Ziek en 's nachts wakker: wat doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lous1982, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Dag allemaal!!

Onze Floor is - doordat ze op de creche zit - regelmatig ziek. Ze slaapt altijd goed (klokje rond) maar als ze ziek is en koorts heeft, slaapt ze niet lekker en onrustig. Dat snap ik wel: als ik ziek ben slaap ik ook rot. Maar nu vraag ik me af wat ik moet doen als ze wakker wordt als ze ziek is. Ze valt ook weleens uit zichzelf weer in slaap maar soms heeft ze ons echt nodig. En dan wil ze lekker even wat drinken (klein beetje maar, 60+2 bijvoorbeeld). Maar nu lees ik dat allemaal mensen zeggen: niet doen, dan went het, kijk uit, etcetera. Nu heeft ze een virusje te pakken én twee tandjes komen door. Vannacht was ze even wakker en komende nacht zal ze ook wel wakker worden. Geeft niets, als je ziek bent hoort dat erbij. Maar wat doen jullie als jullie kindje wakker wordt door ziekte? Bedankt alvast!!

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje was in zn eerste jaar regelmatig ziek (iedere maand wel een keer hoge koorts en een paar dagen echt ziek), en ik herken erg wat je schrijft. Ik heb hem op die momenten juist lekker verwend, als een kindje ziek is dan hoort ie gewoon dicht bij mama te zijn en aandacht te krijgen.

Ik zie dat je dochter wel al bijna 1 is. Tegen die tijd gaf ik hem een paar slokjes water, geen melk 's nachts. Niet persé vanwege gewenning, maar omdat dat me gewoon beter leek. Ook voor de tandjes. Na die paar slokjes ging ie vaak weer lekker slapen. Misschien kun je dat proberen?

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hier hebben we de hele maand januari een doodziek kind gehad wat bijna niet meer at en dronk. Ze was erg veel afgevallen en hebben regelmatig op de hapost gezeten.

Wij moesten dit wel doen, omdat ze erg afviel, en ze al niet zo zwaar is. Na de ab ging het beter en is ze weer meer gaan eten. Vannacht eerste nacht weer doorgeslapen, als ze weer genoeg eten en zich beter voelen gaat het vanzelf weer goed en hoeven ze s nachts niet.

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Je kindje geven wat het nodig heeft; bv bij jou in bed, je kindje wat te drinken geven (kun je ook stiekem wat bisolvon of andere medicijntjes in stoppen). 's nachts maak ik het ook niet zo zoet. Zeker als ze toch nog maar weinig tandjes heeft. Ach, en afleren lukt best hoor!

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja, ze zijn zo klein, ze snappen het niet dat als ze honger hebben en ze geen eten mogen! Dus hier een maand gehad, en ik zat al te bedenken hoe ik het af ging bouwen, maar opeens gaat het weer en hebben ze hun ritme weer te pakken! Geven wat je kindje nodig heeft.

Ik heb een week op haar kamertje geslapen met mijn matras naast haar bed. Bij mij in bed had ik 1 keer gedaan en dat ging daarna mis, want ze weigerde in eigen bed. Dus vandaar zo en ging prima.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    HIer ook altijd gegeven wat hij op dat moment nodig had..vaak even (of langer) bij ons in bed en een flesje melk, om daarna weer lekker te slapen...

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als ze hier ziek is geef ik sowieso een paracetamolletje voordat ze naar bed gaat... niet alleen voor de koorts of pijn, maar ook bij verkoudheid helpt het wel. (Neem zelf bij flinke verkoudheid ook paracetamol voor het slapen en daardoor slaap ik ook altijd beter door.)
    Als ze 's nachts wakker wordt is het eerste wat wij doen het speentje erin, als dat niet helpt even bij mij op de arm (op eigen kamer) met speentje, als dat ook niet helpt geef ik haar ook vaak wat warme melk of zo... daarna slaapt ze toch meestal weer in!
    Hier nooit problemen gehad met gewenning/ afbouwen etc. Z
    Zodra ze zich weer beter voelde at ze overdag ook meer en sliep ze ook beter en dus de nacht door. Dan is de fles niet meer nodig!

Dus lekker doen wat jij denkt dat goed is en goed voelt, niet druk maken over afbouwen etc. Komt vanzelf weer goed als ze normaal gesproken lekker door slaapt....

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik gaf ook gewoon drinken. En als ik merkte dat ze beter was en nog steeds om de fles kwam, dan ging ik hem eerst verdunnen en daarna minderen qua hoeveelheid. Met een dag of 3/4 was het dan ook weer wel over.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Lekker bij mij in bed leggen en drinken geven als ze daarom vragen. Als ze beter zijn wen je dat zo weer af als je dat graag wilt. De jongste heeft afgelopen 3 nachten ook bij mij geslapen ivm ziekte, vanavond gaat ze weer in haar eigen bedje.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef mn dochter gewoon wat ze nodig heeft. Als ik snotverkouden ben en 's nachts met keelpijn en een droge mond wakker word, wil ik ook graag een slokje drinken.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is ook heel veel ziek en soms wil ze gewoon wat drinken of even bij papa en mama. Na een half uurtje kunnen we haar vaak gewoon terugleggen.

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier geef ik ook wat ze nodig heeft. Drinken, bij ons slapen etc. Ik laat m'n zieke kindje niet alleen liggen of met honger. Overigens is ze bijna nooit ziek, terwijl ze 3 dagen/week naar KDV gaat. Het zijn hier meestal tandjes waardoor ze niet lekker is.

1 keer hadden we een probleem nadat ze echt een hele week niet lekker was dat ze daarna ook bij ons in bed wilde. Een paar nachtjes wat strenger zijn, en alles was weer als vanouds. Maar als ze ziek is, ben ik niet streng, dan wordt ze gewoon lekker door dr mama vertroeteld.

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh, en als ze midden in de nacht wakker wordt terwijl ze ziek is/koorts en/of pijn heeft, geef ik ook een paracetamol, meestal helpt dat vrij snel.

14. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Bedankt, lieve dames! Hier heb ik heel veel aan!!

Deel Deze Pagina