Zwanger door IUI met hormonen, wanneer eerste echo?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gelukkig, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hallo,

Uiteindelijk zijn we ZWANGER!!! Helemaal happy.
    De 3e IUI met menopur en pregnyl was het raak.

Nu hebben we onze eerste echo in het ziekenhuis al als ik pas 6 weken en 3 dagen zwanger ben.
    Is dit normaal dat je al zo vroeg een echo krijg als je via IUI zwanger bent geworden?
    En waarom is dat?
    Ze kunnen dan toch nog weinig zien? Een kloppend hartje?

Liefs gelukkig

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi,

Gefeliciteerd!

Als ik deze rind niet zwanger ben gaan wij ook starten met IUI.

Ik heb begrepen dat ze wel vaker eerder een echo doen als je via de medische weg zwanger bent geworden. Waarom weet ik ook niet precies maar ik denk om te kijken of alles goed is. Ik denk niet dat z dan al een hartje kunnen horen.

Groetjes,
    Linda

3. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ten eerste: gefeliciteerd!!!

Volgens mij is het in de mmm heel normaal om met 6 of 7 weken een echo te doen. Ze kijken dan of het op de goede plaats zit (niet buitenbaarmoederlijk) en vanaf die tijd kunnen ze vaak al wel hartactie zien. Het is wel vroeg, dus als het niet te zien is, zegt dat geloof ik niets en moet je volgens mij een week later terug komen. Maar vaak kan het al wel hoor.
    Veel plezier met je echo en natuurlijk met de rest van je zwangerschap!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij IVF doet men het oa. omdat:
    1. Men snel wil weten of het een meerling is en dan vanaf moment 1 het goed in de gaten wil houden,
    2. De kans op BBZ iets groter is dan bij gewoon zwanger worden. Men wil dat graag op tijd gezien hebben dat het op de goede plek zit.

Naw is een vroege echo gewoon ook protocol bij IUI.

Ik kreeg na IVF/ICSI met 6.3 week ook de echo. We zagen het hartje (op de goede plek) kloppen.

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Bedankt voor de reactie's. Dan hoop ik maar dat we al een hartje zien. En ben zeker wel benieuwd of het er 1 of 2 zijn.

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Waarom ze zo vroeg al een echo doen is al nader toegelicht hierboven. Ik kreeg hem zelf bij 6+2wkn!

Het zou kunnen dat er nog geen hartactie te zien is als je je echo krijgt, meest gangbare is 6 weken een aantal dagen. (heb ik begrepen) Ik ging er vanuit dat het nog te vroeg zou zijn (zelfbescherming) maar toch mocht ik gelukkig al meteen een kloppend hartje zien eergisteren! Ik hoop voor jou ook! Fijne zwangerschap gewenst :)

7. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd met je zwangerschap.. wat fijn en wat fijn dat je snel echo hebt.. Ik heb dinsdag eerste echo dat is met 7 wk en 5 dagen en echt dodelijk lang voor de zenuwen.. xxx

Deel Deze Pagina