Hallo, Mijn situatie is als volgt: Ik ben 19, geboren op 3 Januari 1992. Mijn man is ook 19, geboren op 28 Mei 1992. Ik ben uitgerekend op 8 Augustus 2011 nu ben ik 31 weken. Ik moet nog doorgeven dat ik getrouwd ben (18 Mei was de dag). Maar heb wel gelezen dat het weinig uitmaakt omdat mn man niet voor 79 geboren is ofzo. Ik geef het nog wel door hoor. Nu is mijn vraag gebeurd er ook iets met mijn uitkering zodra ik doorgeef dat onze dochter er is? Qua hoogte ofzo. Hierover kan ik namelijk niks vinden wat betreft onze leeftijd. Mijn man heeft overigens een baan van 32 uur in de week. En mijn Wajong is van voor Januari 2010. 80 tot 100% afgekeurd. Groetjes, Esther
Beste Esther, Nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk. Je Wajong-uitkering is gebaseerd op het minimum (jeugd)loon. Het recht op Wajong is niet afhankelijk van je gezinssituatie. Dat je getrouwd bent of dat je een dochter krijgt heeft daar dus geen invloed op. Beide wijzigingen moet je echter wel doorgeven met het Wijzigingsformulier. Actuele informatie over de Wajong vind je hier. Als je naast je uitkering ook een toeslag ontvangt, zijn de wijzigingen wel belangrijk. Want de toeslag is gebaseerd op het sociaal minimum en dat is wel afhankelijk van je gezinssituatie. - Heb je al een toeslag? Dan wordt die aangepast zodra je het wijzigingsformulier hebt opgestuurd. - Heb je geen toeslag? Kijk dan op onze website of je daar recht op hebt en hoe je die kunt aanvragen. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor de info. Ik zal na de geboorte de wijzigingsformulier opsturen en kijken of er iets veranderd want ik kan niet iets vinden of het gevolgen heeft dus ik denk het eigenlijk niet. Groetjes, Esther