Beste UWV-medewerker, Ik heb een vraag, ik ben sinds half oktober met vervroegd zwangerschapverlog gegaan omdat ik het werk niet meer redde. Dat zijn gewoon ziektedagen toch? Nu krijg ik op mijn loonstrook te zien nadat ik ben bevallen al dat er gewoon ziektedagen op mijn loonstrook staan. Volgens de salarisadministratie ben ik niet ziekgemeld in hun administratie en heeft het ook geen gevolgen voor mij, maar klopt het dan dat er op mijn loonstrook wel ziektedagen aangegeven staan ook al ben ik volgens hun niet ziekgemeld? Volgens mij heb ik verlof en mogen ze dat ook niet op mijn loonstrook aangeven als ziektedagen. Zo nee, heeft dat dan nog eventuele gevolgen voor mij? Alvast bedankt voor de moeite en ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden
Beste Supi, Ik kan je vraag niet beantwoorden. UWV voert geen regelgeving uit met betrekking tot de salarisadministratie van je werkgever. Wel is het zo dat de zwangerschapsuitkering (WAZO) door de Ziektewet-afdeling van UWV wordt uitgevoerd. Dit kan een reden zijn waarom het zo op je loonstrook staat. Je werkgever kan hierover meer duidelijkheid geven. Je kunt bij een vakbond, juridisch loket of je rechtsbijstand informeren of er wettelijke regels zijn voor de vermelding op je salarisspecificatie. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare