Beste UWV Team, Op 17 december 2012 loopt mijn wazo af. Echter ben ik nog ziek. Voordat mijn wazo inging was ik al ziek vanuit de WW. Wat moet ik nu doen op de 17e? Krijg ik dan weer een ziektewet uitkering? Is deze uitkering 100% of 70%? Graag ontvang ik uw bericht. Groet, Shweta
Beste Shweta, Waneer je na afloop van je bevallingsverlof nog altijd ziek bent, heb je mogelijk weer recht op een Ziektewet-uitkering. Neem hiervoor op de eerste dag na je bevallingsverlof contact op met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294). Mijn collega kan je ziekmelding dan aannemen. Ben je ziek ten gevolge van zwangerschap of bevalling? Dan geef je dit door aan mijn collega. Vind de verzekeringsarts ook dat je ziek bent ten gevolge van zwangerschap of bevalling? Dan ontvang je 100% van het berekende dagloon. Ben je ziek vanwege andere klachten? Bij toekenning van een Ziektewet-uitkering ontvang je 70% van het berekende dagloon. Actuele informatie over ziek zijn na het zwangerschapsverlof vind je hier. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Als ik ziek ben vanwege mijn bevalling na eind datum van me Wazo heb ik dan nog steeds recht op 100% ook al is dat nog niet vast gesteld door de verzekeringsarts?
Beste Shweta, Ziek na je bevalling? Je meldt je ziek op de eerste dag na je zwangerschap via UWV telefoon (0900-9294). UWV neemt je aanvraag voor een Ziektewet-uitkering in behandeling. Vindt de verzekeringsarts van UWV dat ziek bent als gevolg van zwangerschap of bevalling? Dan heb je recht op 100% van je dagloon. Deze 100% betaling kan pas ingaan na akkoord van de verzekeringsarts en zal zonodig met terugwerkende kracht betaald worden. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare