Ziek en al langere tijd koorts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Niekepiek, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik maak me zorgen...

P. is vorige week donderdag, een beetje begonnen met snotteren.
    Loop neusje met eerst doorzichtig snot.
    Vrijdagavond (vorige week) had ze koorts, ongeveer 39 graden.
    Ze heeft het hele weekend een beetje gesukkeld maar er kwam wel verbetering in.
    Begin deze week zat ze zo rond de 37 -38 graden.
    We dachten dat ze aan de betere hand was.
    Haar snot veranderde toen in groen, geel.

Ondertussen kreeg haar zus precies het zelfde.
    Hele hoge koorts 40,5 graden en ook een loopneusje.
    Niet hoesten.
    We zijn zelfs met haar zus op dinsdagavond bij de huisartsenpost geweest omdat haar koorts zo hoog was en ze veel kreunde.
    De arts zag niets bijzonders, en het was gewoon een kwestie van uitzieken.
    Sinds gisteren gaat het wat beter met haar zus en vanochtend had ze geen koorts meer.

Maar P. is dinsdagavond ook weer begonnen met lichte verhoging, en woensdag had ze flinke koorts, ook boven de 40 graden.
    Donderdagochtend heb ik voor beide toch een afspraak gemaakt bij de huisarts.
    Die heeft alleen even de oortjes bekeken, en vertelde dat het griep was, dus een kwestie van uitzieken.
    Als ze na het weekend nog niet beter waren dan moesten we weer langskomen.
    Alleen het is nu zaterdag, en vanmorgen had P. weer 38,5 graad.
    ze heeft vannacht en gisterennacht heel slecht geslapen.
    Drinken doet ze wel voldoende maar eten niet veel.
    Verder heeft ze nog steeds geel, groene snot.
    Begin van de dag is ze best vrolijk en ook alert, maar ze is wel erg moe.
    Einde van de dag begint ze te jammeren en te hangen, en dat trekt zich door tot de gehele nacht.

Even alles op een rijtje (het gaat om P.):

* Vorige week donderdag snotneusje gekregen (doorzichtig snot).
    * Vorige week vrijdagavond voor het eerst koorts gemeten.
    * Na het weekend zakte de koorts weer.
    * 'S maandags werd het snot groen, geel.
    * Dinsdagavond weer lichte verhoging.
    * Vanaf woensdagochtend tot nu hoge koorts.
    * Donderdagochtend al naar de huisarts geweest.

Ik vind de koorts, en het ziek zijn erg lang duren, en ik vraag me af of haar lichaampje het wel aan kan.
    Ik twijfel dus of ik nu de huisartsenpost moet bellen, of dat ik even af moet wachten tot morgen of maandag.
    Wat zouden jullie doen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik je verhaal zo lees, denk ik gewoon: 2 virussen achter elkaar. Enorme pech dus, maar ik lees nog niets verontrustends eigenlijk.
    Slecht eten en drinken bij ziek zijn mag gewoon, zolang ze maar wel blijven plassen. Zolang ze verder alert/aanspreekbaar zijn, is het dan toch echt een kwestie van uitzieken.

3. Niekepiek

Dankje voor je reactie!
    Stelt me weer iets gerust.
    Kunnen 2 virussen zo kort op elkaar zitten en ook zoveel op elkaar lijken?

4. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Misschien is een paracetamol in dit geval wel een goede optie.

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Eens met Rozemarijke. Dikke pech, maar geen reden om te denken dat er echt iets ernstigs is, wat niet over gaat door uitzieken.

Ja, dat kan. Heel veel virussen veroorzaken koorts en verkoudheid / loopneus.

6. Niekepiek

Paracetamol geven we al, zo ook zoutoplossing.
    Vandaag best een goede dag gehad.
    Ze was best vrolijk en heeft lekker gespeeld.
    Ik heb vanmiddag geen temperatuur gemeten want dit vindt ze niet zo leuk.
    Ga ik zo meteen even doen voor ze naar bed gaat, ben benieuwd, ze voelt best warm...
    Ik maak me niet echt zorgen over iets ernstigs, meer dat de koorts al zo lang aanhoudt.
    Ik ben bang dat haar lichaampje het, ondanks de koorts, zelf niet aan kan.

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Op die leeftijd kunnen ze best wat hebben hoor. ;) Mijn dochter heeft ook wel eens langer dan een week aanhoudend koorts gehad. (Daar heb ik toen idd ook de ha wel over gebeld voor advies.) Ik snap dat je je zorgen maakt, maar dat is op basis van wat je hier schrijft echt niet nodig. Of heeft ze al ondergewicht ofzo?

8. Niekepiek

Ok, gelukkig.
    Je gaat toch zoeken op internet, en overal staat dat het niet langer dan 3 dagen mag duren, en aangezien ze inmiddels al eerder koorts heeft gehad vorige week, en nu al vanaf dinsdag, ben ik wel een beetje bezorgd.
    Het is eigenlijk ook de eerste keer dat ze zo ziek zijn, dus het is allemaal nieuw voor mij;).
    Nee ze heeft zeker geen ondergewicht, het is een stevige tante;).

Heb net haar temperatuur gemeten, was toch weer 40.5.:(
    Ik hoop dat ze vannacht een beetje slaap kan pakken...

9. raspberry

Die 3 dagen hoge koorts, dat is ook vooral dat ze niet 3 dagen echt heel ziek mogen zijn: bij een normaal virusje hoor je toch binnen 3 dagen verbetering te zien en weer op te knappen.
    3 dagen ziek-zijn, dat mag gewoon en ook heus langer. Alleen 3 dagen echt hoge koorts, suf zijn, slecht drinken, slecht plassen: dat is reden tot verder kijken. Hoeft niet perse zorgelijk te zijn, maar wel goed om dan even een check door een arts te hebben.
    Maar als het op en af gaat en je merkt verder niet zoveel zorgelijks, dan is het, zeker in deze tijd, toch ook gewoon de tijd van virussen en is het dikke pech als die even zo vlot op elkaar komen.
    Beterschap!

10. Niekepiek

#10 Niekepiek, 28 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2014
    Weer wat nieuwe ontwikkelingen.
    Vanochtend had ze 38,4 en vanavond toch weer 39.5.
    De nacht ging weer iets beter.
    Vanochtend zat er troep in en bij haar oortje, en wij dachten dat er snot in was gelopen, aangezien ze 's ochtends helemaal onder zat.
    Vanavond zat haar hele oortje onder met troep (pus).
    Waarschijnlijk heeft ze een loopoortje, door de verkoudheid.
    Maar we gaan toch morgen even naar de huisarts, omdat ze nu al een week hoge koorts heeft.
    Ben benieuwd...
    Vrijdag gaan we een weekje op vakantie, hoop dat ze dan echt een beetje opgeknapt is.

Edit:
    Na flink googlen, is mijn bezorgdheid nog niet weg.
    Die hoge aanhoudende koorts, en haar oortje nu, zit me niet lekker.
    Heb net toch gewoon even de huisartsenpost gebeld, en de assistent vond het toch verstandig om langs te komen, want er moet ergens iets van een ontsteking of dergelijke zitten.
    Even afwachten dus.

11. raspberry

Klinkt als een oorontsteking. Dat hoort na 3 dagen max op te knappen, en ik verwacht dat dat nu ook gaat gebeuren, aangezien ze nu een loopoor heeft.
    Niets zorgelijks, wel vervelend. Zeker even zetpil tegen de pijn geven, als je dat al niet deed :)

12. Niekepiek

Net terug van de huisartsenpost.
    Virale infectie die erg heftig is, en daardoor niet goed en snel genoeg opgelost kan worden door haar lichaampje.
    De koorts hield te lang aan, dus nu antibiotica.
    De koorts moet nu binnen 2 dagen verdwijnen, anders moet ze weer terug.
    Het was een flink loopoortje, zat helemaal verstopt, maar kon in principe geen kwaad.
    Antibiotica is puur voor de infectie.

13. Niekepiek

Ja heel vervelend:(, ze heeft er echt flink last van gehad denk ik de afgelopen dagen.
    Ik hoop nu dat de druk er vanaf is.
    Zetpil geef ik al 3 keer per dag.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter heeft ondertussen buisjes, nadat ze in een jaar tijd 10 oorontstekingen heeft gehad. Hier dus wel enige ervaring met looporen. ;) Hier is het altijd zo dat ze vrij snel opknapt als het eenmaal een loopoor is. Hopelijk is ze er snel bovenop en kan ze straks vrolijk met jullie mee op vakantie.

15. raspberry

Beterschap! En ook hier de ervaring dat als het eenmaal een loopoor is, ze snel opknappen.

16. Niekepiek

Oh ik hoop het zo dames!
    Toennet kwamen we er achter dat N. ook een loopoortje heeft:(.
    Dus nu beide dames.
    Vannacht weer een drama nacht gehad.
    Beide meiden veel aan het jammeren geweest.
    We hebben tot 4 uur niet geslapen.
    Heb daardoor wel nog 2 keer antibiotica kunnen geven, en gelukkig was P. haar temperatuur 36,5 vanochtend.
    N. had vanmorgen 37.2 dus ook netjes.
    Hopelijk knappen ze nu gauw op, want vrijdag gaan we een weekje naar de Roompot.
    Mogen ze eigenlijk zwemmen tegen die tijd?
    Ik lees er verschillende verhalen over op internet.

Ze hebben nu beide 1 loopoortje, is de kans groot dat er bij hun andere oortje ook een ontsteking zit of is het meestal maar aan 1 kant?

17. Niekepiek

Wow Janna, dat is echt heel veel!
    Ooronstekingen zijn ook zo pijnlijk:(.
    Helpen de buisjes goed?

18. raspberry

Ik zou vanwege het willen zwemmen even laten checken voor je vertrek. Met een loopoor het zwembad in lijkt mij geen goed plan, omdat de boel dan open ligt en dan vinden bacteriën vanuit het zwembad sneller hun weg.

Mocht het zich veel herhalen, vraag dan zeker een verwijzing KNO aan. Onze oudste had 1-2 keer per maand een oorontsteking en heeft uiteindelijk buisjes gekregen en de neusamandel eruit en knapte toen enorm op.
    Jongste heeft met 8 maanden al buisjes gehad en met 18 maanden keel- en neusamandelen eruit, vanwege wekelijkse oor- en keelontstekingen. Tijdje terug gaf ze weer pijn aan de oortjes aan en bleken de buisjes er inmiddels uit te zijn. Die zijn twee weken geleden opnieuw gezet en sindsdien knapt ze weer enorm op.

Deel Deze Pagina