Beste Meneer/Mevrouw, Sinds februari ben zit ik in de ziektewet , ik ben ziek uit dienst gegaan wegens geen contract verlenging. Omdat ik een hernia had en afgelopen Juli ben ik hier aan geopereerd , maar na de operatie gaat alles nog steeds niet goed nog veel pijn klachten , waar door ik nog niet aan het werk kan . Nu ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben onverwachts , ik had een afspraak bij de neuroloog in verband met de aanhoudende pijn klachten , en ze wouden een mri scan maken maar dat kan nu niet om de zwangerschap en nu kunnen hun niks voor mij doen tot ik ben bevallen , maar ze raden wel aan om door te gaan met fysiotherapie . Ik wil dit nu doorgeven aan mijn contact persoon van het uwv maar wat gaat dit betekenen voor mijn uitkering nu mijn neuroloog niks voor mij kan betekenen ? Ik hoop dat u mij daar antwoord op kan geven . Alvast bedankt ! Mvg
Beste Ash2014, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wel rot voor je dat dit inhoudt dat er geen MRI-scan gemaakt kan worden vanwege jouw pijnklachten die je na je hernia operatie nog steeds hebt. Je moet hiermee wachten tot je kindje geboren is. Je vraagt wat deze situatie voor gevolgen heeft voor jouw uitkering. Belangrijk is inderdaad dat je dit zo snel mogelijk doorgeeft aan UWV. Je kunt hiervoor bellen met onze klantenservice . Als je aangeeft dat je een wijziging in je medische situatie wilt doorgeven, dan zal mijn collega er voor zorgen dat er contact met je wordt opgenomen door onze medische dienst. Jouw nieuwe situatie wordt met je besproken, ook of dit gevolgen heeft voor je uitkering. Sterkte met je rug. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Beste Yvonne , bedankt voor uw reactie . Ik heb een vast contact persoon voor mijn ziekte wet zou ik dan niet eerst met haar contact op moeten nemen ? Mvg
Hoi Ash2014, Goed dat je dit uitzoekt! Het is belangrijk om wijzigingen in je gezondheid door te geven aan UWV. Je geeft aan dat jij een vast contactpersoon hebt. Het is dan een goed idee om met hem of haar contact op te nemen om jouw persoonlijke situatie te bespreken. Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam