verzakking of normaal

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ellen1973, 28 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Je zou denken dat ik met deze 3e vergevorderde zwangerschap redelijk wat ervaring heb, maar toch even deze vraag:

Ik heb het idee dat "mijn onderkantje" (zoals kraamhulpen dat zo fijn bewoorden) meer naar beneden hangt en wat open staat. Ja, het klinkt misschien gek, maar ik heb even met een spiegel gekeken en ik kan echt zo mijn vagina inkijken :oops:
    Nu weet ik wel dat alles meer doorbloed is en opgezwollen daardoor, maar is dit wat ik nu beschrijf normaal, of heb ik last van een verzakte baarmoeder?

Alvast bedankt voor je/jullie reactie,

Ellen

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ellen,

het kan zo zijn dat het door de extra doorbloeding komt. Maar het kan ook komen doordat je baarmoeder en vagina wat lui worden bij deze derde zwangerschap. Op zich is het niet erg nu, maar het is wel belangrijk om je bekkenbodemspieren te gaan trainen en hiermee door te gaan als je bent bevallen. Je kunt een aantal keren per dag de knijpoefening doen, dat wil zeggen dat je probeert je bekkenbodemspieren samen te knijpen, alsof je nodig moet plassen, maar dat ophoudt. Probeer dit een aantal keren achter elkaar te doen, en dan een paar keer op een dag.

Mirjam

Deel Deze Pagina