Op zoek naar een andere auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    De autovragen zijn populair op het moment ;).

We zijn op zoek naar een auto met wat meer ruimte. Rijden nu een Opel Astra (hatchback), maar missen echt kofferruimte. Voorkeur gaat nu naar een stationwagen. Onze keuzes lijken nu gevallen te zijn op:

Toyota Avensis
    Volkswagen Golf Variant
    Volkswagen Touran
    Volvo V50/V70
    Opel Astra stationwagen
    Seat Altea XL

Logische vraag :): welke auto zouden jullie kiezen? Positieve ervaring, of juist negatieve? Tips?

Bedankt!

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben na lang overwegen gekozen voor een soda octavia, nog geen ervaring maar lezen er goede dingen over.

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Haha zoals in het andere topic ook al geschreven hebben wij gekozen voor de touran. Eigenlijk vooral vanwege de ruimte die we nodig hebben met ons bedrijf en een tweeling. Dan moeten er een hoop spullen mee oa een grote wagen. Daarnaast speelt het merk bij ons ook wel mee. Hebben er super schik mee! Rijdt nog steeds zuinig ondanks een grote niet aerodynamische auto en het zit super comfortabel.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Vw of Volvo :) gewoon persoonlijke voorkeur..
    Hier een ford c max, ook ruim

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    We hebben nog nooit eerder een VW gehad, dus ben er niet bekend mee. Ja, is het een fijn merk? Niet duur in onderhoud? Dat idee heb ik altijd.

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ford kwam ook nog in ons op... Maar bij ons in de buurt gaan veel ford garages failliet, en dat weerhoudt me er dan van eigenlijk. Maar is Ford fijn? En qua onderhoud? Geen gekke dingen?

7. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Hier een zeer tevreden Avensis rijder. Betrouwbare auto, geen mankementen, al 5 jaar enkel onderhoud, niets kapot ofzo.
    V50 verrassend kleine kofferbak.
    Ik vind VW te duur vergeleken bij andere automerken, basis modellen altijd heel kaal. Dingen die bij een ander bij standaarmodel zitten, zijn bij VW extra opties. Maar dit is mijn persoonlijke mening

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Do's:
    Toyota Avensis, maar die is wel echt mega groot (en duur)
    Seat Altea XL (zelf in gereden, rijd heeeeeeeerlijk! en echt wel genoeg ruimte ook)

Don'ts:
    Volvo V50 valt heeeeeeel erg tegen qua ruimte op de achterbank.

V70 is ook weer mega groot, die zal op de achterbank ook wel meer ruimte hebben dan de V50.

Volkswagen weinig ervaring mee ;)

Wil je graag groot voor "weinig" kijk dan ook eens naar Hyundai i40 station
    die hebben we vorig jaar als huurauto gehad op vakantie, heeeeeeeerlijk was ie!! en grooot waar je eng van wordt :p

daar kon je achterin nog languit liggen zonder last te hebben van de voorstoelen, en dan ook nog een hele grote kofferbak erachter.

9. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Wij hebben een volvo v50 en astra station gehad maar die vallen echt tegen kwa ruimte!
    Vw passat is groot!
    Maar ik zou voor toyota gaan, betrouwbare autos!

10. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Valt reuze mee. Mijn ouders hebben een ford en eigenlijk alle dingen zijn gewoon even duur. Het ligt er maar net aan welke garage je gaat. En man kan veel zelf sleutelen dus dat scheelt ook veel. Wij hebben hem wel tweedehands gekocht. Het is een auto uit 2010. Net geen 190.000 op de teller. Originele high-line uitvoering dus er zitten echt heel veel extra's op. Veel meer dan we zelf zouden kiezen bij een nieuwe auto. Voorbeeldjes: standkachel dat de auto ontdooit is en warm voor je gaat rijden. Meedraaiende xenon verlichting. Dus als je stuurt schijnen de koplampen de bocht om. Als je de auto open doet (van slot af) gaan de lampen aan. Ruitenwissers op de koplampen. Leren bekleding in twee kleuren en dat zit dan ook in de deuren en dashboard. Maar een aantal opties zijn ook weer heel fijn en een must zoals airco en de derde zitrij die plat in de kofferbak ligt als je ze niet nodig hebt. Er zijn ook uitvoeringen waar je de 6e en 7e stoel echt uit de auto moet halen als je een grote kofferbak wil. Dat wilden we perse niet. De achterbankstoelen zijn ook verstelbaar van voor naar achter en de rugleuning. Geen idee of dat een optie is. Niet noodzakelijk maar wel handig voor beenruimte als je lange mensen meeneemt. We hebben dus een mazzeltje gehad dat we deze konden kopen. Maar anders hadden we alsnog een touran gehad denk ik. Maar dan minder luxe ;)

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij zijn toevallig vorige week ook groter gaan rijden. We hebben jaren in een Ford Focus gereden en echt super tevreden over. Het is dat we een Citroen C4 Picasso over konden nemen voor een leuke prijs anders hadden we nog in de Ford gereden ;)

Ik zou dus als je de keus hebt voor een Ford gaan.

Maar daarentegen hebben wij vroeger ook altijd in een Volkswagen gereden en die was ook prima.

Wat ik nooooooooit zou aanraden is een Renault. We hebben 1 jaar een Renault Scenic gehad en in dat jaar heeft die auto ons zoveel geld gekost qua reparaties en aan het einde van dat jaar brak de distributie riem en was de auto niet meer waard dan 250 euro :( Het loonde niet om de distributie riem te laten vervangen. Dus ik ga nooit meer voor een Renault.

De Citroen die we nu hebben is lekker ruim ( kleur is lelijk maar smaken verschillen :D ) rijd fijn en is gewoon goed.

12. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wat een fijne reacties zeg! Heb ik echt veel aan :).

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja wij hebben ook verschillende proefritten gemaakt in zafiras en astra van rond het zelfde bouwjaar (2004-2007) maar vonden deze auto vele malen fijner rijden. Ford garage heeft hier echt top service, ze naaien je niet qua prijs. Ze denken mee aan oplossingen en mochten er kosten zijn bellen ze altijd om goedkeuring te vragen. Wij staan nooit voor verrassingen. Opel staat hier bijv heeeeel slecht aangeschreven.

Verder vindt ik ford ook best luxe, onze auto komt uit 2004 en heeft bijv zelfdimmende achteruitkijkspiegel en vooruitverwarming (nooit meer krabben 😁)

Wij zijn echt fan! In de c max ligt een Volvo motorblok
    Qua kosten valt het mee.. Gewoon de standaard dingen die je kunt verwachten bij een auto van dit bouwjaar/km stand

14. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hyundai I40 en Ford C-Max zijn inderdaad erg mooi en luxe... Bedankt voor de tips dames! Ik voeg ze aan het zoeklijstje toe. Wordt er niet makkelijker op zo :cool:. Haha.

15. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Hier erg blij met ons volvo v70. Erg degelijk weinig onderhoud en heel erg ruim.
    Die motoren kunnen heel veel km rijden, zijn onverwoestbaar.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Waarom zou je per se naar de Ford garage moeten?
    Wij hadden we FordFocus station, maar die ging naar een garage die en 100x beter en 100x goedkoper is ��

Ford is een goede keuze. Niet flitsend, maar super betrouwbaar. En lekker rijden! Ik reed in een auto van 12 jaar oud, altijd goed onderhouden.
    Weinig aan gehad. Alleen de kleine dingetjes. Betaalde er 2000 euro voor, 5 jaar in gereden, toen was het tijd voor een grotere auto ��
    En kregen we nog 500 euro inruilwaarde.
    En te toevallig, we zagen de auto laatst rijden haha.
    Doet het nog!��

In ieder geval geen nieuwe auto kopen.
    Het moment dat je het gaspedaal indrukt is de waarde al verminderd.
    Er zijn zoveel goede gebruikte auto's, in elke prijsklasse.��

17. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij hebben de bedrijfsauto van vw.
    ik vind zelf dat als er wat mee is dat het wel meteen aardig in de papieren kan lopen.
    ik hoor ook vaak om me heen dat vw een van de duurdere in onderhoud is.
    rijd heel fijn dat wel..
    maar mijn kleine oude opeltje rijd ook heel fijn.
    persoonlijk zou ik dan niet voor vw gaan

18. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Wij hebben astra station super tevreden over

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben een Ford Focus Wagon als gezinsauto. Erg tevreden over! We kijken nu naar een opvolger, zelfde merk en type maar dan diesel en nieuwer model.

20. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Wij hebben een VW Passat Variant. De wegligging is perfect. parkeert gemakkelijk. rijdt zuinig
    Qua onderhoud valt het bij ons reuze mee. Tot nu toe alleen de reguliere onderhoudsbeurten gehad. Wij gaan niet naar de dealer maar naar een goede autogarage scheelt vaak de helft! En ik word niet gepiepeld;)

Golf is iets kleiner qua ruimte. Touran zit heel veel ruimte in. en heeft als voordeel dat je er een 7 persoons auto van kan maken.

Deel Deze Pagina