Hoest!

Discussie in 'De lounge' gestart door Luiwammes, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luiwammes

Luiwammes Niet meer actief

Al drie weken loop ik te hoesten.

Eerst een droge kriebel toen een vastzittende, hoestdrankjes gebruikt en ging niet weg.
    Vorige week de huisarts gebeld slijm oplosser blijven gebruiken.
    Prima gedaan maar nog steeds het zelfde probleem, tevens krijg ik het nu spaans benauwd. Als ik hoest krijg ik ( niet echt smakelijk ) een hele vieze smaak in m'n mond.

Dus net weer de huisarts gebeld ( lijkt me toch niet echt goed ) maar die zegt hoestdrank blijven gebruiken. Ik begin inmiddels aan mijn 4e kleine flesje hoestdrank en het wordt niet minder:(

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.793
    493
    83
    Wat voor hoestdrank gebruik je nu?

Je hebt ook eventueel pilletjes tegen de hoest, maar ik geloof dat die op recept zijn.

Anders eens bij de apotheek informeren of ze daar iets hebben?

Vind het overigens wel vreemd dat als je al zolang hoest, dat je huisarts verder niks anders voorschrijft als hoestdrank niet werkt :(

3. Luiwammes

Ik heb eerst voor de kriebelhoest een drankje gebruikt.

Nu gebruik ik fluimuciel?!

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik had vannacht ook zo'n last van kriebelhoest en herinnerde me een tip die ik eens ergens gelezen had.. Vicks onder je voeten smeren en dikke sokken aan.. geloof me.. het werd echt een stuk minder! Ik hoestte lang genoeg niet om in slaap te kunnen vallen :D

5. Luiwammes

Maar ik heb nu allang geen kriebelhoest meer :D

6. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Vind het ook een beetje vreemd van je huisarts. Ik denk dat je nu zoveel hebt gehoest dat het is gaan irriteren en dan krijg je die slijmbende.

Ik heb regelmatig keelonsteking met de bijbehorende slijmhoest. Wat hier nog wel redelijk hielp is heeeeeeeel veel water drinken. Dan hoest je de slijm wat makkelijker op.

En even die huisarts een schop onder zijn kont verkopen, want 3 weken is wel erg lang ;)

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Kun je niet vragen of je een andere huisarts binnen je praktijk kan zien en dat die op z'n minst even naar je longen luisterd??

8. Luiwammes

Nee heb ze net nog een keer gebeld ze hebben ook sowieso geen plek.

Volgende week pas weer

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    veel water blijven drinken..
    lijkt me niet gezond om steeds maar weer hoestdrankjes op te slurpen.
    ik hoest regelmatig ook wat af maar door veel water te drinken gaat het me allemaal wat makkelijker af.
    vicks onder de voeten als je gaat slapen kun je ook nog eens proberen ja

10. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    nisyleen tabletten helpen bij mij goed tegen het hoesten. Elke avond neem ik er 2 en hoest ik niet. Is aangeraden door de apotheek ivm mijn zwangerschap.
    Is alleen niet veel info van te vinden ook op de doosjes staat nix waar t voor is omdat het homeopatisch is mag dat niet ofzo?
    Maar je kan langs de apotheek gaan dan geven ze je alle info. Er is ook een drank van maar heb ik geen ervaring mee.

Deel Deze Pagina