Bij wie moet ik zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door sweetchocolate, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Beste,

    In februari 2011 is mijn contract niet verlengd. Toen zat ik nog in mijn zwangerschapsverlof en vanaf maart 2011 is ook dat ten einde gegaan en zit ik nu officieel in de WW.

    Inmiddels hard op zoek naar een nieuwe baan en ik lijk er één gevonden te hebben. Het probleem is, het betreft hier een omscholingstraject. Het gaat om een, voor mij, hoop centen. Maar ik heb heel veel aan dit traject. Ik val nog onder de jeugdwerklozen (ik ben 24 jaar).

    Nou vernam ik van dat omscholingsbureau dat ik alleen van de uitkerende instantie, in mijn geval UWV, dat ik enkel groen licht nodig heb om dit traject te gaan volgen. Als ik akkoord krijg van de uitkerende instantie, kan ik zo'n omscholingstraject volgen. Indien ik akkoord ga na intake gesprek.

    Nu vraag ik mij af, bij wie moet ik om goedkeuring vragen? Mijn werkcoach of bellen met 09009294?

    Omdat ik onder de jeugdwerklozen val, hoef ik niet 9 maanden te wachten op zo'n traject volgens een adviseur van het leerwerkloket. Maar hoeveel maanden moet ik werkloos zijn om zo'n traject te mogen volgen? Dit is echt iets wat ik dolgraag wil, studeren, diploma halen (eindelijk), een baan.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,
    Sweetchocolate
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Sweetchocolate,

    Je kunt het beste contact opnemen met je werkcoach.
    Je werkcoach kan je informeren en bepaalt of je kunt deelnemen aan het door jouw genoemde omscholingstraject .

    Met vriendelijke groet,

    René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     
  3. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Beste René,

    Ok, bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Sweetchocolate
     

Deel Deze Pagina