Ervaringen IVF/ICSI Zuyderland Heerlen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mauzy82, 26 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik woon in zuid-Limburg en zitten midden in een icsi traject.
    Graag zou ik willen weten wat de ervaringen zijn met het zuyderland ziekenhuis heerlen.
    Voor wellicht een overstap vanaf het mumc.
    Is er iemand die ervaringen heeft met Zuyderland dan zou ik dat graag willen weten.

2. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Voor IVF en ICSI moet je in een academisch ziekenhuis zijn. Zuyderland is geen academisch ziekenhuis en biedt dus ook geen IVF en ICSI gaan. Ik zou je willen aanbevelen om naar Dusseldorf te gaan, is prima te doen vanuit Limburg. Ik ben er zelf ook geweest voor ICSI en zeer tevreden.

Mauzy82 vindt dit leuk.
  3. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Zuyderland doet geen ivf of icsi, ze hebben ook geen geschikt lab daarvoor. Je kan bij MUMC+ of anders Geertgen terecht.

Ben je zo ontevreden over het MUMC?
    Wij zijn er na de eerste telefoontjes al gelijk weggegaan, geen vertrouwen in de onpersoonlijke benadering en het niet te woord kunnen staan wanneer nodig. De ritjes naar Geertgen waren het meer dan waard! Zeer kundig personeel en altijd een ontspannen en huiselijke sfeer. Ook telefonisch zijn we altijd vlug en netjes te woord gestaan. En ik mocht zelfs na een kort telefoontje voor een controle en echo met 6wk zwangerschap langskomen. En als ik wilde ook nog met 7wk.
    Daarnaast beslis je mee over het traject. Er wordt samen gekeken naar wat het beste is voor jullie situatie.

Mauzy82 vindt dit leuk.
  4. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Zelf geen ervaring mee maar je zou naar Nijmegen Radboud of Düsseldorf kunnen gaan.

5. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Niet tevreden over het azm? @Mauzy82
    Wij gaan ook starten en hebben voor Genk gekozen, mede omdat we hier betere verhalen over hoorde. Helaas kan het in Heerlen niet, daar erg tevreden over.

6. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

k had even moeite met de protocollen van azm. Maar na goed nadenken kan ik me de protocollen wel voorstellen en was ik degene die zich aan de regels moest houden haha
    Wij blijven lekker bij azm hoor.

7. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hihi oke. Gelukkig toch een goed gevoel erbij Hopelijk mag het snel lukken.

8. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ja Dank je. Voor jullie ook !
    Ja andere zh is geen optie voor ons.

9. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Dank je wel.

10. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier ook Genk he @Mauzy82
    En jij weet in hoeveel bochten ze zich bij ons wringen! Ik voel me er ook erg vertrouwd en vanaf Limburg is het goed te rijden! Ze plaatsen ook dag 5 terug en zijn erg deskundig en durven buiten protocollen te werken...

Mauzy82 vindt dit leuk.
  11. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Yes jullie hebben ook Genk. Miss overweeg ik dat als der nog een laatste icsi moet volgen wat ik overigens niet hoop.

12. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Nee! Het gaat gewoon deze ronde lukken. Punt. Haha!

Mauzy82 vindt dit leuk.
  13. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Fijn om te horen dat het bij jullie bevalt. Heb je lang moeten wachten met beginnen na de verwijzing?
    Wij krijgen de verwijzing maandag. Heel spannend.

14. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Yes! Daare gaan we nu wel vanuit.
    That's the spirit.
    T zelfde voor jou ook deze ronde blijvend raak ❤

15. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Wij hebben in januari gebeld voor intake en in maart was poging 1. Valt dus reuze mee!

16. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja dat gaat nog he. Ben benieuwd.
    Moet je vaak naar het ziekenhuis?
    Hoe was de echo?

17. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Normaal moet je niet zo vaak. 1 echo om op te starten, 1 of 2 na een paar dagen om te kijken voor de groei en in te schatten wanneer je de pregnyl mag zetten. Ze gebruiken geen ovu testen maar echo’s.
    Dan natuurlijk de poging.

In ons geval is dat wat anders. Mijn lijf is heel ingewikkeld aan het doen en de doktoren kennen mijn geboortedatum uit hun hoofd. Dat is niet gebruikelijk haha, maar loop er al anderhalf jaar de deur plat (en dat ligt niet aan hen haha)

Echo nu was wel goed! Ze hebben het wonder boven wonder voor elkaar gekregen dat het grootste deel van de 40 follikels is achtergebleven en er een heel net aantal is doorgegroeid. Ze verwachten woensdag punctie!

18. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja dat had ik met iui ook. 1x echo was vaak al genoeg en dag erna iui. Is het in eigen cyclus of altijd met hormonen?

Wat super dat er nog achter gebleven zijn. Hopelijk gaat het de punctie door met een mooi aantal eitjes. Succes alvast!

19. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    IVF is altijd met hormonen. (Spuitjes) Je maakt immers nooit zo veel eitjes aan zonder. Iui’s gingen bij mij overigens ook met injecties, omdat mijn eitjes uit zichzelf nooit boven de 10 mm kwamen.

20. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Alleen de evt cryo terugplaatsingen kunnen soms in eigen cyclus geplaatst worden. Maar ook bij de meeste in kustmatige cyclus.

Lin18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina