Ziek(e) kind(eren) blijf jij thuis als papa thuis is?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Niet als hij al thuis is
    Maar ik ben wel meestal degene die vrij neemt als de kleine ziek is en we beide moeten werken
    Gewoon omdat dat makkelijker kan met mijn werk als met die van hem..

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Aaah dat snap ik wel hoor! Niet nog nooit een ziek kind gehad, afgezien van een verhoging na een vaccinatie. (*klopt af!!*)
    Denk dat ik ook zou gaan werken, maar wel regelmatig naar huis zou bellen.
    Niet dat ik mijn man niet vertrouw hoor, maar zou het sneu vinden, mijn kindje ziek en geen mama om mee te knuffelen hahaha. :p

3. floraa

floraa Niet meer actief

Hoezo? Als jij duidelijk alles in je OP zet (logisch dat mensen niet altijd alle reacties gaan lezen) krijg je reacties waar je wat mee kunt.

En tuurlijk is het rot om je kinderen ziek te zien. Maar het is toch fijn dat papa er is en ik weet zeker dat die ze net zo goed kan troosten, helpen en knuffelen als jij :)

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Nou ik ben geloof ik de enige bij wie het echt anders is. Sowieso is mijn man bijna nooit thuis alleen met de kinderen. En als er dan ook nog eens eentje ziek is. Nee, dan ben ik er echt altijd zelf bij. Het is voor hem te druk, hij kan dat niet zo goed handelen. Nou en aangezien de kinderen erg aan mij hangen als er getroost moet worden of ze ziek zijn of iets dergelijks, vind ik het ook fijn ze zelf die troost te bieden. En mijn werkgever zei zelf toen ik zwanger was van de eerste: Zullen we je contract laten veranderen naar: Minder betaald krijgen en meer vrije dagen opbouwen want met kinderen moet je vaker plotseling vrijnemen... Helemaal geen punt hoor.

Vind het ook zo zwart/wit gedacht allemaal. Ja ik heb het volste vertrouwen in mijn man als vader, heb geen arbeidsmoraal als een visstick (dat was het toch???) Maar ik ben nu eenmaal handiger met de kinderen verzorgen dus blijf ik ook thuis als er eentje ziek is.

En het punt wat iemand noemde... Als je dat je man niet toevertrouwd... waarom wil je dan je man als vader... want wat nu als je er ineens niet meer bent.. Dat gaat wel heel ver. Je vervult toch allemaal een rol in het gezin. De een doet meer dit, de ander dat. En mocht er dan onverhoopt iemand wegvallen, tuurlijk neemt de ander dan die taken over. Dan moet het wel. Maar zolang het gewoon verdeeld kan.. en het werkt voor iedereen binnen het gezin, prima toch!

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    o en toen mijn 2 oudsten laatst het echt goed te pakken hadden en af en aan, aan het spugen waren en diarree hadden. En een jongste die net die dagen erg vaak de borst wilde, heeft mijn man een dagje vrij genomen van zijn werk om mij bij te staan. Kwam handen tekort. Dusss: man neemt vrij om (nu) thuisblijfmama te helpen met de kinderen...oehhh... nieuwe discussie??;):D:):p

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina