Ziek en hoogzwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kanelly1981, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Pff even van me afschrijven. Zit er even helemaal doorheen. Ben al weken verkouden en sinds eergisteren ook nog eens keelpijn en nu hoestaanvallen erbij. Slaap er zo klote van, elk uur vd klok wakker en vannacht een hoestbui tot kokhalzens aan toe. Mijn buik doet zo'n pijn hierdoor. Mag praktisch niks gebruiken, alleen stomen en zoutoplossing en keelsnoepjes, helpt geen zak.

Moet ook nog eens voor minn zieke dochter zorgen, man is aant werk en heb geen hulpmogelijkheden verder. Kan wel janken.

Tips?

2. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee geen tips, maar weet precies hoe je je voelt! Hier net herstellende van de griep met holte en oorontsteking, zwangerschapsbraken etc. En ook een kleine om voor te zorgen. Mijn man moest van mij thuis blijven, ik kon gewoon echt niks. Je kan niet meer doen dan uitzingen ben ik bang 😥

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Op het moment dat je vriend thuis is gelijk alles overgeven en in bed gaan liggen.

Misschien dat je vriend een paar dagen vrij kan nemen als je het gevoel hebt dat het echt niet meer gaat?

4. Lama11

Lama11 Actief lid

15 jan 2016
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt noscapect innemen voor het slapen gaan en eventueel overdag, dit dempt de prikkeling van je hoest, werkt fantastisch en mag tijdens zwangerschap gebruikt worden

5. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Je mag best paracetamol slikken hoor. Doe ik ook en niks aan het handje... Beterschap hopelijk snel beter

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Heeft je man geen recht op zorgverlof? Zo is het bij ons wel geregeld..

7. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Nee zorgverlof is alleen voor als je erg ziek bent of half dood gaat, niet voor dit soort dingen. Vroeg ik ook al aan hem.
    Maar gelukkig is het weer weekend en hopelijk ist binnen 2 dagen minder

8. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Net een zware verkoudheid achter de rug.
    Neem gerust een dafalgan 1gr en otrivine of nesivine ( xylometazoline) neusspray mag ook gedurende een week.

Het is belangrijk dat je toch een beetje kan rusten hoor! Anders hou je het niet vol!

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Afgelopen zaterdag nacht werd mijn zoontje (weer) ziek. Zondag avond voelde ik mij niet helemaal fit. Vanaf maandag had ik hoge koorts (echt al jaren niet gehad) , stront verkouden , spierpijn , hoesten noem maar op echt de griep.

En paracetamol mag gewoon en heeft mij door de dagen heen gesleept. Hier ook een man die gewoon aan het werk was en in de avond ook nog eens weg was. Een zoontje die ook 40 graden koorts had en echt ziek was Pffff ik kon ook echt niet meer.

Gelukkig voel ik mij sinds vandaag een stuk beter. Wat hier dus hielp : veel douche (heerlijk ik had enorme krampen in mijn benen , overal spierpijn) , paracetamol en neusspray.

Beterschap en probeer je rust te pakken zoveel mogelijk. Ik vond het juist wel een voordeel dat mijn zoontje ziek was omdat hij lekker de hele dag bij mij lag ;) normaal is het een stuiterbal.

10. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Paracetamol slikken; je mag ook tijdens je zwangerschap zo'n 6 tabletten per dag slikken. Het werd mij zelfs aangeraden in het ziekenhuis door gynaecoloog en later (telefonisch) door verloskundige. Tijmsiroop mag je ook gebruiken tijdens je zwangerschap. Ik heb een vriendin bij de apotheek werken en zij heeft dat uitgezocht voor me. Mijn zwangere collega was ook erg ziek en had vreselijke hoestbuien; net als jij zo'n pijn in haar buik en ribben ervan!

Ik snap dat je zo min mogelijk medicijnen wilt innemen, maar paracetamol doet je baby echt geen kwaad.

Beterschap!!

11. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    Heb mijn bed wat hoger aan de bovenkant, maar tegen die hoestbuien werkt volgens mij niks. Ik stikte er vanacht ook zowat in, inderdaad uiteindelijk beneden staan kokhalzen en spugen. Schijnt een heel hardnekkig vrius/griep te zijn zei de vk van de week. Ik ben nu al andrehalve week bezig en ben er echt goed ziek van geweest. Vk adviseerde mij paracetamol met codeine en thijmsiroop. Verzacht wel iets, maar die hoestbuien blijven dus vrees dat het uitzieken is..

12. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Thijmsiroop en isla moos (keelpijntabletten naturel) mag je volgens mijn drogist. Werkte bij mij wel.

Deel Deze Pagina