Kan iemand mij meer vertellen over de nipt test? Het aanvragen daarvan, kosten, waar, etc? Ik hoor het graag.
Hier in België is het gewoon een bloedafname in het UZA (kan natuurlijk ook ergens anders) en dan onderzoeken ze het, en krijg je binnen de 3 weken een mail/telefoon met het resultaat. Kosten eigen initiatief zijn 390 euro. Ik weet wel dat veel nederlanders het hier laten doen omdat het toch zo'n 200 scheelt blijkbaar!
Vanaf 11 weken was mij gezegd, wij doen het volgende week dan ben ik 12+4 weken Je kan gewoon bellen naar het UZ zelf om een afspraak te maken. Hier wat meer info als je naar dit ziekenhuis zou gaan: https://www.uza.be/behandeling/combinatietest-en-niet-invasieve-prenatale-test-nipt
Ik heb het via de NL verloskundige gedaan, kost idd 590 euro.... Zij prikken bloed en sturen het op naar België (Gendia). Volgende week krijgen we per mail uitslag, spannend..... Mijn verloskundige doet het idd ook vanaf 11 weken om er zeker van te zijn dat er genoeg DNA van de baby in je bloed zit. Succes!!
Ik ga maandag naar een verloskundige die bloed afneemt Dit word opgestuurd naar België Moet daarna zo'n 10 dagen wachten Kost inderdaad zo'n 590 euro
Dat is een hoop geld. Waarom kiezen jullie voor nl en niet voor bijvoorbeeld België ivm kosten? Is dat puur praktisch of heeft het bepaalde voordelen?
flink duur belachelijk het verschil tussen NL en BE. Ook ik ga hem laten doen, op eigen initiatief. maar nu wel beetje spijt want voor 200 euro rij je zo naar BE. even en vraag, vanuit de Nipt kunnen ze ook het geslacht bepalen heb ik begrepen. Is dat aan jullie ook aan gegeven ? of moet je dit specifiek vragen
Ik zou ook naar NL rijden als de situatie omgekeerd was. Vind het echt raar dat het zoveel verschilt. Bij ons krijg je meestal een mail met daarin iets in de trend van "Er zijn geen afwijkingen gevonden. De baby is een meisje/jongen" Soms bellen ze je op. Als je het geslacht niet wilt weten moet je dat best op voorhand melden, zeker als ze gaan mailen.
Ik neem morgen formulier mee waarop je inderdaad kan aangeven of je het geslacht wil weten Ik heb voor bloedafname in Nederland gekozen omdat ik vlakbij Amsterdam woon en werk en geen auto heb Ach, en dat geld heb ik voor over om te weten of het kindje iets heeft
Ik wil ook graag de NIPT laten uitvoeren. Ik had ook contact opgenomen met Gendia (Antwerpen) en de kosten daar waren ook 590 euro, net als in Nederland. Met mijn dochter heb ik het ook bij Gendia uit laten voeren. Nu twijfel ik omdat ik ook niet zo'n zin heb in een groepsconsult (gezien woonplaats wordt het denk ik het OLVG in Amsterdam). Waar in Belgie laten jullie eea uitvoeren? De prijzen zijn toch wel verschillend merk ik.