Kleine woonkamer (L-vorm), tips/show-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Selena149, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Wij hebben een woonkamer die door zijn L-vorm (waarvan ook nog een deel gang is) niet heel praktisch en groot is. De zithoek is klein en het lange gedeelte is smal (en het looppad naar de keuken). Omdat verhuizen de komende jaren geen optie is (koopwoning, nu verkopen met deze markt is € 60.000 verlies/schuld) ben ik op zoek naar tips om een kleine woonkamer toch groot te laten lijken.

Foto's van jullie (kleine) woonkamer zijn welkom, misschien kunnen we elkaar wat tips en inzichten geven. :D Daarom maar een tip/showtopic geopend want het lijkt me dat wij niet de enigen zijn met een kleine woonkamer. Hoe doen jullie dat ? :)

2. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hoe heb je nu je meubels staan? En hoe smal is smal wat betreft de doorgang naar de keuken?
    Ik kan nog even geen foto's laten zien van onze woonkamer, we zijn nog druk bezig deze in te richten. Ik ben echt al weken aan het puzzelen hoe we onze spullen moeten neerzetten. We zijn afgelopen zaterdag verhuisd van een koopwoning met een ruime woonkamer naar een kleiner huis die we voor een aantal jaren huren van een gezin dat naar Albanië is gegaan. We hebben wel ons huis moeten verkopen met verlies helaas, maar hier blijven ging echt niet; het was dan zeker gaan escaleren (we werden getreiterd door buren :x).
    Waarschijnlijk komt vandaag ons bankstel in huis (er moet eerst een ruit verwijderd worden om het bankstel naar binnen te krijgen) en kunnen we gaan puzzelen hoe we het willen hebben staan. De woonkamer is een stuk kleiner en met die grote meubelen van ons...

3. minon

minon Niet meer actief

Kleine meubels en lichte kleuren. Bijvoorbeeld ijsblauw. Geen donkergrijs ofzo. Een kleine hoekbank met een niet zo hoge rugleuning. Ook geen brede armleuningen. Niet te diepe kasten die ik vooral op het smalle deel zou zetten. Een kleine salontafel of bijvoorbeeld twee vierkante bijzettafeltjes die je tegelijk ook kan gebruiken als speeltafeltje voor je kinderen.

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wij hebben een eetbank tegen de muur staan daar een tafel aan en aan de overkant stoelen. Door de eetbank die tegen de muur aan kan staan, win je ruimte en hou je een bredere doorgang.

Deel Deze Pagina