Ik ben nu halve dagen ziek gemeld (ziek door zwangerschap) maar als ik nu vrij wil nemen kost het me toch ook maar een halve dag??
Ja, vooropgesteld dat je het ook zo verdeeld hebt dat je halve dagen werkt. Ik moest ook 50% gaan werken en heb er voor gekozen om 2 hele dagen te werken ipv 4 halve dagen. Als ik dan op 1 van die dagen vrij had willen nemen was dat gewoon een hele dag geweest.
Het werkt bij elke werkgever anders denk ik hoor. Ik zit in het onderwijs en ik kan me niet voorstellen dat ik dan in jouw geval een dag zou moeten inleveren. Gewoon even navragen bij HR, dan weet je het zeker.
Zou het even navragen bij PZ. Want als je halve dagen werkt, dan wordt het aantal verlofuren dat je hebt níet gehalveerd. Dat zou dan ineens betekenen dat je twee keer zoveel dagen verlof op kunt nemen... Lijkt mij dan ook weer niet helemaal kloppen.
Ligt denk ik aan je wrkgever ? als ik vrij wil nemen moet ik een aanvraag doen ( of achteraf als het gelijk moet ) en het aantal uren dat ik vrij wil hebben invullen stel dat mijn dienst officieel 8 uur zou duren maar ik werk er 4 ivm ziekzijn vul ik ook maar 4 uur in of 8 uur als het om 2 dagen gaat .
Toch klopt het wel. Als je ziek bent gemeld, kun je volgens de wet helemaal geen verlofuren opnemen. Die uren blijven dus gewoon staan. Dit geld trouwens ook als je bijvoorbeeld in je vakantie ziek word, je meld je ziek en die uren die stonden als vakantieuren, worden dan teruggegeven.... Ik heb op dit moment 2 collega's die dit jaar zwangerschapsverlof hebben gehad, en beide daarvoor in de ziektewet zaten. Allebei nog bijna 100 vakantieuren over, die dus gewoon zijn blijven staan. Gelukje voor de werknemer, dus... Nou ja, gelukje tussen haakjes dan, je word natuurlijk niet gelukkig van ziek thuis zitten, zwanger of niet..
Als je gedeeltelijk werkt, en je wilt vakantiedagen opnemen, dan lever je alleen de uren in die je NU gedeeltelijk werk Ik werk ook halve dagen, 5 dagen van 8 tot 12 Ik heb nog 9 dagen aan vakantiedagen, dat zou in feite 2 volle weken zijn (want ik werk normaal 36 uur) maar omdat ik maar 50 % werk, zijn dat 4 weken aan halve dagen.
Zit ook wat in ... Ga het zelf ook even navragen, want ik zit ook gedeeltelijk in de ziektewet (2 uur per dag) en ik heb nog verlof in de planning staan.
Je levert alleen de uren in die je nu werkt, het percentage/uren die je ziekgemeld staat niet. Ik zit nu 100% in zw, "werk" wel 4u p/d therapeutische (doe wat hand en span diensten) ik had 2 weken geleden 2 weken vakantie (stonden al lang gepland) en heb al deze dagen terug gekregen en ben gewoom vrij geweest. Ik kan dus nu hopenlijk in goede gezondheid 2 weekjes langer van mn kindje en verlof genieten hierdoor.. Jou ziekte percentage/uren worden gewoon vergoed door het uwv, of jij nou wel of niet vakantie opneemt.