Nog minder gaan werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door muisje14, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik ben al minder gaan werken vanwege bekkenklachten en dat ons kindje wat minder groeide. Ik werk nu di/woe/do van 8.30-15.00.

Maar ik merk dat ik de laatste 2 weken erg vermoeid ben en nog meer pijn in mijn bekken heb. Dit waarschijnlijk ook door de groeiende buik. Nu ben ik op maandag/vrijdag altijd thuis met de jongens maar ik merk dat die 2 dagen juist ervoor zorgen dat ik erg moe ben (kids maken vaak ruzie) En dat werkt bij mij de dagen erna nog flink door zodat ik me op mijn werk wat minder kan concentreren. (al kan dat ook weer door de zwangerschap komen)

Wat raden jullie aan? Nog minder gaan werken (bijv 3 halve dagen?) Ook spelen er natuurlijk ook andere dingen mee die geestelijk wel zwaar zijn (ruzie met mijn vader, mijn moeder is al overleden dus heb van mijn kant niemand meer, en bij t bedrijf van mijn man gaan ze reorganiseren dus een hoop stress of hij zijn baan kan behouden)

Ik wil ze op mijn werk ook niet teleurstellen, maar als ik er al aan denk dat ik nog 6 hele weken moet werken word ik al moe pfff ik weet het gewoon niet

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Heel herkenbaar (de werksituatie), je moet het er gewoon goed met je leidinggevende over hebben. Ik ben van 24 uur naar 12 uur gegaan, dus 50% in de ziektewet met dezelfde dagen als jij, maar dan van 9-1. Dat is een aantal weken heel goed gegaan, tot een 2/3 weekjes terug, toen viel het mij ook steeds zwaarder. Alles ging me weer pijn doen, en al hoef ik bijna niets van mijn bazin (ik heb het heel goed met haar getroffen en ook met de rayonmanager) ik doe toch teveel, voel me anders ook een sta in de weg.

Nu heb ik dus weer met haar overlegd en deze week hoef ik alleen nog woensdag en donderdag, woensdag dan wel een hele dag en donderdag een halve en dan stop ik ermee tot aan april. Het is niet meer te doen en zo hebben ze uiteindelijk niets aan me.

Succes!!!

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hangt ook een beetje van je functie af denk ik.
    Kantoorbaan is anders dan werken in de zorg....
    Plus wellicht kun je het zo regelen dat je ma, wo en vrijdag werkt.
    Of dinsdag en donderdag als 3 dagen te veel is...
    Xxx

4. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je schrijft dat juist je vrije dagen veel van je vergen. Misschien dat je, in ieder geval 1 van de twee dagen, oppas kunt vinden of dat je partner die dagen (halve) dagen vrij neemt?

5. muisje14

muisje14 Niet meer actief

In overleg met de arbo nu besloten om 3 dagen van 4 uur te werken

Deel Deze Pagina