Furby voor 5 jarige?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Arevinol, Jan 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft sinds kerst in haar hoofd gehaald dat ze een Furby wil..
    Kijkt dagelijks filmpjes op YouTube ervan.

Nu is ze sowieso geen speelgoed-kind, heeft met sint en kerst ook bijna geen (binnen)speelgoed gekregen. Alleen knutsel/kleur/verkleed/muziek en buitenspeelgoed.

Ze is binnenkort jarig en dan wil ik haar er wel een geven. Haal m gewoon van marktplaats, dat staat er vol mee (en verkoop m weer door als t tegenvalt).

Maar was eigenlijk wel benieuwd of er hier ervaring mee is, m.n. bij kleuters dus.

2. sravia

sravia Lid

Jul 19, 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Ik wilde er in eerste instantie ook een kopen, maar hoorde alleen maar "enge" verhalen. Als de furby boos wordt krijgt ie blijkbaar rode evil-ogen waar kinderen onwijs bang van worden. Heb het niet zelf gezien, maar heb geen zin om zoveel geld uit te geven voor iets waar ze bang voor kunnen zijn.
    Hier dus geen furby ;)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik hoorde toevallig vandaag ook een naar verhaal van zo'n Furby. Heel erg leuk als je hem goed verzorgd, het ding gaat dan lieve zinnetjes zeggen zoals: "ik vind je lief" etc. Maar wanneer het lolletje eraf is en je geeft het ding geen aandacht meer of je gooit hem op de grond schijnt de Furby dus "boos" te reageren, aandacht te gaan vragen; steeds piepen, geluid maken, ook snachts of nare dingen zeggen. Net een echt huisdier eigenlijk... ik vond het iets te persoonlijk worden als je het mij vraagt. Eng zelfs! Ik zal er nooit een kopen!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat boos worden schijnen ze dus te hebben aangepast in de software.
    Iets te veel ouders met bange kinderen kennelijk.

Ik vind het zelf maar niks maar ik heb gewoon iets tegen dergelijk speelgoed. Dat ligt niet perse aan het speelgoed maar meer aan hoe het speelgoed dicteert hoe je er mee speelt ipv naar eigen fantasie.
    Nou heb ik ook een enorm fantasievol kind dus dat komt toevallig goed uit :)
    Wellicht dat het voor andere kinderen wel heel leuk is maar bij ons zie ik het nog niet gebeuren.

Zou dat van dat boos worden toch even checken. En verder lijkt de mp-tactiek niet zo slecht...
    Al is het dan wel handig als je hem kunt resetten zodat je niet begint met een humeurige furbie. (Hij staat tenslotte niet op mp omdat er zo veel mee werd gespeeld)

Meisje in A's klas kreeg er eentje van Sinterklaas.
    Die was er helemaal gek mee in ieder geval en de rest van de klas (6, 7, 8 jaar) vond het ook heel erg leuk.
    Geen idee hoelang het leuk blijft echter... :)

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Bedankt voor de reacties!

Heb idd ook gelezen en gehoord (op al die filmpjes, die ze afspeelt) dat ze vervelend kunnen worden. Dat boze vindt ze (op de filmpjes) niet eng iig.
    En als ie irritant is, haal ik de batterijen er wel uit ;).

Mijn dochter heeft ook een hele levendige fantasie, maar niet met speelgoed.

Ik ben er redelijk zeker van, dat ze er niet heel veel mee gaat spelen, maar vanaf dat ze dat ding voor t eerst zag, wilde ze m hebben en sinds kerst is ze er dus dagelijks mee bezig. Dus ach, als zij daar op haar verjaardag het gelukkigste kind op aarde mee is.. :)
    Net zoals met haar skates/schaatsen, dat vonden wij ook onzin/te jong etc (ze heeft rolschaatsen), maar is een groot succes.

Ze heeft overigens zo'n my little pony, die wat zinnetjes zegt. Eerste dag vond ze t geweldig (ze ging ook terugpraten enzo). Maar ja, die kon maar 5 zinnen, dus dat was snel klaar.

Ze krijgt m dus sowieso, maar ben benieuwd naar goeie verhalen ;)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    #6 Arevinol, Jan 4, 2014
    Last edited: Jan 4, 2014
    Weet je vanaf wanneer die aanpassing is? Dan moet je dus echt de allernieuwste versie hebben? Of kun je dat zelf doen ofzo..

Ga me daar eens in verdiepen dan..

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Weer hebben sinds die dagen gezinsuitbreiding, 2 furby's! Onze jongste dochter van 5 wilde heb al zo lang maar ik wilde er na al die verhalen niks van weten. Van de week heb ik haar houten keuken verkocht. Ik zei haar, kunnen de centjes mooi in je spaarpot. Ze speelde er niet meer mee en wie eigenlijk langzaamaan wel weer wat ruimte in de huiskamer terug.
    Ze zei meteen, yes dan kan ik een furby kopen waarop haar zus zei dan wil ik ook!

Ze spelen er veel mee, en boos heb ik ze nog niet gezien. Hij zei ik ga veranderen waarop ik dacht Neeeeeee. Zijn ogen gingen dicht en daarna was hij weer vrolijk.

8. Saskia78

Geen idee... Er stond een heel artikel over in het AD tijdje terug.

9. Saskia78

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Die had ik idd ook al gelezen. Dacht dat je bedoelde dat de Furby zelf minder boos kon worden. Maar meer om hem te temperen dus, ook prima ;)

Er zijn ook filmpjes waarin ze laten zien hoe je een boze furby weer lief maakt (maar of dat altijd werkt?)

Resetten kan volgens mij altijd, maar dan moet je wel weer helemaal opnieuw beginnen met opvoeden.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik denk juist dat ze leuker izjn voor 4/5 jarige dan oudere kinderen. mijn zoon van 4 heeft er een en dochter van 6 ook. zoontje vind hem geweldig en die van dochter ligt te verstoffen

12. Saskia78

Nee niet minder boos maar wel beter te corrigeren...
    Werkt ook natuurlijk.

Ben benieuwd wat je dochter ervan vind :)

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb er hier wel 1 die snel boos is, miskoop haha. Elke dag een uurtje laten dansen op muziek en wat eten geven en de rest slaapt ie.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik ook Saskia, haha.

Hij is ondertussen gekocht via MP, in de kleur die ze het liefst wil. Zal komende week ergens binnen komen.
    Ze is volgende maand pas jarig, dus ze moet nog ff wachten ;) Maar ik ga m natuurlijk wel alvast een beetje uitproberen :D.

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Onze dochter is 4,5 jaar oud en wilde ook graag een Furby. Omdat ze al een tablet had gekregen, niet zo heel erg lang voor sint en kerst, hebben wij besloten er geen een te kopen. Maar prompt kreeg ze van haar opa een Furby voor de kerst. Klaar zijn we er maar mee :D

Ik vind het een leuk ding. Je kunt een app downloaden voor op je I-pad of je gewone tablet en dan kun je wat spelletjes met hem doen en eten geven. Dat is wel grappig. Je voert m via je tablet een appel en dan krijg je later een klokhuisje terug. Dansen en muziek vind ie geweldig en tweede kerstdag moest ie mee naar de andere opa en oma. In de auto. Op de weg terug bleef het ding zingen en ouwehoeren, toen zijn we gestopt en hebben we m in de kofferbak gegooid. Net echt joh :):D

Wij hebben m nog niet boos gehad, wel hebben we hem een keer ge-reset. Puur om te proberen wat er dan gebeurd. Maar dan begint ie inderdaad weer helemaal opnieuw. We hebben eigenlijk niet veel last van Furby en om nou te zeggen dat ie hier wordt doodgeknuffeld; niet echt zeg maar. Het is een lui exemplaar. Ik vind het een leuk ding, maar ik ben wel blij dat ze m gekregen heeft. Het is een leuk cadeau en ze was er onwijs blij mee, maar echt super veel spelen doet ze er niet mee. Hij zal hier echter niet op MP verdwijnen, omdat ze hem van haar opa heeft gehad en dat maakt in ons geval het kadootje onwijs bijzonder, omdat daar weer een verhaal achter zit. Hij heeft dus emotionele waarde en in die zin hoort ie bij ons gezin. (Wat ik al zei; net echt.. )

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ha ha

Nee hoor...zo gaat dat dus niet

Het is een voorgeprogrammeerd ding. Hij kan niet echt reageren :D

Sorry maar moet hier wel heel erg om lachen.

View attachment 369511

En wij hebben dus vanaf april de furby. Dochter en zoon vinden hem geweldig.
    Dat boos zijn wordt erg heel erg overdreven. Het is meer grappig boos zijn. En meestal duurt dat nog geen 10 minuten. Hij is vaker grappig en meestal gewoon lief
    Als je geen aandacht schenkt aan de furby gaat hij gewoon slapen en blijft slapen tot je hem weer wakker maakt. Hij doet niks uit zichzelf.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Bedankt voor de leuke reacties, word wel heel benieuwd :D

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Hahaha.. nou toevallig hebben wij van het weekend te maken gehad met een dochter die het geklep van Furby zat was. Dit was haar antwoord::D

Attached Files:

19. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Haha, die foto!!! Geweldig! Hij is dus toch iets minder " eng" dan gedacht...
    Bosi: ik kreeg inderdaad van die chucky fantasieen... Vond het al eng voor kinderspeelgoed... Als " boos" zijn niet anders is dan een beetje humeurig en niet langer dan 10 minuten dan is het nog wel grappig ook! Goh... Word nu zelfs best nieuwsgierig...

20. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Dochter is afgelopen week 6 geworden en heeft er ook een gekregen.
    Leuk ding hoor. Hij is echt niet eng als hij boos is en als hij een poosje geen aandacht krijgt gaat ie slapen.
    Hij mag overigens niet mee op pad, word gek van het ding wat zn snufferd dan niet houdt;)

Share This Page