Uitslag op buikje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krullebol, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Herkent iemand dit: sinds een week heeft ons ventje uitslag op zijn buikje. Eerst waren het twee ruwe plekken, we dachten dat dat kwam van zijn luierrand in combinatie met het warme weer. Hij had nl Etosluiers ipv zijn gebruikelijke pampers en die zitten net wat hoger. Maar nu heeft hij op zijn hele buikje bultjes en rode oneffenheden, lijkt een beetje op galbultjes. Iemand enig idee wat het is en wat we er tegen kunnen doen?

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    smeer er eens bepanthen op misschien helpt dat. noa had ook eens uitslag op har buik maar dat kwam door de warmte.

3. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    Ik lees even mee. Hier ook een mannetje dat ook dat soort uitslag heeft, maar geen idee waarvan het komt. Toen het begon, al meer dan een maand geleden, geen verandering in voeding, wasmiddel of zeep (zeep gebruiken we niet ivm droge huid). Hij heeft er gelukkig geen last van :) .

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Mijn mannetje heeft dat ook en volgens mijn HA was dat een schimmelinfectie.
    Ik heb nu dactarin zalf gekregen (heeft een nieuwe naam maar weet zo niet wat dat is)

5. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    @ Blondiedfu

Heeft jouw zoon er ook last van dat het jeukt of zo? En lijkt de uitslag ook wat op pukkeltjes? Ik zou nooit denken aan een schimmelinfectie

6. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    De mijne lijkt er geen last van te hebben, het lijkt ook niet op schimmel hoor, meer iets van irritatie...ik ben niet gewisseld van wasmiddel ofzo. Ik heb er al een paar keer verschillende soorten zalf op gesmeerd (zinkzalf, bepanthen, sudocrem) maar niets voor langere tijd hoor...ik smeer hem een paar keer oer week in met Zwitsal bodylotion, dar kan hij toch niet ineens allergisch voor zijn?

7. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    @ Krullebol:

Onze zoon krijgt wel uitslag zodra we Zwitsal gebruiken. Zelfs Zwitsal voor droge huidje. Wij smeren nu met uierzalf, maar de pukkels en vlekken gaan er niet mee weg. Uierzalf smeren we ook voor de droogte niet voor de pukkels. Maar het lijkt of onze zonen hetzelfde hebben en wij gebruiken geen zwitsal, dus denk ook niet dat het daar van komt. Maar waar van wel, wie zal het zeggen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat het een schimmelinfectie is. Gelukkig hebben ze er geen last van :) .

Deel Deze Pagina