Hallo, Door een missed abortion en curettage ben ik vier werkdagen afwezig geweest. Nu krijg ik bericht dat ik in de ziektewet zit. Klopt dit? Ik ben namelijk eerder zwanger geweest en eerder afwezig geraakt door vroegtijdige weeën maar ik ben altijd door mijn werkgever doorbetaald en mijn werkgever kreeg dit zover als bekend bij mij vergoed door het UWV. Hoor graag! Grt, Tessa
Beste Tessa, Wat rot voor je! Heb je bericht gekregen van UWV dat je in de ziektewet zit? En betaalt de werkgever je nu niet door? Want wat je aangeeft klopt, als je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap kan je werkgever je ziek melden bij UWV. En dan is het meestal zo dat de werkgever je loon doorbetaalt en dat UWV dan de uitkering aan de werkgever overmaakt. Als je inmiddels weer aan het werk bent zal je werkgever je hersteld hebben gemeld bij UWV. Vraag dit voor de zekerheid even na. Je zult dan zelf ook bericht krijgen van UWV dat je hersteld bent. Ik wens je veel sterkte. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team