

3. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Meid ik zou toch ook een test doen dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent of hij nou positief is of niet (hoop voor je van wel natuurlijk)

4. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Ik begrijp je wel, heb ook mk gehad in oktober en heb ook al eens iets geschreven over wel weer zwanger willen worden maar het ook wel eng vinden.Maar ik zou zeggen ga testen, dan weet je waar je aan toe bent.Dat geeft ook rust. En als je wel zwanger bent..geniet ervan. Want hoe meer ik lees over mensen waarbij het niet lukt, hoe meer ik besef dat het echt een bijzonder cadeautje is..

5. dylano2008

18 nov 2010
    20
    0
    0
    Hoi Ago

Ik zou zeggen doe een test meid.....dan weet je zeker waar je aan toe bent.

Om antwoord te geven op je vraag of iemand dit heeft meegemaakt en daarna een goed zwangerschap heeft gehad?

Ik heb zelf in mei 2007 een mk gehad op 9 weken zwangerschap....het beebje is er toen op natuurlijke wijze uit gekomen en heb toen geen curretage nodig gehad en dus stond er al direct niets meer in d eweg om opniew zwanger te raken.

Behalve dan je gevoel....maar goed in november 2007 kwamen we erachter dat we opnieuw zwanger waren en toen kwamen bij mij de kriebels....en ben bang geweest dat het mij weer zou overkomen.
    Ik heb de vk gebeld en de situatie uitgelegd en mocht 2 dagen komen om een echo te komen doen......ik was op dat moment bijna 6 eken zwanger.....door het zien van ons beebje was ik gerustgesteld en kon ik gaan genieten van mijn zwangerschap.

Dit heb ik ook met volle teugen gedaan (wel tot wk 13 beetje nerveus als ik een krampje of zo voelde) en heb de hele zwangerschap nergens last van gehad (behalve wat bandenpijn vanaf de 7de maand ofzo).
    22 juli 2008 ben ik bevallen van een prachtige zoon.

Dylano is nu 2 jaar en 4 maanden en het gaat super goed.....en papa en mama zijn nu begonnen met ronde 1 voor een brusje voor Dylano:)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.....want hoe vervelend een mk ook is en hoeveel pijn je ervan hebt.....een volgende zwangerschap kan heel anders zijn.

Groetjes Chantal

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    weet je meis...
    Nu zit je ook in de stress.. Dus in de praktijk schiet je niet veel op met niet testen.

De nacur. is nou toch ook behoorlijk lang geleden (om niet ongi te zijn geweest bedoel ik.. qua verdriet is het recent!)

Dus doe en test en bel gelijk je gyn of vk als hij positief is. Dan kun je daar je angsten bespreken.

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Nou meiden, ik heb jullie advies opgevolgt en ik ben weer zwanger!!! Het voelt heel onwerkelijk (al schreeuwt m'n lichaam dat het zo is) en ook wel heel dubbel. Ik ben heel erg blij maar nog een beetje timide en voorzichtig.

In elk geval gaan wij zoveel mogelijk proberen om te genieten en de zorgen opzij te zetten!

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gefelicteerd

9. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Gefeliciteerd!!!!

10. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    gefeliciteerd!!!

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    gefeliciteerd!

12. dylano2008

18 nov 2010
    20
    0
    0

Gefeliciteerd meis,

Gewoon genieten!!!!!!!!
    Ik weet dat het moeilijk is.....maar het komt goed.

Knufff

13. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Wat goed! Gefeliciteerd.!.Ik twijfel ook. Nog een paar dagen wachten voor de zekerheid en dan testen. Ik hoop dat ik net zoveel geluk heb als jij!:D

14. mlis

mlis Niet meer actief

gefeliciteerd.. :D

15. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd :D

16. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    juhuuu gefeliciteerd meis

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Ago
    Echt balen hoor meid! Hier nog 1 het is tot 2x mis gegaan.. sinds vandaag weet ik dat mijn HCG naar beneden gaat :( helaas hoop dat het de volgendekeer echt raak is (ook bij jou)! Ik snap je angst wel die ik nu eigenlijk ook wel voel voor de volgendekeer. Dikke knuff!!

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    En toen ging ik verder lezen hier.. haha zie dat je toch zwanger bent wowwww GEFELICITEERD! Nu.. genieten meid ^.^

en.. @dylano2008 wat een naar verhaal.. kop op! Hopelijk gauw een brusje voor Dylano!

19. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

1 sep 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    Heel erg gefeliciteerd meid!!!!

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina