Hallo, Sorry ben niet zwanger, maar weet niet waar ik dit onderwerp moet plaatsen. Voordat ik moeder werd werkte ik 5 dagen en ben 1 dag minder gaan werken. Waar ik werk (CAO tuincentra) mag je de functie die ik heb (leidinggevend) vervullen mits je in ieder geval 32 uur werkt. Dus ben ik toen 1 dag minder gaan werken, met behoud van normaal uurloon (maar dan voor 32 uur). Nu ben ik aan het denken of ik niet nog 1 dag minder wil werken, dus 24 uur. Dat betekend dat ik geen leidinggevende functie meer heb. Mogen ze mijn uurloon dan ook aanpassen naar deze functie???? Bedankt voor jullie reacties.
Ja dat mag inderdaad. Je gaat dan op eigen verzoek een "lagere" functie verrichten. Je hebt dan ook minder verantwoordelijkheden zodra je geen leidinggevende meer bent. Kijk wel even goed de CAO na of er geen aanvullende regelingen zijn hierbij. Daarnaast is het in het bedrijf waar ik werk zo, dat leidinggevenden gezien hun salarisschaal en variabele bonus en leaseauto etc, bijvoorbeeld geen overuren meer mogen schrijven en zo zijn er nog wat dingen die je dan bijvoorbeeld wel weer "mag" als je teruggaat in functie.
Klopt wat Hopmarjanneke zegt. Als je op jouw verzoek een minder hoog ingeschaalde functie gaat vervullen, is het logisch dat je uurloon en overige arbeidsvoorwaarden daarop worden aangepast.
Ja je loon wordt aangepast maar bij ons in de zorg mogen ze je maandloon nooit lager uitbetalen dan ervoor. Dan zul je volgens mij gelijk over moeten naar een lagere schaal maar wel met behoud van het loon van dat moment.
Je bedoelt dat er een persoonlijke toeslag wordt toegepast? Meestal wordt die toeslag dan "bevroren". Dit betekent dat de toeslag niet wordt verhoogd bij CAO-verhogingen etc. Dus je toeslag wordt naar verhouding steeds lager en je uurloon weer hoger, per saldo krijg je dan hetzelfde bedrag per maand. Ik weet alleen niet of dit ook voor TS geldt.
dat is volgens mij alleen als je door omstandigheden word gedwongen in een lagere functie te gaan werken. als je ervoor kiest ( zelf dus) minder te gaan werken en daarbij alleen een lagere functie past zal wel degelijk je uurloon omlaag gaan.. groetjes Jose