wanneer pasgeboren baby in bad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door djee01, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djee01

djee01 Lid

21 jan 2014
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    dat is wennen een pasgeboren baby!
    Wanneer doen/deden jullie je pasgeboren baby in bad? Op internet kan ik alleen vinden va de oudere babys.
    Ze wordt nu nog om de 3 uur gevoed en we willen graag 's avonds

2. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wij deden meestal om de dag en probeerden savonds een uurtje nadat hij zn fles op had.

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    In de kraamweek heb ik J. 's morgens in bad gedaan, vond dat fijn met de kraamzorg erbij. Daarna ben ik het 's avonds gaan doen voor zijn laatste fles.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij deden het in de kraamweek op dag 2 geloof ik; met de kraamhulp. Verder deden we het de eerste tijd samen 's avonds voor de fles (omdat ik vond dat het iets voor ons samen was) en later deed ik het alleen omdat mijn partner zei dat hij het saai vond ;):D

Verder nu meestal 's avonds in een babybadje/douchen of heeeel 's ochtendsvroeg met het opstaan met 1 van ons mee douchend - of zoals daarnet; even in de gootsteen.

5. djee01

djee01 Lid

21 jan 2014
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Maar als jullie het s avonds doen...hoe doe je dat dan?
    heb nu net om 19;00 de fles gegeven en dan is de volgende om ongeveer 22:00, zou je het dan vlak voor 22:00 nog doen?

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Dan zou je het om 18:30 kunnen doen

Kindjes worden vaak moe van een badje en krijgen ook honger. Dus lekker flesje na badje en bedje in

Ik heb nog steeds geen vast tijdstip voor badje.
    Zaterdag of Zondags gaat Siem douchen met papa, wanneer papa gaat douchen
    Maandags douchen in het zwembad 11:30
    Donderdags douchen wanneer het uitkomt...

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Gefeliciteerd!
    en het is inderdaad wennen he, zeker de 1e weken word je geleefd!
    Doe het lekker rustig aan en uiteindelijk komt er vanzelf een ritme in.
    succes.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik deed dat de eerste weken vaak 's ochtends rond 1100 uur, en dan maar 2x per week.

9. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    in het ziekenhuis ging ze na twee dagen en dan om de dag. smorgens kwam beste uit. thuis later naar avond verplaatst, rond 19h en dat doen we nog steeds

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier deden ze dat op de 3e dag.
    Thuis 1 of 2 keer in de week wegens droge huid en exceem vlekjes.
    Tijdstip bad en heb ik niet echt.

11. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik doe onze kleine man in bad als hij te vroeg wakker is voor een fles of na de fles wakker blijft.
    Dit kan ieder moment van de dag zijn.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij deden dat wel ja. Wij waren toch nachtbrakers omdat onze zoon TOEN WEL 's nachts doorsliep (wij waren slechts de eerste paar maanden gezegend met een perfecte slaper) waarbij we de baby rond 22:00 in bad deden, flesje er daarna in en hij sliep de klok rond. Tot een maand of 5 heeft hij bijna onverstoorbaar geslapen 's nachts. En sindsdien... Nou ja. Gewoon 's avonds dus :)

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier in het begin 1 x per week ivm eczeem. Tijdstip wanneer het dl en mij het beste uitkwam. Vaak was dat het einde van de middag. Na haar middagdutje en fles en voor ons avondeten.
    Nu doe ik haar 2x per week in bad. Vaak op woensdag en zaterdag. Nu wel voor bedtijd dus tegen 18.30 uur.

Even zoeken he? Maar je vindt vanzelf je weg hoor!

14. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bij de eerste deden we het trouw iedere dag, maar wel in de avond om een ritueel te houden.

De tweede ging al vrij snel met ons mee onder de douche en gong ook dagelijks.

Daarna was het niet meer dagelijks en anders 's avonds, zodat ze duidelijkheid hadden.

De jongste gaat maar 2 keer per week in bad wegens droge huid en eczeem, bij hem deed ik het wel overdag wanneer ik tijd had.

Zou zelf kijken wat je het beste voegt en kan me ook voorstellen dat je het dan het liefst overdag doet.
    Voor de kleine maakt het niet echt uit of het ' s avonds of 's morgens is.

15. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier deed ik het vaak s morgens. Na een slaapje en voor de fles. Tijd wisselde altijd

16. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier was en is het onderdeel van het bed ritueel. Eerst deden we het om 21.30 en dan om 22.00 laatste borst en de nacht in. Daarna na een maand of 3 om 19.30 borst en bed in en dan om 22. Nog wel een droomvoeding. Nu geeft ze zelf aan dat ze moe is, loopt dan naar de deur en kruipt de trap op ergens tussen 19.00 en 19.30 en dan gaat ze in bad, kleine fles en naar bed. 2 keer in de week ofzo met zeep, rest gewoon water. Papa doet het badje en ik de laatste fles. En ze slaapt altijd door eigenlijk. Vinden het allen prettig zo,n ritueeltje

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    In de kraamweek s morgens en dan een half uurtje voor de voeding.
    De eerste badderbeurt was op dinsdagochtend ( zoon zondagavond geboren) met een paar natte gaasjes in het ziekenhuis.
    Woensdag alleen gezichtje,handjes en billen gewassen met gaasjes en donderdag ( thuis!) Voor t eerst in badje/tummytub.
    De periode na de kraamweek deed ik het vaak s morgens, bad/tummy of wassen met de waskommetjes. Uiteindelijk vond ik t leuker om het met mn man samen tedoen en deden we t s avonds/einde vd middag. Samen in bad/onder de douche of de tummytub, t badje heb ik vrij snel opgeruimd.
    Mijn zoon was geen grote slaper ( nog niet trouwens,zucht :) )
    Je vind vanzelf uit wat het beste bij jullie past!

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ohja en badderen douchen hoeft niet perse elke dag. Even een nat warm washandje om op te frissen is ook hel prima!

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier op dag 3/4 geloof ik en daarna 1 keer per week in verband met enorm droge huid (verder met washandje) net wanneer het uitkwam. Hebben er nooit een vast moment van gemaakt.

20. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hier gaat hij om de dag in bad en in het weekend met 1 van ons onder de douche.

Deel Deze Pagina