beste lezers, ik heb een vraag betreft mijn herleving ww. ik had een ww uitkering in deze uitkering ben ik ziek geworden ten gevolgen van mijn zwangerschap...nou weet ik dat het uwv de eerste 13 weken door betaald als je ziek word. maar ten gevolgen van je zwangerschap krijg je meteen een zw uitkering.(wat gebeurd er met mijn rest ww?) hier bestaat heeeeeel veel onduidelijkheid over (ook bij het kcc!!)
Beste Nena123, Je wilt weten wat er met je WW-rechten gebeurt als ziek wordt ten gevolge van je zwangerschap. Je WW-uitkering wordt met ingang van de eerste ziektedag afgesloten. Je gaat dan betalingen van de Ziektewet ontvangen. Je blijft echter wel de eerste 13 weken na je ziekmelding WW-rechten gebruiken. Waarom dan toch die directe overdracht? Bij ziekte ten gevolge van zwangerschap heb je recht op een betaling van 100% van het dagloon. Bij de WW kunnen betaalsystemen geen 100% betalingen doen. Het is dus een puur praktische oplossing om jou toch de juiste betaling te kunnen doen. Actuele informatie over de hoogte van een Ziektewet-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare